Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1636 ggr
[00emi07]
0

Ingen dräktighet

För er som vet så känner ni kanske till att Shakira kanske skulle få en kull. Här hemma fixades det med halm och Hö i väntan på de små.. (Har aldrig sett mamma tycka något är så spännande :D) Men.. Tyvärr visade sig Shakira inte vara dräktig. Så nu vet alla det som följde min lilla tråd om hur det hela gick till!

Evelina!
8

Det var väl bra? Med tanke på att kullen inte var planerad?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[neptunens]
3

Skönt att höra!🙂

Fridaaaa
1

Är ju runt dag 30 nu, så är ju inte 100% ännu, kan ju vara bara 1-2 ungar med. Men hoppas det inte blir några för hennes skull

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sixtenblixten
0

Mina har fått allt från 29-33 så kan ju vara om det bara är dag 30

Anoki
5

Kände också att de kanske var bra? Bättre att ta en planerad kull.

Cilia.Teddytöserna
8

Så bra, en tjuvparning är ingen bra start på en uppfödning.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[00emi07]
0

Jag är så glad över att hon inte födde. Hon har nämligen inte boat med päls

RebeccaG
9

Hur menar du när du med "Tyvärr var hon inte dräktig"?

Det var väll en tjuvparning mellan henne & hennes bror?🤔

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anoki
3

#7 Finns honor som rycker päls para någon timme innan hon ska föda. Så är hon på dag 30 kan du inte vara säker.

[00emi07]
2

#8 lite synd var det när familjen var taggade på det.. Men jag är glad att hon mår bra, för jag har varit så orolig. Stämmer ja (: #9 ok, då håller jag tummarna om att hon inte föder!

Mannez
1

7# Finns risk att hon ändå är dräktig, alla honor jag haft hittils har boat strax innan födseln, med päls då. De hinner knappt bli klara innan ungarna kommer.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Linneaklasson
0

Min hona boar alltid bara några minuter innan hon föder… :) Så håll god uppsikt!

[00emi07]
1

Tack för tipsen ni gett! Nu håller jag bara tummarna!!

[00emi07]
0

Var och tittade till Shakira, hennes könsorgan var rött och svullet… Kan det vara brunst?

HonHonDenDära
0

#14 låter som brunst tecken. Man kan oxå se ''flytningar/fuktigt'' med. Bruk inte kolla så noga på deras kön (enbart vid hälsokoll varje vecka) så har inte sån jätte bra koll på hur mina honor ser ut vid brunst - enbart på humor o beteede :P

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Delilah81
0

Min hona var dräktig 32 dagar, hon ryckte inte bort päls förrän precis innan hon födde.

tilde&twix
1

Efter som att detta är Shakiras "första kull" bör du nog vänta till i alla fall dag 33 innan du säger att hon inte är dräktig då hon kan bete sig hur som, det vet ju inte du då hon inte haft kull förut : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Guldvingens]
1

Dag 35 till och med… innan dess vet man inte.

Min honas kön var rött & svullet i slutet av dräktigheten, och visst tusan kom det ungar. Dessutom hade hon ingen mage att tala om, och det var ett helt gäng. Hon drog päls samtidigt som värkarna kom, vilket jag tycker har varit genomgående under de dräktigheter jag varit med om.

[00emi07]
0

Tack så mycket för alla tips?! Då väntar vi bara och ser vad som händer..

Mannez
0

Har det inte blivit något fram till dag 36 så kan du vara 100% säker på att hon ej är dräktig.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[00emi07]
0

Ok

Linneaklasson
0

Har det kommit några ungar? :)

farvendal
0

Nej, det blev inga ungar meddelades det hennes gamla tråd :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se