Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 464 ggr
Moppie
0

Koloni

Hej!

Har nu sett mycket bilder på kolonier men undrar vad det är egentligen, Kan man ha kolonier ute med tillgång att gå in?

tacksam för svar!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Mannez
1

Såklart kan man det, bara inhägnaden är rymningssäker och rovdjurssäker.

Okastrerade hanar och honor ska ju givetvis inte gå ihop, men det tror jag nog att du förstår själv, haha!

Hälsningar Amanda och kaninerna

Moppie
0

#1 Tack, Kommer bygga en sån till sommaren då!

Haha

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Zabbio
0

En koloni är en grupp med kaniner som bor tillsammans :) I sverige är det  ovanligt med(okastrerade) honor och hanar tillsammans men utomlands har man oftast en hanne bland damerna eftersom man brukar avla via kolonin. Jag har det ibland, några veckor i taget för att pojkarna ska få lite Motion och socialt umgänge, men inte på heltid eftersom honorna inte ska ha kull på kull på kull.. Fast hittils har jag i omgångar haft hane i kolonin i flera månader utan  en enda kull (hade plockat ut honom om någon hona börjat boa eller blivit tjock om magen). Två veckor efter att hannen tagits ut får dock en eller två av honorna en kull.. varje gång.

Man kan ha den ute eller inne eller både och. Som med burar osv måste de vara kaninsäkra och rovdjurs-säkra.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Moppie
1

#3 Tack för jättebra svar!