Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 362 ggr
Eazyy
0

Gräs

Har bara en liten fråga :)

Spelar det någon roll hur gammla kaninerna är för att de ska få
äta gräs och maskrosblad och sånt? :P

[Niike]
0

Det är olika, vissa kaniner får gräs från när de är små och vissa får när de är äldre. Men ska man ge dem när de fortfarande är ungar, bara några veckor, ska man ge ytterst lite!

Eazyy
0

Okej,min kanin är 8 veckor :P
Kan jag börja att ge henne nu? :)

Keligast
0

Ja, börja ge i jätte små mängder :)

Mysofi
0

#2 I små små mängder annars kan hon bli lös i magen.

Eazyy
0

Okej Glad

Stravaganza
0

Min kanin har ätit gräs sen han vart en liten unge, tror jag. ^^

Eazyy
0

*putt*

Eazyy
0

Putteliputt x) (igen)

NoName
0

Dom ska inte äta för mkt gräs i början.Men jag undrar också när dom kan börja äta lite mer? min kanin som jag ska hämta på måndag är 8 veckor då.  Jag kommer ju inte ge henne mkt i början men när kan man börja ge henne mer? =)

lill-jarven
0

#9 du kan öka lite allt eftersom men ta det lugnt och håll koll på hennes avföring så att hon inte är lös i magen

flisan93
0

jag har haft min kanin i 5 dagar och hon är ungefär 2 ½ månad

Jag undrar när man kan ge henne gräs utan speciell mängd?!

Hur gammal måste hon vara?

Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A
0

#11: Det beror på hur mycket du vänjer henne vid gräs :P Ge henne lite nu i början och öka allt eftersom. Vissa kaniner är flera år men har känslig mage och kan inte äta så mycket utan att bli dåliga, medan andra verkar kunna äta hur mycket som helst! Det är olika från kanin till kanin men vänj henne långsamt och öka mängden efter ett tag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

#11: Det finns ingen speciell ålder direkt utan det beror på hur van hon blir. För vissa kaniner kan det ta flera månader och för andra bara några veckor. Du kan ge några grässtrån idag (eller ett litet maskrosblad, pyttelitet!). Imorgon kan du ge lite, lite mer och i övermorgon kan du ge ännu mer. Du fatta r;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

felicia93
0

min har börjat äta lite gräs :)

flisan93
0

Tack för hjälpen! för jag väntar bara på att man kan ha henne i hagen

Eazyy
0

*Putt*

Mimmiih
0

det är nog bäst att vänta med att sätta ut dom i hagen tills dom har blivit, minst, 4månader. Men det är bäst att börja vänja dom innan, börja men ett grässtå, sedan två, o.s.v…