Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 425 ggr
Jojsan
0

keramik, plast m.m.?

På vintern om man har sin kanin ute så fryser ju vattnet och man måste ha en skål. Vilke typ av skål är bäst? keramik? plast? rostfritt stål? porslin? eller kanske någon annan typ?

[Quellii]
0

Jag har en rostfri skål till både Totte och Mozart :)

felicia93
0

Jag har vatten skål i plast och matskålen i keramik.

Jojsan
0

vilket är bäst? :)

KajsaM
0

Rostfritt stål är bäst :)

Klasselover
0

Plast, det har svårare att frysa (Bli is på) Än t.ex. keramik, tycker jag..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

KajsaM
0

#5 Men plast kan spricka när det fryser.

Tina-A
0

Vi har keramik.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tisdus
0

Jag använder en plastskål som jag beställt från Libra Artic. Den är konformad, så när vattnet fryser till is är det lätt att dunka ur den. Och på sommaren använder jag kermamikskål. Matskålen är av keramik.

Noa-Nisse
0

tycker inte om rostfritt.. för när det är kallt, bli vattnet extra kallt, och när det ä rvarmt så blir vattnet etra varmt.. så jag använder mig at keramik.

Medarbetare på Hundar.ifokus

SaraB
0

Jag har keramikskålar, men mina kaniner bor inomhus ;) Men när jag hade min förra kanin som bodde ute, så hade jag också det. :)

Mimmiih
0

jag tycker att men ska ha en skål med keramik: vattnet fryser inte så snabbt, den välter inte lika lätt, och dom flästa är snygga?…;)

twinnie
0

Keramikskålen blir ju kall i sig, och kyler ju därför ner vattnet ännu fortare. Och om det fryser - hur ska man få ut isklumpen utan att hela skålen går sönder?

Nej, jag tror att rostfritt eller plast är bäst. Isåfal hårdplast som inte spricker.