Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1868 ggr
Mysofi
0

Dvärghare

Hej! Någon här på kaninifokus som har en dvärghare eller ivf har en bild på en, tycker de är så hiimla söta och fina!! Är lite sugen på att skaffa en någon gång, men har hört att de inte är så trevliga och sociala…

KajsaM
0

Vi har en artikel om dvärghare :) Sök på artiklara under raser. Bl.a Myriis har dvärghare :)

Mysofi
0

Ja!!! Vad kuul! Ska kolla på en gång!

KajsaM
0

Gör det :)

Mysofi
0

Längst bak på raser var den!

myriis
0

Har en dvärgharekorsning och en renrasig dvärghare.. har dock ingen bild just nu.. :) Mina erfarenheter säger att harar är lite mer vilda och har lite mer fart, men såklart skiftar det från kanin till kanin.. :)

Mysofi
0

# 5 Okej!! Hoppas det kommer en bild snart!! :)

KvirrZ
0

Har ingen men tycker att de är fina :)

- Mvh Emma

Mysofi
0

Jag tycker också de är helt underbart vackra, men hittar nästan inga bilder någonstans!!! Varken på google eller i kaninböcker… :(

Mysofi
0

Jag tycker också de är helt underbart vackra, men hittar nästan inga bilder någonstans!!! Varken på google eller i kaninböcker… :(

Mysofi
0

Mysofi
0

Hoppsan! Lite ivrig på knappen :D

Mysofi
0

De verkar vara ganska ovanliga…

myriis
0

#8: Min senaste kanin, står kvar på hennes ägares hemsida. Om du går in där sen "kaninerna" och slutligen "Skärbos Sera" ser du en bild på en dvärghare.. :)

www.gronangens.tk

Mysofi
0

# 13, så himla sööt!!!!!

Nathalieee
0

Har haft en dvärg hare , men han dog i vintras blev tyvär bara 1 år:/ 

Dvärg harar är (ialla fal  dom flästa)  väldigt spratliga , ivriga och inte alls keliga , jag tyckte faktiskt att de var en jobbig ras . Men Zaphir (min gammla) va endå en ut av dom lungare hararna (sa  uppfödaren) endå var han helt tokig ! Man kune knapt sätta på selet :/ 

Men dom är grymt fina !

Mysofi
0

# 15 jo, det är det, de är inte så gosiga och så men himla fina!!

Max-Lisa-Kim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Lisa (har tyvärr dött) var en viltfärgad dvärghare!<3

Max-Lisa-Kim
0

Vart har du hört det där om att dvärgharar inte är trevliga och sociala.

Det märks nog nu på texten men jag reagerade otroligt på det. Det var ett av de konstigaste saker jag hört på väldigt länge.

Jag är ägare till både hermelin, dvärgvädur och dvärghare. Jag kan säga att dvärgharen är den allra keligaste av dem alla. Då vet alla ni som har hermelin hur kelig en dvärghare är.

:-)

myriis
0

#15: Jag tycker det stämmer att harar är vildare och lite spralligare. Jag är en av dem som gillar såna kaniner, för jag tycker det är kul med utmaningar och vill ha kaniner som är lite halvvilda.. :) Men såklart kan mina harar också gosa, om man bara är lugn och tar dem iknät så går det jättebra.. :)

Mysofi
0

# 18 Jag gick på en kaninkurs och "ledaren" där hade en dvärghare och hon sa att de inte var så sociala och gosiga och så, men det kanske är olika från kanin till kanin??

Max-Lisa-Kim
0

Det måste det vara. Lisa är helt annorlunda. Jag har träffat ett par dvärgharar till oxå, de är precis som Lisa! :P

Mysofi
0

# 21 Det kanske beror på hur man "uppfostrar" de!! Du kanske är ovanligt bra?? :D

myriis
0

#22: Då är vi j*kligt många som inte kan uppfostra våra harar då? Tror knappast det.

Dvärghare är ingen nybörjarras, enligt mig. Den kräver en del erfarenhet, och om du inte har haft kanin så länge skulle jag faktiskt inte rekomendera en dvärghare..

Mysofi
0

# 23 Okej… Då kanske det var bara just den kaninen som hade det tempramentet??

myriis
0

#24: Alltså, dvärgharar är ingen "vild ras".
Mina harar kan somsagt gosa och vara jättesociala, är mattekära m.m
Saken är att det är många som har svårt att hantera när dem blir nervösa eller är lite spralliga av sig, och det är otroligt viktigt att man är lugn hela tiden, annars går det inte särskilt bra..

Mysofi
0

Jo, man måste säkert ha ganska lång erfarenhet av kaniner  för att skaffa en dvärghare kanske??

twinnie
0

Jag skulle jättegärna vilja ha en vit dvärghare :)

Mysofi
0

Nån fler som har bilder på dvärgharar??

Mimmiih
0

inga fler bilder?..:(

[mangaa]
0

Jag har ingen hare , men dom är himla söta! =D

myriis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ganska nytagen bild på

Mysofi
0

#31 naww, så söt!! <3

vickan1976
0

I ulricehamn finns en tjej som jag tror har kvar vita dvärghare ungar till salu. De har röda ögon och är mycket fina.

Dvärghare verkar vara keliga och framåt, inte så lättskrämda..