Samlad Minneslund ♥
Hej! Tänkte skapa denna tråden nu då ni kan samla olika minnen här istället för att ha massa olika flikar men ni gör som ni vill! ♥
Jag kan börja då:
Namn: Sniccers
Född: 2009
Ras: Dvärgvädur/Löwen
Kön: Hane
Färg: Japantecknad
Gick bort: 26/5 - 2011 p.g.a förkyldning
You can't make a rainbow without a little rain
Min första kanin :// Hon har en stor del i mitt hjärta! snaknar dig <3
Namn: Svilja's Snow Flake
Född: 2011
Ras: Dvärgvädur
Kön: Hona
Färg: Siames
Gick bort: 24/3 - 2012 pga livmoders cancer..
#3 vad tråkigt :'( har du bild?
#2 Tror du menar love och inte "lover", det vore ju helt fel!! xD
Men R.I.P. alla fina djur!! 
#5 haha upptäckte det nu ^^)
Namn: Tindra
Född: 2005
Ras: Lejonhuvad kanin
Färg: Gul/svart japan brokad
Gick bort: Hösten 2011 pga. hon hamnade i bråk med en annan kanin.
Väldigt saknad. Min allra bästa vän, mitt lilla flufftroll.. Tårarna börjar rinna så fort jag ser bilder på henne.
Vila i frid Tindra. <3
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Namn: Bruno
Född: Okänt
Ras: dvärgvädur
Färg: Brun
Gick bort: okänt datum, gick bort p.g.a blindhet och förvirring.
anledningen till att jag inte vet var för att det är så länge sen, familjwns fösta kanin och jag var ca 5 år.. han var våran älskade familjekanin,
han började springa in i luckan och ha svårt att hitta maten då tog vi beslutet att låta honom somna in..
han blev 17 år ca och levde sitt liv bland sina bästavänner, minigrisen, hönsen, kaninerna, hunden..han dog i våran famn hos veterinären.. han måste varit förtvivlad och undrat vart alla hans vänner var..
Idag är alla djur från ''gården'' borta, vi har bara två nya kaniner och katten.. så jag tillägnar denna tråd till alla våra älskade djur från förra generationen.. ni har tillbringat så många skratt och även tårar när ni försvann. det är obeskrivligt hur ledsen jag var, som ett litet barn se alla mina fyrfotade vänner gå ålderns öde till mötes.
Må ni vila i frid mina älskade. även om jag inte ser er, så känner jag er ♥
#8 nä fy vad hemskt!
#9 har du bild?
#10 nej, vara riktiga kort i fotoalbum men kan tyvärr inte få över dem till datorn.
skrev fel på den sista x)
Namn: Findus
Född: 12 April 2002
Dog: Någon gång i September 2005
Färg: Madagaskar manteltecknad
Gick bort: Dog pgs. kaninpest..
(Sjukt dålig bild men tror jag sparade ner den från min hemsida, och sen är den även inskannad)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Namn: Ida
Född: 16 Maj 2003
Dog: 18 Januari 2010
Ras: Dvärgkorsning (Hermelin/dvärgvädur?)
Färg: Madagaskar
Gick bort: Avlivades pga. att hon slutade gnaga ner tänderna så hon orkade inte äta..
-' Malin Hultman
Namn: Dojan
Född: 1995
Dog: 2005 (Okänd dag tyvärr)
Ras: Bondkatt (Blandras kanske)
Färg: Svart
Gick bort: Avlivades pga. att han började att spy blod och gjorde det i två-tre dagar innan vi fattade att det var slutet… :(
*Ingen Bild tyvärr… :(
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Haha snyggt namn på kaninen;)
R.P.P:(
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
på #23 menade jag förstås på #8:s namn:)
Namn: Vilden
Född: _1 april 2012
_
Ras: Vädurskorsning
Färg: _Svart brokad
_
Gick bort: 19 mars 2013
Anledning till bortgång: Han fick encephalitozoon cuniculi. (en sorts parasit som äter hål på ögats lins) Så när han skulle opereras, och byta ut lins klarade han inte operationen. Kaniner är små djur.
