Det brukar vara svårt att se men kanske lite rundare runt magen :)
För evigt med Gaia
Trillade hanen av, typ som om han "svimmade" så är det ett gott tecken. Dock kan man inte säga till 100% att kaninen är dräktiga ifall man inte gör ett ultraljud. Man kan dock känna ungarna i magen den sista veckan och kanske tidigare om man är van. Jag brukar kunna känna dem veckan innan i alla fall.
Att hon börjar bete sig som om hon vore dräktig, t.ex. att hon blir tjurigare, börjar boa osv kan ibland vara tecken på att hon bara är skendräktig? så man ska inte utgå från det utan man får oftast vänta och se vad som händer efter en månad ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Väldigt svårt att veta men ibland så "svimmar" eller tippar hanen under en lyckad PARNING men så är det inte alltid men precis som #1 säger så blir ju honan lite rundare och så småningom så bäddar hon, men om honan är betäckt och du släpper ihop henne men hanen igen så ger hon honom korgen dvs om honan är dräktig så avvisar hon hanen (dock är jag inte helt 100)
Min hona började gräva och böka som en tok redan första veckan av dräktigheten. Hon var helt sjövild fram tills hon äntligen bestämde sig för att boa i lådan i buren. (Hennes ihärdiga försök att gräva en håla bredvid min huvudkudde var förgäves). :) Hon slutade också ganska tvärt att 'lägga upp sig' för hanen. Han fick snällt nöja sig med att ligga stilla bredvid och gosa. Efter hon boat ca en vecka innan ungarna kom var hon lugn som en filbunke. Det är säkert väldigt olika hur honorna blir, men det kanske kan ge några ledtrådar. Hoppas det går bra oavsett.