Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 394 ggr
andrea1
0

är detta foder bra?

xSmilla
0

Putt.

Fridaaaa
0

#1Man får inte putta samma dag man gjort tråden, speciellt inte 3 min bara efter. Och varför en annans tråd?
Putta betyder att man får fram inlägget på "framsidan" igen, så det inte missas.

Svårt tyvärr att veta utan innehållsförteckning, inte sett fodret innan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

andrea1
0
Fridaaaa
1

#3 Samma där, ingen innehållsförteckning.
Det är om någon här inne kan innehållet ändå 😛

andrea1
0

eller finns det något bra foder som man kan köpa på granngården som du kan rekomendera

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Tycker det är lågt fiberinnehåll på båda, endast 14% på den första och 16% på den andra. Kollar man på påsen ser det ut som att det är en gnagarblandning och dom ska man helst undvika. Jag hade satsat på ett annat foder med bara ren pellets. :)

Fridaaaa
0

#5 Handlar dessvärre aldrig där, så vet inte vad de har för sortiment.
Håller med #6.

sofia1992
1

Jag tycker det finns bättre foder än detta att köpa. Det innehåller 12% protein, 2,5% fett, 14% fiber. Jag tycker fodret borde innehålla mera fibrer. Jag rekommenderar cuni complete, selection eller oxbow.

andrea1
0

#8 jag har haft cuni compete men det blir väligt dyrt i längden 

så vll gärna ha någom man kan köpa i 25 kilos säck för vi har ganska långt till närmaste djuraffär

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Jag använder rabbfor till min kanin, det är inte det absolut bästa fodret som finns men det funkar bra för Charlie, det finns i 25kg säckar och är inte alls dyrt heller. Betalade 177kr för vår säck. :)

andrea1
0

#10 ska kanske ta och pova det nästa gång vi åker dit