Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 6726 ggr
Pelzi
0

Vilka sidor har bäst selar?

Vilka sidor förutom rabb-it dem har stängt nu, har lika fina selar som dom har? Skriv gärna alla seriösa sidor du vet vars man kan beställa kaninselar :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

RebeccaG
0

Beror på vilken typ av sele du vill ha🙂

Jag t.ex. har bara paracordselar (Melodys Selar)
Vill du ha vanliga selar så hör med Johannas Selar👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cilia.Teddytöserna
0

facebook sidor som jag köper ifrån: Johannas Selar 

tallbackens selar & koppel Nästagårdens selar Melodys selar.

Finns säker många fler, men det är dom jag känner till :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

natha-mjau
6

Nästagårdens selar rekommenderar jag inte!
Beställde selar i juni och fick dem i slutet av september efter tjat och efter att jag skrivit öppet på en fb sida och frågat om råd (skrev ej namnet)
När jag väl fick selarna var den specialsydda selen i fel mått och resterande selar var inte alls som S & M ska vara i måtten så det var ju bortslösade pengar

Cilia.Teddytöserna
0

#3 jasså? jag har aldrig köpt där, vet bara att dom finns. Men då vet jag det 🤪

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

moizzz
0

rabb it har öppnat igen!!😃

Evelina!
0

Koppel köper jag från Melodys selar då de är de enda så vitt jag vet som har lättviktshakar i plast på sina koppel. Snabb leverans och bra service! Johannas selar har jag köpt bröstselar av som var fina, dock var lite små i storleken (ej använt så mkt). Bäst gillar jag Tallbackens selar, välgjorda och finns i mängder av fina färger. Snabb leverans och god service här med. Annars vet jag att många verkligen är JÄTTENÖJDA med Gullvikens selar, dock har jag själv inget därifrån. Kan också rekommendera Gnagarbodens selar i mocka, de är lätta och ej så klumpiga som en Tallbacken-sele kan vara på en kanin av mindre modell.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
0

#5 Står ju på hemsidan att de fortfarande (september-13) inte kommit igång med sin tillverkning.

RebeccaG
1

Jag har beställt ifrån Tallbackens innan & är inte nöjd med deras kvalité, därav så avstår jag helst ifrån dem😕
Selarna var sladdriga & bogselarna gled isär så kaninen kunde komma ur den, så fick stanna & rätta till selen efter några minuter. 
Jag fick också ett otrevligt bemötande när jag pratade med tjejen som gör selarna. Jag bad om en specialsydd sele, men när jag fick hem fel storlek påstod hon att jag va tvungen att köpa en ny sele för att få "rätt storlek" & när jag fick hem den var den inte heller rätt…

Dessutom så köpte en vän till mig köpte ett koppel därifrån där metallknäppet RÄTADE UT SIG, så nejtack. 
Sådant är rent utsagt farligt, som tur va så stack inte kaninen långt, men det hade lika gärna kunnat hända en olycka…

Johannas selar är jag supernöjd med! 
Har dock bara en sele därifrån, använder den som "akutsele", men hon är en supertrevlig tjej & som mer än gärna hjälper till ifall något är fel eller inte passar. 
Superbra pris & bra service!👍

#3 Usch, tråkigt när det blir så😕

| Youtube

Anoki
0

Själv tycker jag att selarna från Melodys passar mina kaniner bäst, kaninerna trivs både hemma och på banorna med dom. 

Men vill man ha lite variation skulle jag säga att man ska skaffa ifrån Johanna, mycket fina och välgjorde selar. 

Är det någon som har köpt ifrån Zincerella?

