Tonåren
Hej hur långe varar tonåren? Min lilla kanin är hopplös hon bara attackerar och man får inte röra henne hon är ca 8 månader och har väl varit så i 3 månader. Ida högg hon verkligen mot mig. Vad kan ja göra?

putt
Det är väldigt olika hur länge kaninen är i tonåren. Min kanin Niike var aldrig där;) Men det brukar sluta ungefär vid 1 års ålder. Det enda du behöver göra är att ha tålamod. Ta alltid med något gott när du kommer till buren och ge henne. Var bestämd, envis och ta inte bort handen när hon attackerar om du vågar ha kvar den. För då vet hon hur hon ska "bli av" med dig:)
Har för mig att tonåren brukar hålla på omkring 5-8 månaders ålder. Dock vet jag inte riktigt om du kan göra något för att få det att gå över snabbare, men försök att umgås så mycket du kan med din kanin även om det kan vara lite svårt och ha tålamod. Säg ett bestämmt "Fy" eller "Nej" om hon inte sköter sig. Jag hoppas att det ska gå frammåt med din kanin! Lycka till!
Hälsningar Vemsan
#2: Bra skrivet! :)
Hälsningar Vemsan

En kanin i tonåren är en trotsig kanin. Den gör allt som man inte ska göra och som den vet att den inte får göra.
Säger du Nej om kanin tex. biter på något och tar den i nackskinnet, kommer den ändå att göra om det igen. Det är det som den tycker är kul! ;) Så ska man behöva göra illa sin kanin varje gång den gör fel, kommer den att ha väldigt ont efter ett tag!
Man ska inte ta en kanin i nackskinnet. Det gör ont och det är onödigt att göra illa den bara för att den gör något som är natruligt för den. Det räcker gott och väl med att säga nej och vända kaninen åt ett annat håll eller flytta den därifrån. Upprepa varje gång kaninen gör om det.
Man ska inte behöva göra kaninen illa för att den ska förstå. Den gör det iallafall, och tröttnar tillslut på att bli vänd/flyttad.

Tack för alla svar. då finns det hopp igår va hon inte rolig hon har aldrig riktigt bitit tag innan utan bara naffsat. Lite otäckt för hon är så snäll annars. Tror hon ser sin bur som sitt revir också för är hon i hagen är det inte så farligt. Skickar en bild på henne. Dock är hon liten på den bilden men lika söt
Gud vad liten och söt. :')

Hon är mycket större nu men lika söt.
Visst e det tufft när de håller på … men så underbara när de är gosiga… =)
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg