Flera kaniner - samma sele?
Har sett en del på hopptävlingar som använder samma sele till flera av sina kaniner, tänkte bara fråga hur ni här på KIF gör, har alla kaniner varsin sele eller har ni några som de får dela på? Skulle vara kul att höra folks tankar inom ämnet. Själv har jag på tok för många selar till mina kaniner, så det är självklart att de har varsin. Då behöver man heller inte ställa om banden (har snabbknäppen på selarna) mellan varje kanin.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har också alldeles för många selar igentligen, trots det köper jag alltid fler.
Jag tycker att det är ett måste att kaninerna ska ha varsin sele, skulla aldrig få för mig att några skulle dela. Har dock alltid med mig två till varje kanin till tävlingarna, ifall dens vanliga skulle gå sönder, vilket aldrig har hänt haha x)
Mina har också vars en, + att jag har några extra. Sen ska jag beställa fler så jag ser gärna att kaninerna har mer än en sele var jag med xD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har flera olika selar, tar den som passar helt enkelt, så ingen enskild sele till varje kanin 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag tävlade aktivt hade alla varsin sele + koppel. Men nu jag crazy och använder dem lite som jag vill. 😉
Jag har en till varje kanin, men har man många kaniner i samma klass så kanske det blir att man får köra på samma då det kan vara tätt mellan starterna. Då tar jag ju en som inte har snabbknäppe som måste ställas om osv.
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Jag har en till varje kanin, ibland händer det att någon har samma om jag tycker att den selen passar bäst på kaninen men oftast så har dom en egen :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Försöker ha minst 2 selar till varje kanin. En i reserv ;)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
En till varje kanin🙂
Mina kaniner använder samma sele, de som ska ha H-sele har jag en sele till och de som har Bröstsele använder jag samma till alla. Även fast jag har fler selar än kaniner så tycker jag att det blir lättare såhär, jag slipper att ta med mig alldeles för många selar till tävlingen.
HAHAHAHAHAHA…..
Har man några kaniner som har ungefär samma storlek så hade jag nog använt samma sele på dem, men har man bara 2-3 kaniner så är det nog enklare att ha varsin sele på dem, och dessutom kan man ta med allihop på promenad istället för att gå en och en. 😉
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Mina kaniner har sina egna selar, förutom om jag har flera bebisar och bara en sele som passar dom ex. Då har dom samma sele tills dom blivit lite större :)
Innan hade jag gemensamt koppel till varje kanin, men nu har jag blivit en färgmatchnings nörd så nu har alla matchande selar och koppel också xD
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
mina har egna när dem nu väl använder sele, men kan tänka mig att de är lättast att ha en varsin sele åt kaninerna på hopptävlingar m.m så slipper man hålla på att ställa om den :)
Jag e lite galen o älskar selar xD Så båda har typ 3 var… hehe. Sen är den ena 3 kilo och den andra 2 kilo så de är rätt olika stora :)
Jag har en massa selar, men några favoriter så när jag hade många kaniner så fick några dela ibland. Fast nu har alla en varsin och ska köpa måttanpassade selar så då kommer alla fortsätta att ha sin egen. :)
Hos mig har alla varsin egen sele! :) Amber: Vit/Svart Bogsele + Vitt Koppel Sixten: Grön Bröstsele + Grönt Koppel Jusse: Röd Bogsele + Grön/Röd/Svart Koppel Viggo: Gul Bogsele + Gult Koppel Alfons: Svart H-Sele + Svart Koppel Gizmo: Blå Bröstsele + Blått Koppel Mysack: Brun H-Sele + Brunt Koppel Sandy: Rosa Bogsele + Rosa Koppel + Knas (som är hemma på foder) Gul H-Sele + Gult Koppel. Alla mina kaniner har en varsin sele med en varsin färg. :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Mina två delar på två selar, sedan har dom vars ett koppel. Det beror på hur kaninerna är för dagen, då jag har olika sorter. En H-sele & en bröstsele.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
har typ 5 selar till 2 kaniner och har beställt hem 4 till :P
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Jag har försöker med varsin till mina tre små hanar, men oftast så råkas det alltid ta varandras för de små syskonen för att det finns en sele som är för liten för den största och lite för stor för det två små XD Men ska köpa lite mer till sommaren tro ja :)
Har strukturerat upp mitt selinnehav nu så alla nuvarande kaniner har varsin egen sele inställd på dem, men de delar kopplen då de går åt mycket snabbare pga att de blir sönderbitna så lätt.
#20 sätt en knut på kopplet så går det fortfarande att använda, som nytt….. Nästan.
HAHAHAHAHAHA…..
#21 Ja, problemet då blir att kopplen blir för korta! Men ska köpa egen paracord-lina, för 40 kr/per tävling i förstört koppel tycker jag är lite väl saftigt.