Akitaskål som matskål
Hej!
Funkar akitaskålen som matskål? Verkar lite svår att äta ur :/
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
En tillräckligt stor Akita-skål funkar väl att äta ur? Men jag föredrar keramikskålar.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#1 Tänkte dom som rymmer drygt 3 dl :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#2 Det borde väl gå, du får testa och se!
Jag personligen föredrar jokerskålar, akitaskålar använder jag bara i transport eller bur vid tävling. Tycker dem e för klena :/ (eller så det bara min morgontröttta-hjärna som babblar igen :P)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Ja, jag själv har inte en aning, har mina Akita-skålar utanpå burarna för förvaring av varje kanins sele+ koppel och lite annat…
Använder dom som vattenskål så får pröva med det, Fördrar också keramik men är ganska dyrt tyvär, Vissa har keramik :)
Beställer hem 1 till så åfr vi se, Tack för snabbt svar :)
Jag använder hela buren som skål, slänger ut pelletsen i buren. Då får kaninerna leta aktivt bland halmen :)
Men till vattnet använder jag skålar…blir så blött överallt utan skål 😉
Kastanjegårdens Kaniner
#7 smart!
Jag har akitaskålar till iprincip all mina, funkar till alla storlekar förutom frassen.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har alltid haft akitaskålar. Aldrig upplevt att de är jobbiga att äta ur, och är de det så gör det knappast något eftersom jag har glupska dvärgvädurar som kan behöva chilla lite.😉
#7 Smart med aktivering samtidigt ;)
Ska pröva om det funkar! Tack!
Jag har akitaskålar som matskålar och det fungerar super. Märker inga problem med att dom får mat i dom. Har även det som vattenskål på vintern vilket också fungerar bra. Har man en kanin som har en förmåga att vilja ta ner skålen kan man enkelt fästa dom med en låsfjäder :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#12 Tack :)
Jag tycker de funkar bra som matskålar. En del av mina kaniner (honorna) välter och kastar runt andra vanliga skålar som inte sitter fast.
Numera får de dock nästan bara pellets i aktiveringsbollar, och akitaskålarna används till vatten.