följ bunnymama
hej. jag följer bunnymama på instagram och total älskar henne bilder. Man märker verkligen vilken kärlek hon har till kaniner. Hon hjälper kaninen som inte har något hem att få kärleksfulla hem.
ni som har instagram följ henne:)
Jag följer henne. Hon har ju så gulliga bilder!
1# ja verkligen, hon fångar ögonblicken!
#2 vilket jag aldrig lyckas med :D Man märker värkligen att hennes kaniner är så tama
3# ja verkligen men hon lägger juner väldigt mycket jobb också. blev ledsen när rambo fick gå bort för två veckor sedan ,men hon har adopterat en liten flicka nu som hittades övergiven i en liten bur i en park.
Jag var tvungen att sluta följa henne eftersom jag bara blev uppretad hela tiden. Haha.
5# uppretad?
#6, Uppretad ja. Som i när hon lät en svårt sjuk/förlamad kanin leva för att han fortfarande såg glad ut.. Alltså. Nej sånt klarar jag inte att titta på.
Hon gör många bra saker annars, och det ska poängteras.
du menar rambo antar jag? hon skrev i texten att så länge veterinären inte anser att man behöver avliva så kommer jag inte göra det utan göra det som krävs. beror på hur man ser det, kaninen återhämtade sig ju sen men blev sjuk igen och då gick bort.
#8, Rambo ja.
Och ja, jag såg att hon skrev det. Då kan man ju fundera på vad det var för usel veterinär och varför man lyssnar på ett sådan råd. Men det är kanske en grej att ta upp i en egen tråd.
9# jo men jag som startade tråden så jag anser att det är ok att diskutera det här=) jag tänker inte sluta följa henne för det för jag vet för lite om vilken sjukdom kaninen hade och vad som undersöktes osv..
Följer henne och flera andra. Men jag blir helt matt när man ser burar med gallernät som botten. Oftast så kommenterar jag att det där är inte bra för tassarna och får en dålig förklaring som "den äter och kissar där bara". 😕 Söta bilder, men tar inte hand om kaninerna på bästa sätt.
Har hon burar med galler botten?
#12 Ja, många i bland annat Asien och USA har gallerbotten på sina burar, även om just Bunnymama har sina kaniner mest frigående. De är inte så mycket i sina burar.
Är inte hennes (bunnymama) kaniner heolt frigånde? Dvs inte har en bur överhuvudtaget ?
14# jo jag tror det.