Nyår+kaniner=?
Jag undrara om kaniner är rädda för fyverkerierna? ( tänkte när det smäller och så! )
Kan man ta in dom och ha dom på sitt rum med en fläkt eller nått? :)
En del är rädda men desto fler bryr sig inte alls eller ev trycker sig lite extra i buren. Jag ska inte göra något speciellt för mina utekaniner förutom att ge dom lite extra gott vid halv tolv/tolv för att distrahera dom lite. 🙂
#1 Jaha okej, får se hur dom är när dom skjuter annars får jag väll ta in dom bara :)
Jag kommer inte ta in mina utekaniner. Om det inte är så att någon blir fullständigt panikslagen. Det har smällt en del idag, men de har inte reagerat särskilt. Ger dem pellets i morgon innan tolvslaget (de är galna i det), och förhoppningsvis blir de distraherade 🙂
Tog in alla mina utekaniner i höstas när det skulle bli storm klass 3-varning, och en av dem, Nikita, mådde inte bra av att vara inne, hon låg och flåsade och mådde allmänt illa. La in kylklampar och flaskor med kallvatten i, så hon kunde kyla av sig, och hon la sig på klamparna och flaskorna, och låg där tills jag tog ut henne utomhus igen.
Den största anledningen till att jag tog in dem alls, var att Nikita hade ungar, och jag ville inte att något traumatiskt skulle hända ute. Tidigare stormar har medfört att vårt altanräcke kollapsat bla…
Om du har utekaniner så kankse du kan ställa in dom i någon lada eller så. 🙂
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Jag ska ej vara hemma ikväll. Men finns det något jag kan göra för min utekanin? :(
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#5 när jag hade utekaniner så lade jag typ en matta över buren som hängde ut på sidorna och över taket. (På så sätt dämpar det ljudet.) sedan la jag in extra mycket hö som var löst på golvet i buren så det skulle isolera. (La längs kanterna.) sedan la jag in extra goda grönsaker och lite godis så de skulle hålla sig sysselsatta. Det har räckt för mig varje nyår. Jag brukar inte heller vara hemma.
#6 tack för tipsen.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Vissa är, andra inte. Mina bryr sig inte 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ute kaniner och kommer ställa ner dom i källaren i transporterna under natten då jag inte kommer vara hemma ifall att någon skulle bli väldigt rädd :)
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Kommer distrahera med utfodring precis vid tolvslaget, har börjat skjutas litegrann här, men än är det ingen kanin som reagerat.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning