varför så vild? :(
Hejsan! min kanin sigge är väldigt vild
han är jätterädd när jag går efter honom i koppel och ska lyfta upp honom samt i rasthagen.
Han springer för livet o gömmer sig.
Någon som vet hur jag ska göra?
ska flytta ner dom till källaren och det går knappt att fånga han :p
Han kanske tycker det är otäckt när du kommer mot honom, kaniner är trots allt bytesdjur. Sätt dig ner i hans Hage och låt honom komma fram till dig på sina egna villkor så kommer han snart att skapa ett förtroende för dig. Ibland kan det ta tid så det gäller att ha tålamod. Kom även ihåg att belöna då han kommer fram till dig ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#1 okej tack! :)
Min kanin var också så när jag fick henne, men nu är det inga problem längre. När jag hade problem med henne så började jag med att låta henne komma fram till mig precis som #1 säger, och sen ska man inte vara stressad när man är med kaninen (iallafall inte min) för då är det väldigt lätt att den också blir stressad. När du tar upp han så kan det vara bra att du kommer framifrån och sätter dig ner och sedan ta upp honom. För om du tänker att du är kaninen så är det väl inte så kul att en jätte (inget illa menat, men i förhållande till kaninen så är människor väldigt stora🙂) kommer bakom en när man inte är beredd, och lyfter upp en eller kommer gående/springande bakom en när man sitter fast och inte kan springa iväg🙂. Och så sagt, låt det ta den tid det behöver.
Jag vet ju inte hur du gör med din kanin nu, du kanske redan testat allt detta, men det var bara några tips😉
Hoppas allt går bra, men det tror jag nog🙂