Äter inte hö
Pröva med att ta bort höhäcken och lägg höet på burgolvet. Då har han också lite att göra och putta runt det på golvet. ;)
kan inte göra det för varje gång jag lägger hö på burgolvet kissar han på de…har lagt liiite men han äter itte iaf..
Okej.. :/
ska ta bort pelletsen och får se om han äter höt…annars vet inte vad jag ska göra
Tycker att du ska pröva att ta bort pellets och se om han börjar äta hö då. :)
- Mvh Emma

Ta bort saltstenen, den är inte bra för kaniner då den kan ge njursten.
Prova att ta bort pelletsen som #5 säger. Fortsätt att lägga lite på burgolvet också.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hur mycket mat ger du han? (Pellets) Kan vara så han får för mycket mat och är alltid mätt.
han är inte 6 månader än så han har fri tillgång

Då kan han ju ev. ha bestämt sig för att äta sig mätt på pellets istället :-)
www.frihetenskaniner.se
OOOJ!!Nu när jag räknar så märker jag att han e 7 månader sen 7 dagar nu :P
Tror jag iaf…han e född 10 mars räknade jag rätt nu eller?? XD
#10 Om din kanin är född 10 mars 07 är han 5 månader och 7 dagar idag. Om jag räknade rätt;)

Han är väl 5 månader? Jag får det till fem i alla fall.
www.frihetenskaniner.se
aha…bra jag räknade fel isåfall HAHA
jag fick det till 6…
Hehe:P
Min kanin käkar inte alls hö ur höhäcken, där i kan det ligga hur länge som helst. Så jag lägger det löst i buren, även om det blir kissigt, jag får helt enkelt springa å ta bort kissigt hö titt som tätt ^^

#14: Han är fem månader & 7 dagar. Från mars till april (1 månad), april till maj (2 månader), maj till juni (3 månader), juni till juli (4 månader), juli till augusti (5 månader).
www.frihetenskaniner.se

Du kan ta bort pellets en dag för att se vad han gör.
Myran åt inte alls hö i början när jag gav henne fri tillgång på pellets. Hon slukade pelletsen så fort jag hällde i nytt, vilket jag tyckte var lite oroande. Så nu får hon ½ dl på morgonen och ½ dl på kvällen om det är sluit i skålen. När hon sedan känner sig hungrig äter hon hö istället, vilket är mycket nyttigare än pellets.
tack för alla tips? :)
#18 alfred gör precis likadant!dörför har jag tagit bort pelletsen :)
6# Njursten vad är det?

Ha inte mkt pellet dem ska äta mest gräs och hö!
Ha din kanin ute ganska mkt men inte för mkt! Så kan du sätta lite hö på bursgolvet!
Och så kan du försöka mata din kanin med hö
så gjorde jag hon äter mkt hö nu!

Om kaninen inte kissar eller bajsar på höet kan du lägga in det i sovdelen istället för halm. Mina brukar tugga på halmet i bodelen så kankse din gör samma sak med höet^^ Eller ännu bättre äter det.

Om den kissar elr bajar på höet!
Om du har en toalett så sätt kisset där och bajset så den känner lukten så kommer den kissa där istället och när du byter så spara lite från toan så att den lär sig
han kissar inte i toan även om jag lägger all kiss där…han hatar bara kissa i lådan så e d

Har du kollat så att höet är OK!? Att det inte är gammal… osv. För då vill de ju inte äta höet! Det ska lukta rent/friskt och starkt av hö. Inte unket, dammit och gamalt…
Min Buffen har aldrig ätit hö ur höhäck han heller, jag har provat men han länsar undan vartenda strå på burgolvet innan han smakar på det som ligger i höhäcken och då är det ytterst misstänksamt!
har lagt höet på burgolvet och han åt lite

Mina kaniner får sitt hö på burgolvet. Hade en höhäck till millan förr men hon gillade inte den:P