Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1315 ggr
Sini
0

söker efter en hane för parning!:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

Har en rex dvärgvädurs hona på 7 månader som jag skulle vilja ta en kull av innan jag steriliserar henne. Så nu letar jag för fullt efter en hane:)

Kan ordna fler bilder:)

Vill gärna ha en hollänsk kanin. ingne hermelin, löwen kaniner.

vi finns i Stockholm men kör henne vart som hellst just nu:)

Med vänlig hälsning sini och La miel´s miina:)

tussen12
4

kanske en kanin av samma ras? :) du kan ju fråga La mie'ls (Som nu har bytt namn till Keepers?) Om du får låna en hane ^^

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Sini
0

joo har funderat på det men skulle vara kul att blanda annan ras med henne:P vet inte varför hehe:)

Anoki
1

#2 Varför skulle det vara kul? O.o

Sini
0

Kul och kul men Skulle vilja se hur ungarna skulle bli med en annan ras. :)

Fridaaaa
5

Idag steriliserar man sällan djur, bättre att kastrera. För när man steriliserar kan de fortfarande brunsta, de kan få livmodercancer/inflammation mm.

Varför ta en kull? Finns ju så många hemlösa kaniner redan. Bättre att du kastrerar direkt istället 🙂
Men om du måste para så hade jag tagit en lejonhuvad dvärgvädur (heter inte löwen i Sverige) eller dvärgvädur, dvärgvädur rex.
Men hade hoppat PARNING. Man parar inte "Bara för att det är kul". Allting ska vara genomtänkt mm innan man parar. 

Jag har själv en kanin därifrån 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
0

Förstår inte heller syftet med "att para bara för att det är kul", dels en onödig risk för honan (JA, en dräktighet innebär ökad risk för skador i form av t ex komplikationer), dels finns det redan så OÄNDLIGT många kaniner som redan behöver ett hem. Vill du skapa fler? Nä, en mycket dålig idé tycker jag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Sini
2

Om jag parar henne så kommer jag behålla alla kaniner så de blir inte hemlösa! har haft kaniner själv i 15år. 25 som mest samtidigt. Vill para henne för att vill ha en kull efter henne helt enkelt…