jättetova!
Min kanin är inne i en fällnings period, och har fått en gigantisk tova bakom öronen 😮 Den är verkligen precis bakom öronen och är VÄLDIGT kompakt. Jag kan inte ens klappa henne på öronen, för dem kan inte lägga sig hela vägen ner, utan tovan är i vägen. Jag vill inte klippa bort den, eftersom att den sitter så pass nära huden 😕 Kamma går inte heller, då jag är rädd att luggas! Vad ska jag göra, tips??
Mvh Shy och Hannah
Hade ett liknande problem med min katt.
Låg Precis på huden!
Efter många om och men åkte vi till min syster 4 mil bort och klippte bort den med en nagelsax, tog någon timme, men värt det. :/
Annars kanske vet kan raka? Kanske lite stressigt för en kanin dock..
Vi klippte bort en tova som inte satt så nära öronen, det vart lite kvar och dagen efter var det en kal fläck där 🤔
Mvh Shy och Hannah
Min katt fick också en stoor kal fläck, antagligen för att det varit så spänt..
jag tänkte att det kanske varit något liknande
Mvh Shy och Hannah
jag får försiktigt klippa bort det med nagelsax som du sar, jag åker någ inte till vet. vill inte stressa för mycket
Mvh Shy och Hannah
Tovor på kaniner är ett jättejobb att få bort när dom sitter nära huden, men jag har använt mig av två olika sätt. Antingen tar man en liten smidig sax, lyfter upp tovan lite och klipper lite lite päls åt gången (man kan måsta klippa bort lite päls runt för att kunna se ordentligt) för att vara säker på att man inte kommer åt huden utan bara just under tovan. Det andra sättet är att klippa bort bitar av tovan (börja utifrån och jobba dig in) tills den är så tunn att resterna går att borsta bort.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
det med att klippa delar av tovan ska jag testa, men grejen är att dem sitter som en krona i vecket mellan öronen och ryggen och hon gillar inte att sitta still. Men får vänta tills hon är sömnig och ha en handduk till hands
Mvh Shy och Hannah