Här är Vilden med sin syster, Lilly, som vi förövrigt har kvar och hon och vi saknar honom mycket.
Namn: Stella
Född: 25 Mars 2008
Dog: 11 Januari 2013
Ras: Dvärgvädur/Lejonhuvad kanin
Färg: Bourgonge sheck
Gick bort: Hennes buk trillade ner så valde att avliva henne. Det kändes som det enda rätta pga. för att hon mådde som hon mådde.. ♥
-' Malin Hultman
Namn: RoyalSeed's Dell
Född: 28 Maj 2009
Dog: 25 Februari 2013
Ras: Dvärgvädur (teddy/rex)
Färg: Svart wienertecknad, oddeye
Gick bort: Hon fick mest troligen cancer i livmodern. Och det blev bara värre och värre så valde att låta henne somna in.. ♥
-' Malin Hultman
Namn: tufs Född: 31/7 2009 Dog: någon månad sen.. Ras: teddylöwen Kön: hona Färg: svart/grå med en vit tas Gick bort: pga infekterat stort sår på benet MIN FINASTE TUFS VILA I FRID TA HAND OM DIG VI ÄLSKAR DIG OCH OPAL OCH JAG SAKNAR DIG MER ÄN NÅGOT ANNAT TÄNKER PÅ DIG VARJE DAG TACK FÖR DOM FINA ÅREN
Namn: Tösen
Född: 09/o6-11
Dog: 10/06-12
Ras: Hermelin
Färg: Viltbrun
Gick bort: Tagen av räven . På nåt sätt hadde räven tagigt isönder nätet på buren och tagigt henne. Hitades några dagar efter vid grangården död.
✝ ѕαĸɴαr dιɢ мιɴ ғιɴα ғlιcĸα ✝
*bild saknas*
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Namn: Jeppe
Född: 2008
Dog: 2011
Färg: Vit blåögd
Gick bort: han hittades död i buren dag..
Min finaste lilla kille som betydde allt bara försvann från mig.. du är förevigt älskad. Denna bilden har jag inramad i mitt fönster bredvid ett ljus så jag alltid har han med mig <3
Namn: Tintin
Född: 15 september 2005
Dog: 21 juni 2013
Ras: Dvärgvädur/rex
Färg: Chinchillafärgad)(?)
Gick bort: pga ålder, värmeslag
Namn; Raosi
Född; 2003
Ras; Vädur
Kön; Hane
Färg; Ljus fläckig (vet inte vad det heter)
Gick bor; 2010 i mars P.G.A Vill inte plösligt äta och sen dagen efter gick han bort + gammal (8 år)
R.I.P Saknade Raosi kommer alltid att älska dig <3<3<3<3<3<3
*bild saknas*
# 37 Känner igen den kaninen. Heter ägarn Viktoria?
Namn: Amalia
Född: Oktober 2006
Ras: Från djuraffär, blandras
Kön: hona
Gick bort: 28 augusti 2011, 744 dagar sedan :(
Älskade finaste lilla flicka, du var min bästa vän, kommer alltid att älska dig <3 hoppas du har det bra nu var du än är <3 Saknar dig….
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Namn: Madicken <3
Född: Oktober 2006
Ras: Från djuraffär, blandras
Kön: hona
Färg: brun och vit, kanske Madagaskar brokad (?)
Gick bort: hösten 2012 pga fluglarver, avlivades inne hos väterinären
Finaste tjejen…. <3
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Namn: Platsens Boy
Född: Juni 2004
Ras: Cavalier king charles spaniel
Färg: Brun och vit- Glömt vad färgen heter
Gick bort: 2010 då han blev överkörd över nacken av en cyklist, som dessutom cyklade vidare. Han var kopplad!!