Evelina!
0

#8 När beställde du från Tallbackens? Mina selar därifrån är hyfsat nya och de känns väldigt stabila, och bogselen jag har därifrån är omöjlig att få att "glida isär" utan man måste ta i rätt ordentligt för att framkalla en sån effekt. Angående kopplet måste jag bara fråga - din kompis reklamerade det väl? Det där är ju verkligen inget som får hända och är ju jättebra om tillverkaren får reda på det så att denne kan se över sitt material. Och nu när vi är inne på ämnet ska jag passa på att fråga, hur står sig era (Melodys selar) plasthakar mot kyla? Tycker som sagt att det är jättefiffigt med plasthakar då de väger lite och är väldigt smidiga, men är rädd att de spricker om man tar ut dem när det som nu börjar bli lite väl kallt. Vågar man det?

[hannaaeeriksson]
0

Sel-shoppen har ju annars billigt och bra :) http://www.yourvismawebsite.com/sel-shoppen-uf?acr=1

RebeccaG
0

#10 Det var ett tag sedan, då jag inte riktigt hade anledning att beställa därifrån igen så upphörde det bara. Tror att det va 1 år sedan kanske?🤔
Ja, hon reklamerade kopplet, vet dock inte hur det gick sedan.

Jag har själv mina koppel varje dag & dem som har koppel har aldrig sagt något om att det skulle reagera på kyla. Det är inget jag heller upplevt. 
Sålänge du inte fryser ned dem före användning(samma med metallspännen, och då menar jag VERKLIGEN fryser ned dem) så ska det inte vara någon fara med att det e minusgrader när kopplet används. 
Haken är ju gjord för att användas👍

| Youtube

Tallbackens
4

Rebecca, vad tråkig du är som skriver saker smiter stämmer. Selen du skickade efter som var för liten bad jag dig skicka tillbaka omgående för att få en ny mindre sele utan kostnad, det gjorde du aldrig och förbrukade din chans till bytesrätt. Har kvar mailet som bevis på att jag erbjudit dig att byta den. Varför hörde du inte av dig om du inte var nöjd med ett sele som hade remmar som gled? Jag erbjuder öppet köp och bytes rätt, likaså chans till reklamation, det är upp till var och en att maila mig om någon vill byta, ha pengar till baka efter 10 dagar, om man inte gjort det har man förbrukat sin chans! Mycket tråkigt att du som "färsk" tillverkare av selar ljuger så du tror dig själv! Skärp till dig, jag skriver inte skit om dina selar eller koppel. Önskar dig Rebecca lycka till med din tillverkning av selar och koppel, hoppas du kan uppföra dig i fortsättningen och låt bli att skriva saker som inte stämmer! Hälsningar Lisa Jönedal, Tallbackens selar och koppel

RebeccaG
12

#13 Ursäkta, ljuger så jag tror mig själv?🤔

Det handlar inte bara om 1 sele vars remmar glidit, utan samtliga selar. 
Jag menar inte att vara otrevlig, men jag får inte ens svar när jag försökt skriva, jag blir utkastad ur gruppen som om jag vore ett problem. Det är inget vidare trevligt & det är inte bara jag som har haft det problemet. 
Jag skriver inte skit om dig som människa eller tillverkare, jag uttrycker mina erfarenheter och ger en bedömning efter vad jag fått i kvalité och bemötande. 

Jag behöver ingen som "läxar upp mig", det sköter mor min utmärkt, så det är totalt onödigt för dig att uttrycka dig på det viset om mig.

| Youtube

Northernlights KU
5

#13 & #14 Nu är jag egentligen inte alls insatt i Tallbackens och RebeccaG:s tidigare "affärer" med eventuella returer hit och dit, men jag tror knappast att någon i den här typen av trådar där det diskuteras selar eller andra kaninrelaterade produkter sitter och ljuger direkt. Om någon upplever en, i det här fallet sele, som t.ex. sladdrig och ostabil, ja då är det den personens upplevelse, och en upplevelse kan egentligen aldrig vara "fel". Jag tror helt ärligt inte att någon sitter och ljuger eller "okynnesdissar" saker utan egentlig anledning bara för att vara taskig, otrevlig eller för att själv tjäna mer pengar på sina egna produkter.

Dessutom uppfattar jag det som att RebeccaG (i det här fallet) har sitt ifokuskonto kopplat till henne som privatperson, inte att det skulle vara kopplat till något seltillverkningsföretag. När jag skriver mina åsikter här på iFokus så är det mina privata åsikter, inte mitt företags åsikter, inte min arbetsplats åsikter utan MINA åsikter. Alltså tycker jag att även RebeccaG borde få skriva sina personliga åsikter på samma villkor som alla andra ifokus-medlemmar, oavsett vad hon har för jobb eller företag, och att hon tillverkar selar borde inte ha någon betydelse för vad hon får diskutera på iFokus.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

[RC1393]
2

Nu däremot har rabb-it öppnat igen😉

Har köpt därifrån, från Tallbackens och från Melody's, är mycket nöjd med alla mina beställningar. Enda jag har att klaga på är att ett grönt koppel från rabb-its blivit väldigt mjukt, men det är flitigast använt (ca 2 år) och ganska vanvårdat från min sida. Det är kanske inte gjort för att ligga flera dygn ute i regn tex 😛

Tallbackens
3

Jag själv vill vara opartisk, schysst och vill inte uttala mig om andra tillverkares produkter, värt att tänka på. Det skulle inte var ett hyfsat uppförande från min sida. Inte är det rättvist att tillverkare uttalar sig om andra tillverkares produkter, det får opartiska personer göra ;) Vill inte uttala mig mer i denna diskussionen! Ha en trevlig fortsättning på nya året. Hälsningar Lisa, Tallbackens selar & koppel

ninen DH
0

Jag gillar också sel-shoppen som andra i tråden tipsat om!

Peak303
0

Jag har selar från både Tallbackens och Gullviken. Är otroligt nöjd med dem, både kvalitén och hållbarheten! Sen finns det även Pralinens selar som är otroligt fina. Blir nog en sådan sen. 🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

RebeccaG
8

#17 Skillnaden i detta fall är att jag, opartiskt, köpt flertalet selar av dig. Ett stort antal selar. 
Jag upplevde inte att selarna var bra & då har jag som privatperson rätt att uttrycka mig om det i ett diskussionsforum där min röst hörs. 
I den här tråden frågades vilka sidor som var bäst & jag skriver för att lämna min åsikt - inte bli "utskälld".
Vill du ändra min åsikt så är du mer än välkommen, då jag inte har något emot dig som person. Men behandla mig inte som ett småbarn. 
Du är inte ensam på marknaden längre, vet inte om det är konkurensen som stör dig, men det ger dig fortfarande ingen rätt att agera otrevligt. 

Du har ingen rätt att komentera om mina selar, då du för det första aldrig köpt eller prövat en sele ifrån mig, så den bedömningen vore minst sagt orättvis. Och för det andra så kanske du skulle bemöta dina kunder med lite trevlighet istället för att fräsa så fort man öppnar munnen?

Ska vi tala om hyfsat uppförande ifrån din sida så vore en bra början att svara när jag skriver till dig. 

Ber om ursäkt för OT, TS, det blir tyvärr såhär ibland😕

| Youtube

[neptunens]
6

Jag kan flika in att jag ganska nyligen beställde från tallbackens och jag är inte heller nöjd med kvalitén på varken selarna eller kopplen jag fick hem.  Koppelspännet på det ena var skevt och oanvändbart redan efter andra användningen. Inte ok.

Älskar Rabb-its och gullvikens selar däremot! Ordentliga, stabila, snygga och framförallt så ser de exakt ut som på bilderna när man får hem dem. 👍

Evelina!
0

Jag tror det är en smaksak vilka selar man gillar och inte. Har nu ett gäng från Tallbackens och fyra stycken från Gullvikens. De som är mest använda (av båda sorterna) är nog använda ca 10 gånger och jag föredrar Tallbackens. De selar som somliga kallar sladdriga tycker jag sitter följsamt på mina kaniner emedan de från Gullvikens känns för mig stelare (andra kallar det stabilitet). Får jag välja blir det Tallbackens även om Gullvikenselarna har sin tjusning de med.