Bygga kaninstall :D
Ska förmodligen bygga nytt kaninstall nu till sommarn, ska bli så härligt :D har en fråga till er bara, tror ni måtten på burarna bli bra. mina kaniner är standard rex och dvv rex :)
Måtten
Längd:1,50 m Bredd:0,9 m höjd: 0,9 m
Tror bredden och höjden blir besvärliga om du ska ha burar på höjden. Med den höjden så blir det högt upp till buren ovanför och med den bredden blir det svårt att komma åt längst in i buren i de/den övre buren.
Jag har 80 cm på bredden på min "övervåning" som är 130 cm över marken och jag har svårt att nå längst in där faktiskt, men med pall går det prima 🙂
Har 90 cm höga burar (till mina f.d. jättar, har ingen jätte längre😕) och dem är nästan överdrivan till dvärgvädurarna, mina 65 cm höga burar känns lagom tycker jag🙂
Haha pall har ja med inräknat att ja måste ha ;) är själv 163 cm så inte så lång, haha :) vill bara att dem ska ha de bra och få röra på sig så mycket som möjligt i buren :) har jättemycket planerat hur ja ska ha burarna :D dock kommer detta vara min sista dvv rex detta året, sen kommer de bara va standard rex :)
Kommer ju bli fackburar som sagt :)
#3 Haha, pallen är en fackbursägares bästa vän.
Ja, men då låter 90 cm lite rimligare, men jag skulle tro att du utan problem kan ha lägre också. Har inte haft rexar själv men hos jättarna kunde 90 verka nästan högt, det var sällan de reste sig upp i den höjden😉