Hemska 20 minuter
Inte nog med att grannarna sköt raketer ovanför vårt hus! De spelar jättehög musik och skriker! Kaninerna var jätterädda men jag har isolerat buren så gott det går nu. Jag stod där hela årskiftet haha jag bryr mig inte om att jag missade med de andra kaninerna var sysselsatta och inte lika jättekonsentrade på ljudet men endå! Deras första nyår. Fyfan…… (Förlåt för osammanhängande text blir lite stressad sur och medlidande till kaninerna)
Jag ställde in mina i garaget :) Var också orolig, min ena kanin har aldrig varit med om högljudda smällar förut (hennes första nyår dvs). Tur att hon inte brydde sig … Förstår hur du känner dig!
Mina kaniners första nyår, här med. Livrädda var dom!😕 Sån tur var sköt inte grannarna upp fyrverkerier, men det var ändå jätte många. Vi hörde ambulans och brandkår också vid kl. 12 ungefär. Säkert några skadade… 😟 Själv tycker jag att det är mest onödigt. Visst det kan vara lite stämmningsfullt och så, men en sen..? Släpper ju ut massor med gifter ut i luften inte minst när det kommer ner på marken, skrämmer både vissa djur och vissa människor, folk skadas varje år av dessa fyverkerier…
Man får ju självklart räkna med att det är mycket nyårsraketer, men i år var det massor. Och det var många som sköts upp innan och efter klockan tolv slaget, och vid klockan tolv sköts det upp hur mycket som helst och överallt!
Hoppas på ett bra 2014! Gott nytt år! 🙂🌺
Mina är som tur vana vid höga ljud. Vi bor brevid kyrkan… Väldigt kul på söndagarna🤪
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Mina tog det lugnt, bara när vi öppnade balkongdörren för att titta på fyrverkerierna som två blev lite skraja, de andra två brydde sig knappt.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Min kanin brukar vara van vid höga ljud, detta var hans andra nyår. Men igår när kl var 12 gick jag och mamma ut för att kolla till han. Och jag kollade under stolarna på trappen (kaninburen står på trappen) och det såg ut som det satt en kanin där fast den såg inte ut som Bamse i mörkret så jag sa -Mamma, kolla det sitter en kanin där! Och då sa mamma -Ta upp den det är Bamse!!!! Så jag tänkte ta upp han men han bara sprang såfort man kom nära. Och kl var ju 12 så det smällde ju som mest. Men när mamma fick upp han i famnen fick han gå in en liten stund och lugna ned sig. Haha, det var min nyår.
#1 Haha jag menade inte så att grannarna inte får ha fest det är såklart de får. Men de behöver inte sikta så att rakterna hamnar över vårt hus när de vet att vi har kaniner och att jag står där till och med. Jag var lite uppjagad när jag skrev det där igår :P
Mina kaniner bryr sig inte alls. Inte ens den lille på 8 månader. Tur det.
MVH Celina
Var Charlies första nyår också men hon tog det ganska chill. Hon fick flytta ut till köket medans vi var i vardagsrummet. Men vi hade det ganska lugnt hemma, bara en kompis på besök och vi kollade mest på tv så Charlie satt i köket och knaprade på sitt hö. :) var mest sur över att vi hade flyttat henne så hon inte fick vara med! :p
Glad för att det inte var så mycket här i år. I vanliga fall smälls det ju för glatta livet redan en vecka innan och sedan fortsätter det några veckor efter. Och just på nyår så smälls de raketer nästan konstant från några minuter i 12 till 01. Men i år kan jag räkna på en hand hur många gånger jag hört smällar innan nyårsafton. Och inatt var allt över på ca 10 minuter. Några efter smällar var det men inte alls som förr. Tacksam. Själv har jag inga djur som bryr sig men jag känner många som får spendera sina nyårsaftnar på toaletten med väldigt hög volym på både tv och radio. Visst är det fint med alla raketerna och stämningen är ju på topp. Men jag skulle gärna se att det minskades ner såpass mycket att privatpersoner inte längre får köpa raketer utan detta överlämnas till någon i kommunen som sedan anordnar ett litet spektakel någonstans så att alla kan njuta av raketerna. Detta skulle innebära mycket mindre lidande för våra små vänner.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson