Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 645 ggr
Emmi2
0

Nyår?

Hej, Idag är det nyår och vi ska till några gäster istället för att vara hemma. Vi har en kaninunge på 2 månader och två andra som jag inte är säker hur många månader de är. Undrar bara om det är säkert för mig att ha dem ute. Jag bor på ett ställe som har ungefär fyra hus + fem med mitt hus förstås. Jag är inte säker om de kommer smälla men ska jag ta in mina kaniner. De stora har en bra utebur var de brukar gräva så de har gångar. Vet inte om det är någon vits att ta in dem men ungen som bor i en bur utan utebur och har ett litet hus är jag lite orolig för. Ska jag sätta in henne eller inte??

Cilia.Teddytöserna
0

Kolla HÄR, finns info om det ;) Men det kommer säkert gå toppen dom flesta kaninerna reagerar inte på raketerna men ge dom något gott och distrahera dom med under den värsta biten :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Emmi2
0

Ok, men är inte hemma då, så vet inte hur jag ska distrahera dem???

Cilia.Teddytöserna
0

Lägg in lite grenar och godis (morötter brukar funka bra) så kan dom gnaga på det, sen som det står på bloggen är det bra att lägga över en handduk eller så över buren för att dämpar ljudet för dom, ett tips? är att lägga in mycket halm i hörnor i i huset så dämpar det också också kan kaninen mysa in sig i det om den blir rädd :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Mi-rand-a]
0

Jag har alltid tagit in min kanin i toaletten med öppet fönster när hon bott ute bara för säkerhetens skull

tilde&twix
0

#4 Då blir det för varmt för dom, så det ska man inte göra. Även om du har ett öppet fönster blir det för mycket för en utomhusboende kanin :)

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Idlil
0

Jag hade handduk över och pinnar när min levde förra året, då var hon 6 månader. Hon påverkades inte men gick ändå ut varje/varannan timme bara för att titta till! :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Emmi2
1

Det gick bra :)