Bacon, svaret är bacon.
Namn: Precious Pookie
Född: 2002(?)
Ras: dvärgvädur
Färg: isabella
Gick bort: 2012-09-11 10.12 avlivning pga ålder.
min älskade Pook, hela mitt medvetna liv fanns du där. vi saknar dig otroligt, hela familjen. vi ses snart, men inte riktigt ännu, ta hand om Nickye och Laban åt mig. "älskling, jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns. fast tiden har jagat oss in i en vrå, så är himlen så oskyldigt blå". snart kommer tatueringen, du är förevigt en del av mig och det ska folk kunna se! älskar dig <3
Har förlorat en katt, 4 degusar, 2 möss, 1 gerbil och 3 kaniner men lägger bara upp kaninerna för det är ju en kaninsajt.
Namn: Oliver
Född: 23 juni 2011
Ras: Dvärgvädur med stamtavla
Färg: Japantecknad gul/svart
Gick bort: 27 juni 2013.
Avlivades p.g.a återkommande varböld på nosen bland annat, den växte sig bara större och till slut gick det inte längre, Oliver hade ont. Han är den kaninen som betytt mest för mig, jag älskar honom något otroligt mycket och jag kommer alltid minnas honom med glädje.❤️
Namn: Sonic
Född: Maj2006 (minns pinsamt nog inte närmre än så..)
Ras: Dvärgvädur och jag tror han hade stamtavla, inte säker..
Färg: Zobelsiames brun
Gick bort: Sommaren 2011 (månad är osäkert)
Han fick tandproblem som inte blev bättre och därför fick han somna in, detta var min första kanin.. tyvärr gillade han inte mänsklig kontakt så vårat matte-kanin-förhållande var inte särskilt bra. Men jag älskar honom väldigt mycket, och jag önskar att han kunde komma tillbaka.❤️
Namn: Gizmo
Född: Maj 2006
Ras: Dvärgvädur, stamtavla är jag osäker på om han hade.
Gick bort: Sommaren 2011 (månad är osäkert, men efter Sonic)
Också tandproblem av nåt slag, vet inte så mycket mer än så eftersom det var längesen plus att det var mammas kanin, fick nog aldrig någon bättre förklaring till varför.
Så tråkigt:(.. Alla har jätte fina kaniner!
Namn: Toffee (den stora) & Lakrits (den lilla)
Född: Toffee - 24/4-2012 Lakrits - 26/6-2013
Ras: Toffee - Lejonhuvad Dvärgvädur Lakrits - Hermelin
Kön: Honor
Färg: Madagaskar Övermantlad & White brun svart zobel
Gick bort: Igår 26/11-2013. Jag möttes av en jäättee stor räv som gick mot anfall mot mig. När vi hade tagit in kaninerna så kände vi att Lakrits hade bruten sida och var död när jag kom. Toffee levde och har troligen försökt att skydda Lakrits då hon hade sår på örat och det låg päls från henne utanför. Men ca 1-1.30 timme efter så fick Toffee något konstigt anfall och sa ett litet pip sedan försvann hon i min famn.
Toffee har jag varit med enda sedan då hon föddes till hennes sista andetag. Hon fick bara panik igår när någon annan än jag höll i henne så hon kände sig trygg. Men när jag såg in i hennes ledsna ögon så fick jag så dåligt samvete för att dom hade fått varit ute. Lakrits fick komma hem till oss då Toffee inte blev med bebisar efter ett antal försök då hade också Lakrits förlorat sin mamma vid 1 månads ålder. Lakrits & Toffee var två underbara kaniner som jag ALDRIG kommer glömma. Vila i frid mina godis bitar ❤️
Känns dessutom som att allt var mitt fel…..
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Namn: Mars
Född: 29 juni 2013
Ras: BJ/TJS/FV (syskon till Twix)
Färg: svart brokad
Gick bort: 3 juli han blev bara 4 dagar 😢