Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1524 ggr
HomecomingQueen
0

äta toa-lätt?

Ninja har just nu toa-lätt i sin toa, och jag märker att hon brukar hoppa till toan och äta toa-lätt, är det farligt??

[Niike]
0

Skulle jag inte tro att det är . Ge henne pinnar så kanske hon äter på dem istället:)

HomecomingQueen
0

#1 hon har lite allt möjligt att tugga på, som hon FÅR tugga på, men hon verkar hellre vilja tugga på typ huset och toalett och sånt hon inte SKA tugga på. Bångstyriga kanin xD

[Niike]
0

#2 Hur gammal är hon? Kanske blivit tonåring och gör sånt hon inte får göra? xP

ciss
0

I små mängder tror jag inte att det är farligt, men om hon börjar äta mycket av det så är det inte bra för deras magar. Då borde du kanske börja med t.ex spån eller kattsand i toan istället.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

HomecomingQueen
0

hon är strax över 9 veckor, så hon är nog inte i tonåren riktigt ännu, men bångstyrig är hon ändå xD

bubbelbubbel
0

toalätt har jag för mig inte är farligt om kaninen äter, det är nått kretsloppsaktigt så det går bara rakt ut igen. tror jag :P

twinnie
0

Små bebisar ska testa allt! Myran åt allt som kom i hennes väg när hon precis kommit. Hon satt på min axel och försökte äta mitt hår. Hon åt kutterspån, toalätt och toarullar. :)

vickan1976
0

Min unge äter också på allt. När jag hade kattsand i toaletten åt hon av det och jag la i toalätt. Det äter hon inte, men hon biter i gatan ute, i elementet, oss i fötterna mm.

Jag hoppas att detta går över, hon måste väl testa allt några gånger innan hon lär sig antar jag.

Prova att byta papperpelletsen mot någon annat och se om hon slutar! Fast om hon fortsätter äta det som är på toaletten så är nog papperpelletsen det bästa.