Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1603 ggr
koorv
0

Byta vatten ...

hur många ggr byter du vatten per dag ??

jag byter ungefär  1-4 ggr per dag …

SaraB
0

1 ggr/dagen. ^^

Taci
0

En gång om dagen. Det räcker tycker jag :P

Mysterious
0

lite olika fast oftast en gång…ibland om det blir smutsigt så får d bli 2 ggr

KvirrZ
0

1 gång om dagen

- Mvh Emma

ciss
0

När hon har skål så byter jag ungefär 5 ggr om dagen. Annars så 2-3 ggr med flaska :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

#5, varför så ofta? Bara nyfiken. ;)

ciss
0

#5: Vet inte riktigt, har bara blivit så. Hon hade en mycket mindre flaska förr och det har blivit en vana att byta ofta. Mina marsvin har skål de också, som de skitar ner, så de måste också bytas ofta. Lika bra att byta till kaninen samtidigt liksom ^^

www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

#7, okej. Men det är ju bara bra. ^^,

ciss
0

#8: Japp ^^

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Ca 2 ggr per dag, mer eller mindre (beroende på ifall Roxy har lust att välta ut vattenskålen 5 ggr. )

lolaisdenied
0

Varför byter man så ofta? Det är väl inte så att vattnet blir dåligt över några timmar/en dag? o.O
Eller beror det på om man har innekanin/utekanin? o.O

Keligast
0

Byter mitt 1-2ggr per dag. Iallafall vattenskålen för den tar fort slut sen byter jag om vattnet är varmt eller det är is xD

[Niike]
0

Jag byter 2 ggr/dag, morgon och kväll alltså. Fler gånger om det är bajs/hö/spån i. Även om vattnet ser fräscht ut på kvällen kan det ha blivit varmt, eller så kanske de har trampat/kissat i det utan att det syns. Jag skulle iaf inte vilja dricka vatten som jag har trampat eller kissat i :-)

ciss
0

#11: När jag har skål så byter jag kanske lite överdrivet mkt (5 ggr om dagen), men ju oftar man byter desto bättre. Hellre för ofta än för sällan, eller hur? Engla sprätter spån/bajs/hö i vattnet när hon har skål och ibland välter hon ut den också, så det behövs.

www.frihetenskaniner.se

lill-jarven
0

Byter vatten 1 gång/dag åt Hubert, han har en ganska stor flaska :)

lolaisdenied
0

Varför ha skål om det händer olyckor i den?:P

twinnie
0

Minst 1 gång om dagen, men det blir oftast fler gånger då Myran skitar ner sin skål :)

twinnie
0

#16 Själv tycker jag att det verkar som om kaninen snabbare får i sig vatten från skål, om den är riktigt törstig. Men det är bara vad jag känner ^^

ciss
0

#16: Instämmer med #18. Dessutom föredrar hon skål, men brukar ha båda.

www.frihetenskaniner.se

lolaisdenied
0

Men om man har vatten i vattenflaska, blir vattnet dåligt? Själv kan jag dricka vatten som stått i rummet i några dagar och tycker inte de är något fel med det ? -funderar-
För Theo skulle det nog ta århundraden att tömma en flaska x)

twinnie
0

#20 Jag skulle inte vilja dricka vatten som stått i en dag ens ^^ Och i en stängd flaska bildas det både det ena och det andra.

lolaisdenied
0

#21 lite skit rensar magen, vi lever i ett alltför rent samhälle…Oskyldig

ciss
0

#20: Hur ofta byter du?

www.frihetenskaniner.se

lolaisdenied
0

#23 änsålänge har det varit varannan dag (:
har läst man byter varje dag men har inte förståt varför, trodde det var att skålarna blev skitiga, men jag har inte skål..

Katter3
0

1 gång om dagen.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ciss
0

#24: Det bildas lätt algier (stavning?) och bakterier i en flaska. Sjukt ofräscht.

www.frihetenskaniner.se

lolaisdenied
0

#26 Hade ingen aning om att det gjorde det så fort..

Susanne-L
0

Jag har flaska och byter en gång om dagen…

Tindra1
0

Byta varje dag! ;)

Tina-A
0

#20: Jag är precis som du och kan dricka vatten som varit en en flaska i typ en vecka. Visst det är typ ljummet men jag dricker det ändå ^^ Står det i glas blir det ju damm i det så då dricker jag det helst inte dagen efter.

Jag byter varje dag till kaninerna, ca 2-3 gånger om dagen på vintern.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lolaisdenied
0

Jag har oftast inte glas med vatten på rummet, den vanan försvann när vår katt började dricka ur mitt glas och doppa tassarna i vattnet:P Men i flaska kan de stå o bli fesljummet. Som jag sa innan; lite skit rensar magen :)

Men jag ska göra som ni säger och byta vatten varje dag ^^

Zvintos
0

Byter vatten till dem 1-2ggr/dag.
De som har flaska får vattnet bytt 1ggn/dag, de med skål byter jag 2ggr/dag för att de skitar ner vattnet när de dricker.

Timotej
0

Brukar byta 1-2 ggr. Alla har skål och på sommaren dricker de ganska mycket så det brukar behövar påfyllning.

På vintern när vattnet fryser byter jag minst 2ggr.

senna
0

2 ggr om dagen, en gång på morgonen, när jag ger dem nytt vatten, då häller jag ut det gamla (om det finns) och tvättar flaskan, sedan en gång på kvällen och häller ut det "gamla" från morgonen.

kanini
0

1 gång om dagen.

Muppen
0

1 gång / dag nuförtiden

koorv
0

vad roligt att ni berättar ni får gärna forsätta och skriva …

#31   om man inte byter vatten minst en gång om dagen så sammlas det bakterier och algier  och din kanin kan bli sjuk .

Mimmiih
0

jag byter 1 gång om dagen, är det över ca 20 grader och sol, så byter jag kanske 2-3 ggr…

SofiaGenne
0

1 gång ^^

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Stravaganza
0

En gång om dagen. Ibland två gånger.