Okej :P
hoppas det försvinner sen :)

Ta henne inte i nackskinnet. Det räcker med att Säga Nej, samtidigt som du vänder henne åt ett annat håll/flyttar henne.
okej :P
Läste nämligen att man kunde göra det i något inlägg.

varje gång hon gör de så spretta henne lätt på nosen så hon känner obehag, de har funkat på alla mina kaniner XD

Sej ett bestämt Nej och flytta kaninen

Man ska inte skada kaninen! Det räcker gott och väl att säga nej.
Har du försökt att avleda henne när hon gör det och ge henne en pinne eller något annat hon får tugga på? Det kan funka men det kräver förstås tålamod :)
#7 Att man tar kaninen i nackskinnet eller puttar den på nosen behöver INTE betyda att man skadar den?!

#7 jag sa aldrig att man skulle skada kaninen :O men vissa kaniner har svårare att flörstå en andra, lyssnar som inte måste man vara bestämd, vissa kaniner e dåligt uppfostrade, och vissa har ingen uppfostran alls… :)

#8 Tror inte att kaninen tycker det är särskillt skönt iallafall. Man ska inte behöva göra något för att kaninen ska känna obehag. om man har tålamod förstår kaninen iallafall tillslut.
Jag såg på ett tv program som hette djurgalen då skulle dom förska uppfostra en kanin . Och då sa dom att man verkligen inte skulle lyfta dom i nacksikinnet för dom tyckte det gjorde väldigt ont :(
Lyft inte henne i nackskinnet :'( Säg Fy så får man inte göra så lyfter du bort henne från dina kläder . Funkade så med min kanin Zoie :) nu är hon hur snäll som helst
jag lyfter henne inte i nackskinnet,bara håller (löst)…
#11 jag såg också det men dom sa inte att det gjorde ont på kaninen, utan dom sa att kaninen tyckte det var obehagligt att bli lyft där eftersom rovdjuren ofta tar dom i nackskinnet.

Min kaninunge har också börjat naffsa oss i kläderna och fötterna.
Hon testar oss hela tiden.
Jag klappar en gång med händerna och säger nej, men gud vad hon är enveten…

I det här inlägget ber Eazyy om hjälp, hon undrar om vi har något tips? för henne att få hennes kanin att sluta bita i hennes kläder.
Men ni, ni säger att man inte ska ta kaninen i nackskinnet när hon berättar att hon brukar göra det när kaninen biter i hennes kläder. Och så fortsätter diskussionen om ''nackskinn-pratet''. Men jag tror faktiskt att Eazyy har fattat att hon inte ska bära hennes kanin i nackskinnet vid det här laget.
Det räcker gott med en som säger åt henne att inte göra så, alla behöver ju inte haka på och diskutera om den saken. Låt oss istället prata om det som hon ville ha hjälp med.

Tack! xD

#16 Tja, det var väl inget att tacka för, precis. Men varsågod.

Kanske är det bara för att testa vad allt smakar. Har märkt att min unge försäkte bita i gatan ute, i elementet, mattor mm. Hoppas att det går över när hon har "smakat" på allt.
Vi får fortsätta kämpa på och säga NEJ.
I gatan? xD

#19 Japp, snacka om knäpp och desperat!
Hon har jagat min fot också och då fick jag henne att springa flera varv i cirklar!

Hejhej ;)