Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 767 ggr
tussen12
2

Gott nytt år!

Tja, nu var detta året överstökat! Nu får vi titta framåt till 2014! :) Hur reagerade era kaniner på fyrverkerierna? :) mina brydde sig inte alls haha ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Saprey
0

Hemska 20 minuter Det Variante deras första och våra grannar var galna…😔😔

[Alexandralanstrom]
1

Mina var helt förskräkta! min ena kanin är typ halvdöd ;o

men när jag kom ut till dom så var dom i ett hus och var ihoprullade,skaka, och höll för öronen ( sa tassarna över öronen ) 🤔

tussen12
0

#1 usch, det låter inte kul :/ hur är dom nu då? #2 chockade?

[Alexandralanstrom]
0

#3 aa typ 🤐

Northernlights KU
0

Mina kaniner, som bor ute, ryckte till lite när det var några fyrverkerier som small av hyffsat nära, men annars verkade dem rätt lugna 🥵Försökte roa dom med lite ätbart istället, och det verkade gå hem 😃

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

marirose
0

2 av mina var livrädda, 3 halv rädda och 2 var oberörda och alla bor inomhus. Tur var väl det för den ena av de livrädda hade väl dött av hjärtslag annars. Nu stannade dottern och jag inne hos dem och kunde prata lugnande med dem. Men nu är dem ok. Dem fick morot så blev dem gladare :)

Mickis1994
0

Gott nytt år! :)

Mina reagerade precis som väntat; inte alls 😉

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

ninen DH
1

Jag är inte hemma hoss mina kaniner nu, men hoss oss brukar det vara ganska lungt med fyrverkeriskjutningen. Men stackars hunden som blev helt förstelnad när vi var ute och gick fick vi bära in. Gott nytt år!

[olivesaregreat ]
0

Mina utekaniner ställde jag in i garaget i deras transportburar, med hö och mat för att hålla de sysselsatta. Där var de skyddade från röken och det värsta ljudet (vi bor tätt i ett bostadsområde). De blev lite skrämda, kanske mest över att plötsligt vara i garaget, men det var nog bäst för dem att vara där tills det värsta var över. Glad över att folk hade hyfsad respekt här, började inte skjuta så tidigt och höll inte på så länge :)

Moalinn
0

Trodde faktiskt att hermelinen skulle få världens chock och springa och gömma sig, men han stod mest still och lyssnade, hoppade fram till gallret och nosade på mig. Det var när det kom flera på samma gång som det blev lite läskigt (måste säga att jag hatar dem minst lika mycket haha), annars var han rätt lugn. Våfflan blev lite fundersam på vad som pågick så hon hoppade in i sitt hus och tittade inte ut förrän det var över.

Vet inte hur det är med Frosen som bor inne, har aldrig varit hemma när det smällt som värst och nu var jag inte inne men han har inga problem med åskan och den kommer ännu mer plötsligt än en raket så tror nog det är rätt lugnt på den biten.

Stod ute vid Enzo's (hermelinen) bur i ca 20 minuter, ville se till att han började tugga i sig lite mat och var lugn igen vilket inte var några problem. Oroade mig nog lite mycket men man kan väl aldrig oroa sig för mycket, eller?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

søs
1

Godt nytår til alle fra Danmark af 😃

[steffie00]
2

Vätt skrämda! Stackarna… Mini Hopp kunde inte sitta still. Han kravlade runt, hackade tänder, satt med huvudet under min haka och hållde på. Freja var tvärtom. Hon satt helt still och skakade under hos min bror med huvudet under armen. Dessutom är det ju en hona och en hane, så Mini Hopp försökte ju hoppa på Freja..! 🤦‍♂️Mitt i alla fyverkerier. 

Tycker mest det är onödigt att släppa ut massor med gift i luften, dessutom skrämmer dom ju livet ur djur och vissa barn. Det är ju farligt också! Visst kan det vara mysigt och så, men jag skulle klara mig bättre utan det… :)

Gott nytt år! :)

Viilmaa
0

Jag är inte hemma i år (förra året ;)) så jag vet inte hur mina tog det. Men vi bor ute i skogen med en lite äldre dam som närmaste granne, så det brukar typ aldrig skjutas raketer nära oss förutom när vi är hemma då :)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

Fridaaaa
0

Var inte hemma, men de brukar inte reagera 🙂 De är vana vid det mesta, och imorse när jag kom ut till boden satt de lugnt och mumsade hö 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bamsegullet
1

Min kanin brukar vara van vid höga ljud, detta var hans andra nyår. Men igår när kl var 12 gick jag och mamma ut för att kolla till han. Och jag kollade under stolarna på trappen (kaninburen står på trappen) och det såg ut som det satt en kanin där fast den såg inte ut som Bamse i mörkret så jag sa -Mamma, kolla det sitter en kanin där! Och då sa mamma -Ta upp den det är Bamse!!!! Så jag tänkte ta upp han men han bara sprang såfort man kom nära. Och kl var ju 12 så det smällde ju som mest och han var helt livrädd. Men när mamma fick upp han i famnen fick han gå in en liten stund och lugna ned sig. Haha, det var min nyår.

majasund
0

Laban var lika lugn och oberörd som vanligt. Men för att han skulle få sällskap så gick vi ut med han i sele då vid 12 bara för att det var hans första nyår och vi ville att han skulle känna sig trygg med att gå i sele som vanligt, han ryckte inte till en enda gång vilket var super skönt!

[Mi-rand-a]
0

dem brydde sig inte, dem brukar vara vana vid höga ljud och de är ju då skönt :)

Alvirpo
0

Halva gänget brydde sig knappt, men de har också vart med om flera nyår innan, medan resten var vettskrämda, och inte blev de bättre när folk runtomkring sköt upp raketer både flera timmar innan 12-slaget och några timmer efteråt! Duger det inte om man skjuter upp just när klockan faktiskt är 12? De var deras första nyår😐

Twix*
0

Ne mina brydde sig inte så mycket heller men jag är ändå sur för att dom smällde fyverkerier uta *** bara några 100m ifrån vårat hus och vi har ju kossorna och hästarna som är ute också!😡

tussen12
0

Kul att höra att det har gått bra för vissa :) Det är trist när de stjuter innan tolv, bar nära att gå ut och skälla på dom som stog några meter utanför och stjöt. Det är många som är ute med hunden vid 11 tiden :/

Henni-Chan
0

Gott nytt år alla kaninnördar Skämtar

Den här gången hade jag "bara" 2 nya herrar som aldrig varit med om nyårsafton och dess glans. Men nu när jag gick ut i morse verkade det inte som att någon i gänget, inklusive de nya, hade brytt sig speciellt mycket. Det var rikligt med raket, smällare och fylla i mitt område men vem vet, kanske mina kaniner är partyprissar Skämtar

Hoppas det gick bra för er andra. Har än så länge aldrig hört om någon kanin som avlidit pga. nyår men vad vet jag Funderar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF