Färghjälp
Hej! Då jag är ganska kass på detta med färgkoder och blir inte klokare av att kolla på kaninfärg.se så behöver jag hjälp. Vill bara kolla vad som kan tänkas bli för färger med samma hane och lite olika honor. Vi börjar med hanen :) Hanens färg: Zobelsiames blå E: Isabella U: Isabella EE: Isabella EU: Zobelsiames brun UE: Blå manteltecknad UU: Zobelsiames brun Hona ett: Isabella E: Zobel blå U: Madagaskar EE: Zobel blå EU: Zobel blå UE: Svart/gul japantecknad UU: Viltgul Hona två: Zobel blå E: Blå U: Zobel blå EE: Viltgul EU: Svart UE: Zobel blå UU: Zobel blå Hona tre: Vitrödögd (vilt under det vita) E: Svart/gul japantecknad (vilt) U: Zobel blå EE: Zobel blå EU: Svart/gul japantecknad UE: Blå UU: Zobel blå Hona fyra: Madagaskar E: Svart/gul japantecknad U: Viltgul EE: Svart EU: Chinchilla UE: Zobelsiames blå UU: Viltgrå Hona fem: Blå E: Blå manteltecknad U: Blå EE: Svart/blå japantecknad EU: Svart manteltecknad UE: Viltgul UU: Blå
Hälsningar Amanda och kaninerna
Hona 1, 2, 5 ger bara blåa varianter. Orkar inte tänka och "räkna" vilka färger om kan dyka upp just nu och jag är ingen expert eller jätte duktig så överlåter det mer detaljerade till någon annan! 😄
Putt :)
Putt
Hona 1: Isabella, ev zobelsiames blå.
Hona 2: Zobel blå, ev zobelsiames blå.
Hona 3: Vet inte riktigt hur aa (ablino/vit rödgöd) fungerar men gissar på detta; Zobel blå, zobelsiames blå, viltzobel blå, viltsiames blå, viltgrå, svart, blå, viltblå, viltgul, madagaskar, isabella, viltisabella.
Zobelfärgerna (även vilt) är troligast att dyka upp.
Hona 4: Madagaskar, zobelsiames brun
Hona 5: Blå, zobel blå, ev. zobelsiames blå och isabella.
Om det blev fel någonstan får man gärna rätta mig så jag lär mig. 🙂
Tack! :)