Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1500 ggr
Cissicl
1

Svansen är borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igår var min kanins svans borta?? Alltså pälsen var helt borta., hittade pälsen i buren också. Vad ska jag göra??

Ninwe
0

Hur gammal är kaninen? Vad är det för ras och pälstyp? Äter den som den ska? Fäller den i övrigt nu? 🙂

Hälsningar,
Ninni :-)

IdaL
0

Att pälsen är borta finns det nog inte så mycket du kan göra åt. 

Frågan man ska ställa sig är nog varför hon har tappat pälsen där? Har hon plockat den själv eller har någon varit på henne? Hände det över natten eller?

Ninwe
0

Bor kaninen inne eller ute? Inne kan ju anledningen vara någon form av sjukdom.. Ute kan det ju vara sjukdom eller så är det ju inte helt otänkbart med någon hemsk människa utan hjärta för djur.. 😐

Hälsningar,

Cissicl
0

# vet inte exakt eftersom vi fick henne när hon var ngt år men skulle tippa på 13-15 år! Hon är en dvärgkanin med vanlig slät päls. Ja hon äter som hon ska:) fäller inte övrigt..

Cissicl
0

#1 *

Djurälskaren87
0

vadå 13-15 år? bor kaninen ensam? ute?inne?

Cissicl
0

#2 skulle tro att hon plockat den själv, hennes kompis är feg och jojjo (den drabbade) är tuffing.. Så jag tror hon har gjort det själv! Detta hände över natten

Cissicl
0

#6 jag vet inte exakta ålder men tror hon är antingen 13, 14 eller 15! Hon bor ute med sin kompis

Djurälskaren87
0

kanske den inte mår bra eller är väldigt stressad,tycker du skall ringa veternären och rådfråga

Cissicl
0

#3 hon bor ute, tror inte det är någon som gjort det heller eftersom där pälsen låg är det svårt att komma in, dem bor i en jätte stor Box med ett "extra" rum . Och där på ligger massa saker eftersom de inte får smita:)

Cissicl
0

#9 ska göra detta!

claravincent
0

En kanin kan väll knappast bli så gammal?

Är du säker på att den är så gammal? 🙂

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
2

#12 Kaniner kan absolut bli så pass gamla om dom blir välskötta och håller sig friska! :) Min pappas gamla kanin blev 13.

Cissicl
0

Hon kom hit för 11 år sedan, så 12 tror jag när jag tänker efter:)

mickisö
0

världens äldsta kanin blev över 18 år .

Cissicl
1

Hon har aldrig vart sjuk, bor på stor yta och har alltid vart en glad, kaxig prick :)

claravincent
0

Okej 😃

Trodde bara dom blev som högst 12, eller det är vad jag har hört men då vet jag 😉

#15 Okej en tror inte det är så vanligt 🙂

Ninwe
1

Då kan det kanske vara åldern som spelar in? 🙂

Hälsningar,

Cissicl
0

#18 ja hon är ju ganska gammal , Verkar inte vara ohyra heller, läste någon stans att det hade hänt en annans kanin men svansen växte ut och var ingenting:)

mickisö
0

#17 Nä inte jag heller . Men de har ju hänt en gång så ;)

claravincent
0

Aa, haha :) #20