Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 388 ggr
[Niike]
0

OT - Hemsk upplevelse.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det var en väldigt hemsk upplevelse då mitt marsvin Chicko rymde nu ikväll.

Skulle städa hos marsvinen, så jag satte ut överdelen på buren av galler vid utkanten av gräsmattan där det är lite högre gräs så de skulle få beta lite. Sen satte jag ner marsvinen och rättade till buren lite, och det blev en ganska stor glipa mellan marken och gallret. Chicko kom på något vis under gallret eftersom han satt precis bredvid glipan som blev. Jag försökte såklart få tag på honom men han slank ur mitt grepp, och vips var han på andra sidan gallret. Rakt in i det nästan ½ meter höga gräset sprang han, och jag kunde inget göra mer än att försöka hålla koll på vart han tog vägen. 

Fick gå omkring i det höga gräset i minst 20 minuter innan jag fick tag på honom. Ibland skymtade jag hans vita "mule" långt ner i gräset, och ibland såg jag hur gräset rörde lite på sig. Ett tag trodde jag han hade sprungit iväg jättelångt, för gräset går ganska långt bort, och jag varken såg eller hörde något tecken på "liv" .. Så jag stod på helspänn och lyssnade och kollade efter rörelser. Då såg jag lite gräs som rörde sig, och hörde ett högljutt smaskande när han satt och mumsade i "grässkogen".

Men det var ju inte speciellt lätt att få tag i honom för det. Han lyckades göra några praktiska gångar där nere så han tog sig fram jättesnabbt, medans jag var tvungen att hålla bort allt gräs för att ens försöka se honom. Tillslut lyckades jag få honom att gå åt rätt håll, mot buren där Swinto satt och mumsade och låtsades som ingenting. Runt buren var det lite kortare gräs, typ 2 dm, så jag såg var Chicko satte sig en bit därifrån. Sen medans han började festa friheten med ännu ett grässtrå tassade jag tyst och ställde mig precis bakom honom. Sen, tillslut, lyckades jag ta honom, för han såg inte när mina händer kom farande uppifrån och drog med både honom och en hel del gräs upp. 

Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte fått tag på honom. Det var ju liksom mitt fel att han rymde. Så nu har jag lärt mig till i fortsättningen - att även tjocka marsvin kan rymma ;) <3

Vemsan
0

Vilken tur att du fick tag på honom igen! :D

Hälsningar Vemsan

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

<3

myriis
0

Dumma dumma Trull. xD

Stravaganza
0

Vad bra att du fick tag på honom iaf. :)

Då såg jag lite gräs som rörde sig, och hörde ett högljutt smaskande när han satt och mumsade i "grässkogen".

Tycker det låter gulligt, högljlutt smaskande. x)

[Niike]
0

#1 Ja , :)
#3 Haha, jo^^ Och dumma Bull som inte ropade på sin kompis xD
#4 Haha, jaa:) Det var det också. Man såg hur ett grässtrå sakta men säkert försvann ner i allt gräs där chicko satt ;) <3

KvirrZ
0

Oj, skulle få panik om Tjorv eller Chico skulle rymma<3 Fast känner igen det där med att slinka ur händerna ;)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#6 Ja, jag fick verkligen panik. Ett tag när jag inte visste var han var började jag nästan gråta :'/ Tänk om jag inte hade hittat min älskade tjockis? <3 De är smidigare än de ser ut;)

KvirrZ
0

#7 Visst är dom det ^^

- Mvh Emma

ciss
0

Har också marsvin, dom är OTROLIGT snabba när dom känner för det, haha. Skönt att du fick tag i honom igen :D

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

#9 Haha , precis. Bara när de känner för det;)

[Zoie]
0

Bra att du hitta han  :) En liten buse :)

psyko
0

En gång hade jag mina 2 marsvinshonor ute (den tiden jag hade marsvin vill säga). Plötsligt börjar båda att SKENA, rakt in i en ca 7 meter lång och 2 meter bred taggbuske (den stod längs en vägg brevid en stor gräsmatta)!

Det ena marsvinet fick vi fram efter ca 25 minuter och många stickor i händerna…
Det andra tog nästan 1,5 timmar!

Jag och min kompis fick sitta och plocka stickor i nästan 2 timmar nästa dag, för både händer och knän var verkligen FULLA av stickor. Hade ca 25 st (!) i vardera hand.

[Niike]
0

#12 Lät inte kul! :S Tur att ni fick fram dem iaf:)

Stravaganza
0

#5 Vad gulligt. ^^