Skillnad på märlor?
Hej!
Har lite planer på att bygga några hinder. Googlade på märlor (vill komma billigt undan) och hittade på Clas Ohlson. Men vad är skillnaden på de två alternativen? Det ser ut som att den ena är böjd, eller är det bara bilden som luras?
Tacksam för svar!😉
Denna som ser böjd ut:
http://www.clasohlson.com/se/Märla/31-89
Eller är denna bättre? (den andra är bäst om man tittar på priset, hehe)
Hälsningar,
Ninni :-)
Tror de är lika bra/dåliga. Grejen med märlor till hinder är ju att de helst ska vara böjda utifrån bommen, annars är det risk att bommen bara blåser av om det är lite vind ute…
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
har sånna märlor till mina hemgjorda hinder, fast man får sätta två märlor typ som ett "\/" för att bommarna ska ligga kvar, har man plank funkar det att bara sätta en märla:)
/ Angelica
#1 Jo, det har jag märkt, haha! Men jag brukar sätta två stycken som ett V så blir det toppen. Men eftersom den ena såg böjd ut så hade man kanske kunnat slippa det..?
Hälsningar,
#2 Precis så jag tänkte. Vilka av dom har du?🙂
Hälsningar,
#4 på vissa hoppklubbar kan man köpa böjda märlor, tror att Stockholms kh kanska har sånna ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#5 Blir så dyrt då.. Funkar ju med vanliga! :P
Hälsningar,
Jag gjorde egna märlor till mina hinder. Brorsan köpte stängseltråd till sina djur så jag fick någon meter av det. Jag klippte ca 8cm långa bitar, böjde dem på mitten och bankade till så att det blev en liten böj i toppen, sedan gjorde jag färdiga hål på hinderna för att sedan banka i dem lite lätt med en plastad hammare.
De har inte samma tjocklek som riktiga märlor men de fungerar minst lika bra. Väldigt enkelt att göra och efter att ha gjort några stycken får man in rätta knycken och kan få dem att se ganska snygga ut också ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson