Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3133 ggr
MarHai
2

Klotterplank #254

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvåhundrafemtiofyra.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

NaDa...
0

Hmm.. Bygga pepparkakshus eller inte? Det är frågan…

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[RC1393]
0

Beställt trofast-lådor (används som toalådor) och papperspåshållare till kaninerna idag från IKEA, kommer nästa vecka🙂 Så är någon intresserade av begagnade svarta höhäckar från trixie så vet ni att jag snart har!

*edit* ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken, tydligen gillar inte IKEA att jag är 16år. Får be mamma att låna hennes kort någon dag.

Peak303
2

J-A storm!!!

Där flög buren i marken med luckorna före.. >.<
Kaninerna plockades ur buren ca 10 min innan (andas ut)! 
Men får väl se imorgon vilka skador det blev på buren.. :/

Ni i Skåne, TA IN KANINERNA!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
0

Halvstorm.
Men blåser upp mer och mer. Inget roligt, strömmen gick några minuter men är tillbaka igen, hoppas den stannar kvar.
Blir roligt att köra imorgon bitti suck!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
0

På sjukhuset. De tycker jag ska bli inlagd, vill inte. Vill hem till mina kaninisar. Stannar för observation en timme, om inga komplikationer får jag komma hem. Hoppas!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

AkaiTsuki
0

Storm 🤦‍♂️

//Joanna

[RC1393]
0

Gjort bort två prov idag🥵 Bara matte nationella på tisdag och muntliga måndag v. 51 kvar innan jul. Skriver jag bra på matten kan jag höja mitt betyg ännu mer! Dönervös kan jag säga🤪

Javisst ja, har en svenska inlämningsuppgift också, men den går ut på att analysera en bok man läst och det är inte alltför komplicerat tycker jag 🙂

Mickis1994
0

Jahapp.
Där stod man redo för att städa burarna och vikron S och allt vad det heter. Men så kom snön så det är bara att vänta ut snön. Men lite mysigt är det allt. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Evelina!
0

Hurra! Fick komma hem. Ska iofs tillbaka imorgon igen, men det är okej. Kommandoran är ute och skuttar.

Peak303
0

Där missade jag min tenta jag hade kl 8 imorse.. Och har inget mer tillfälle att göra den för ens till sommaren/augusti.. 😡

Dumma storm :c

-'  Malin Hultman

[Djurlinnea]
0

Jävla kvalster har nu hittat till mina kaniner. Uppmanar alla som var i Skellefteå förra helgen att kolla igenom kaninerna noga!

[RC1393]
0

Sitter och funderar på kulltema till våren, har så många bra så kan inte bestämma mig😛 

#11 Hittills inte hittat något i alla fall, ta i trä! Synd att du fick😕

Evelina!
0

Beställt koppel och selar för en dryg tusenlapp till mina kaninisar! Årets julklapp till mig själv från mig själv (tror kaninerna vill ha nåt roligare (=mer ätbart) i julklapp faktiskt).

[Djurlinnea]
0

#12 Ja.. Det är egentligen inte hela världen att dom fått det, det är bara allt j*vla jobb med sanering och skit. 

Bokat tid hos vet på måndag i alla fall.

Frosstis
0

Knappt någon snö här, men lite har det kommit iallafall! woho! var vingligt att åka moppe idag, mycket is var det! 

gick superdåligt på franskaprovet, usch aldrig gått så dåligt. GRR!!!

[RC1393]
0

#14 Verkligen! Hade mjällkvalster i somras, så då räckte det med stronghold, men det känns ju otroligt äckligt ändå och särskilt som jag skulle hämta hem en ny kanin lite drygt en månad senare.

[Djurlinnea]
0

#16 Blää! Sen så kom det ju väldigt passande så här innan jul och all stress med skolan och annat..

Dipsie'n'Poo
0

ÄLSKA HELG :DD

Och jisses så mycket snö vi fått här! Och stormen är nog på väg hit just nu :S

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Evelina!
0

Blir så trött på folk som ska hålla på att pruta på kaniner. Läste nyss en tråd där en person ville ha 200 kr för kaninen och någon bjuder 100. Kaniner är bland de billigaste djur man kan köpa (har gett 300-400 kr styck för mina kaniner, skulle lätt kunnat betala det dubbla för dem!) och kan jan inte betala de här pengarna bör man kanske fråga sig om man har råd att hålla kanin överhuvudtaget då. Var i veckan hos veterinären med min ena och det kostade lika mycket som två nya kaniner (750 kr) tillsammans, men aldrig att jag skulle vilja byta ut Kommandoran för det. Nä, usch för prutning på kaniner säger jag!

Evelina!
1

Och jag fattar ju varför vissa personer har problem med att få vänner. Är man omöjlig att umgås med så är man.

Mickis1994
1

Är så himlans mysig dag! Städat kaninburar, låtit kaninerna hoppa runt i snön, mysigt lite extra med molly, läsit insurgent (divergent nr 2), göra upp kaninbudget för burar och hager, dricker kanel te i rummet med massa tända ljus. Sen middag med en fin vän. HEJ JULPEPPEN!

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Har så snuskigt ont i magen att jag inte vet vad jag ska göra! Ligger i sängen med plattan pga kan inte sitta upprätt utan att det gör ont :(

[neptunens]
3

Överraskade bästis med ett besök idag! Och lyckades på något vis muta med honom ut till Ekerö för att hälsa på en kaninuppfödare. Nyttigt för honom att komma ut och se något annat än sin studios fyra väggar ibland, så win/win😉 Mysig dag!

[Djurlinnea]
0

Imorgon kommer jag kunna säga att min kaningård är färdig. Alla nya burar är färdigbyggda och målade, ska bara flyttas ut imorgon! :D

Mickis1994
0

Hemma från mysig kväll med bästa vännen. Mycket kaninprat och gos med hennes innekanin 🙂

Mvh Michaela Glansk.

Frosstis
0

Haft en glöggfest hemma hos mig :) min bästis kom och höll mig sällskap och vi har haft det massa mysigt och sett på filmer, spelat wii, gått några km i minusgrader och haft en bra kväll ba! 2 kisserier i min säng från herr kanin!

Evelina!
0

Väntar på att kliniken ska ringa så jag kan gå upp på vinden sen och hämta spån = städdags hos kaninerna.

NaDa...
0

4/5 kaninburar städade nu på förmiddagen, så skönt att få det gjort. :) Nu belönar jag mig själv med en pepparkaka innan jag går ut och tar den sista buren. :)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

Tjohoooo, massa snö hos mig nu!!!

Fridaaaa
0

Snöar för fullt här, nej vill inte! 😕
Samt ingen utedag för mig, hundarna eller kaninerna suck

[Djurlinnea]
0

Brr, -22 grader ute.. 🥶

Hampus och Östen fick komma ut i hagarna i morse i drygt 1,5 h. Det uppskattades väldig mycket. Trots mina förfrusna tår och fingrar kunde jag inte låta bli att sitta ute och titta på dem. De är så perfekta, så harmoniska och så fulla av energi.

Frosstis
0

#31 -22?!?!?!? 😵😵😵 här e de +6!!! Goosh

Frosstis
0

Tjohoo, efter två veckor hemma hos mig vågar kaninen äntligen gå ute i mitt rum, även om det är superläskigt! Han har vågat komma ut precis utanför buren för att få lite äpple, och kissa i min säng såklart, men nu har han kommit ut helt själv och är borta vid min säng :) han vill komma under för där finns gammal gnagarblandning i en låda mens atte galler för , vad glad jag blev när jag kom in i rummet och såg han utanför :)

Evelina!
0

Kliniken hade glömt ringa mig, så jag fick ringa dem, suck! Nu är kaninburarna i alla fall städade, drygt 20 min för tre stycken tycker jag är riktigt riktigt bra!

Evelina!
0

Har sett Solsidan, är nu så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ont i armarna har jag också.

Mickis1994
0

1000 Gudmynt på iFokus! Haha!

Mvh Michaela Glansk.

Frosstis
0

Jahopp…glömde stänga gallret igår.. såg att den stod öppen och tänkte läsa klart innan jag stängde den, men sen såg den stängd ut så jag la mig.. vaknade och såg kaninen sitta och titta på mig från golvet.. hahah så söt! krypit på golvet och letat efter avbitna sladdar och kissfläckar men jag kan inte hitta någonting! det är ju bra.

[neptunens]
3

Nu är det snart dags att baka kaninbebsar!😂

[RC1393]
0

#38 Avundsjuk kan jag säga🤐 

Alltså jag har ingen aning om vad det är för j*vla otursförföljda kanin jag köpt! Struken 3/3 gånger i år från utställning och nu har hon lyckats klanta till det med ögat så det rinner. Ska testa zilkeye på henne några dagar, annars blir det veterinären. Tur hon är söt och snäll, det bär upp hennes otursbrist😍

[Djurlinnea]
0

Varit till vet idag och fått medicin utskrivet. Snart så är de äckliga krypen borta! :D

Evelina!
0

Tillbaka från akuten, 13 stygn senare. Men jag mår prima, åtminstone tills bedövningen släpper.

[neptunens]
0

Blöh. Sitter och följer med i rättegången mot idioterna i "trollhättemordet". Brukar inte ha problem med sånt här i vanliga fall, men när det hände i samma område som jag bor, på en tjej i min ålder och när det känns som att de inte kommer dömas för det. Inte ok.😕

*borrar in näsan i yras gosiga päls*

[neptunens]
9

Mamma bad mig att gå hem till dem för att möta upp DHL och ta emot ett paket och sedan gömma det för min lillasyster. Jag var helt inställd på att det var böcker eftersom hon nämnde i helgen att hon beställt det.

Fatta chocken när det kommer ett paket som är större än mig själv och jag inser att det är meningen att jag ska gömma det. VAR gömmer man ett sånt stort paket och vad i hela världen har människan beställt!? Hahah😂

[Djurlinnea]
1

Det har gått bra nu på slutet! 😃

A på spanska-provet, D-C-A på ett SO-prov (betyg för varje fråga) och min lärare tyckte att jag "tagit ett jättekliv framåt" (!!) och E på ett svenska-prov som gick skitdåligt. 

Skulle ha fått tillbaka min novell och engelska uppsats idag också, men då är det några idioter som fuskat och tagit färdigskrivna texter från internet och lämnat in… Alltså varför? Så jäkla less på vissa människor. Det drabbar ju oss om lämnat in egna texter och som kämpat med texterna i flera timmar och så är det någon som fuskat.

Mickis1994
0

Spenderat hela dagen med min storasyster och hennes 6 månaders dotter Elsa. Åh vad hon är söt! :D nu är jag helt slut dock ;)

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Har ju beställt nya selar och koppel tills nästa tävlingssäsong, längtar med spänning tills de kommer! Har ont utav såren/stygnen men det är uthärdligt. Hoppas på att få sova lika bra inatt också.

NaDa...
0

Matteläxan är klar, så nu ska jag ladda energi resten av kvällen med bar musik och varma kläder (iiiiskallt i mitt rum!)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#44 jättebra betyg:)

[Djurlinnea]
0

#48 Ja, jag hoppas verkligen jag lyckas höja mina betyg den här terminen! :)

Evelina!
0

Inlagd på sjukhus nu, har så varit sedan i tisdags och saknar mina kaniner så himla, himla mycket. Vill verkligen hem till dem, men fattar att jag måste vara kvar här ett tag verkar det som. Ledsamt.

[neptunens]
0

#50. Hoppas du mår/blir bra snart! 🙂🌺

Finns det något genetikfreak här förresten som har lust att svara på en fråga?😎

Evelina!
0

#51 Tack snälla. Det värmer.

Mickis1994
0

#51 Vad för fråga? 😎

Sitter och dricker smoothie och ätit smörgås. Kommer inte orka någon middag, hoppas det inte är något supergott 😴

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
1

Snart middag, gott! Är hungrig. Och saknar fortfarande mina små pälstussar.

[neptunens]
0

#53, Äruu huuundra på att jag får chinchilla nu, och japantecknat i nästa generation? Johanna fick whitesvart och annat crap i sin kull mellan chi & japs och jag vägrar det! Haha😉 Måste verkligen sätta mig och lära mig genetiken själv någondag… När jag hinner… Typ när jag pensioneras…

[neptunens]
1

Haha när jag pensioneras.. Som att jag vore en gammal häst! 😂

Frosstis
1

Såg nyss på this is us

Mickis1994
0

#55 Ah din gamling 😂 Haha! Men du kommer i första generation få chinchilla bärare(/med japantecken) . Sen är frågan vad du ska para de med? :)

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
0

#58, Jag ska para den/dem med ett stycke japantecknad svart/vit kanin. Helst! Annars får jag väl ragga upp en svartgul japse om det är bättre 😉

Dipsie'n'Poo
1

Hade mitt sista prov idag! Jag dör så skönt :D imorgon blir det att se Catching Fire och resten av skolan är bara film och chill

Mickis1994
0

#58 Parar du med en svart/vit japan så får du 50% japan svart/vit och 50% chinchilla japanbärare(/med japantecken). Då har jag räknat med att japan kaninen har dubbla uppsättning av japananlaget (bj) annars blir det 25% japantecknade :) Så du kan absolut så japanteckanade i andra generationen :)

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
1

#61 Taack gullemickis! Det var det jag ville höra 😂

Mickis1994
1

#62 För all del :D Tycker det är himlans kul att räkna på sånt där 😇 Och har man turen med sig så klämmer de ut mer än vad statistiken säger 😃

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Saknar mina kaniner så det gör oooont i hela kroppen.

Mickis1994
0

Åh nu har jag inhandlar nytt register och nya plastfickor till kaninpärmen :D SUPERPEPP!

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#65 Ååååh, låter spännande! Jag har käkat lite för mkt honung, har sjukligt ont i magen!

Peak303
1

Nej då ska man kanske gå och sova, upp kl 4 för att hinna ta mig upp till tävlingen i Uddevalla imorgon! :D

-'  Malin Hultman

Mickis1994
1

#67 Hejar på er! 😉

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
1

#68 😃

-'  Malin Hultman

AkaiTsuki
0

Vart på Stiftelsen konsert 😃 Jättekul men någon tog mina hörlurar, gud va jag älskar världen!( i "bevakad" garderob my ass) (speciella som inte säljs då de är till gamla sonyericsson <.< )

Fast de tog inte mitt fritidskort värt drygt 700?

//Joanna

Frosstis
0

Sovit 16 timmar😛❤❤❤

Evelina!
0

Åh Gud i himlen vilken ångest jag har! Ska äta snart och sen hoppas jag att kunna sova bort lite av den värsta oron i alla fall.

[neptunens]
1

Skulle bara ta bort en mellanvägg lite lätt och smidigt sådär så yra kunde få dubbelt så stort om det nu blir bebisar. Haaaaha, lätt och smidigt my ass. Satt ju som berget! Är helt slut! 🥵😴

Kaninen är nöjd iallafall!

Evelina!
0

Längtar efter mina pluttisar så mkt just nu ( ligger inlagd på sjukhus - igen!) att jag inte vet vart jag ska ta vägen. I goda händer är de i alla fall, men klart att jag saknar dem ändå… :(

Evelina!
0

Sååå lycklig! Fått senaste leveransen från Tallbacken idag, men ligger som sagt på sjukhus för tillfället så har inte fått se dem ännu.

[Djurlinnea]
0

Mitt sista prov för året blev flyttat till efter lovet. Jag bara älskar mina lärare. Stressen börjar lätta lite och julkänslan bara strömmar in! 😃

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Usch, blir så arg på respektlösa människor..

Hade en gammal kompis på besök idag och hon sms:ade innan och frågade om hon kunde ta med sin hund, jag sa att det inte var någon bra idee då puffen blir väldigt stressad av att ha hundar i huset. Den ända hunden som hon inte har blivit stressad av är svärföräldrarnas hund.
Självklart lyssnar hon inte utan tar med hunden iallafall som rusar fram direkt till kaninburen och skrämmer slag på stackars puffen! Skickade hem kompisen igen för jag var så arg och stackars puffen har suttit under sin sitthylla och varit jättestressad sen dess och det är snart 8 timmar sedan de åkte nu!

Att folk inte kan respektera att mina djur faktiskt går i första hand i MITT hus! Mina djur ska kunna känna sig trygga och inte bli livrädda bara för att folk tar med sig sina hundar fast man sagt nej!

Evelina!
0

Shoppat två kaninböcker som jag hoppas kommer snart - Rabbits for Dummies och en bok som handlar om hur man kan få sin kanin mer avslappnad genom massage m.m. Dessutom är de på engelska, så ska bli roligt att återuppliva de kunskaperna med. Grymt nöjd!

Mickis1994
2

Kan det inte sluta vara så tråkigt väder? 😕 Kan inte snön komma tillbaka så jag kan titta på när kaninerna leker i snön? 😍

Tröstar mig med att baka lussekatter, så himlans gott och mysigt! Det är bara komma över så får ni smaka 😉

Mvh Michaela Glansk.

Dipsie'n'Poo
0

Cyklade i 45 min nu så jag hoppas jag brände bort lite xd Om ett par timmar ska jag kolla in mina kompisar som ska gå Luciatåg :)

Evelina!
0

Sårinfektion => träffat jourläkare som ordinerat antibiotika. Och förutom smärtan från såret så saknar jag mina kaniner så det gör ONT!

[neptunens]
0

#81, Kryyyya! Hoppas du får komma hem och borra in näsan i kaninpälsar snart 🙂

Evelina!
0

#82 Jättetack för omtanken (värmer lite extra när man är lite deppig). Ja, ska verkligen gosa sönder kaninerna när jag kommer hem!

Fridaaaa
0

Letar kanin men går segt den är tiden på året

NaDa...
0

#84 Du ska väl endå ha en till våren, då blir det säkert lättare :)
Blir det en Hollis nurå?

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
1

#85 Mjo förhoppningsvis 🙂
Om jag hittar vill jag gärna ha det 🙂 Eller hermelin eller dvärgvädur (normalhårig eller satin)

NaDa...
0

#86 Men visst ska du ha en Holliiiis! Fast Hermeliner och Dvärgvädurar är ju söta de med. Kanske en hermelin rex..?

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#87 Ja hittar jag i de färger jag vill ha blir det en hollis 😉
Nja vet inte om jag vill ha med rex, känns som jag haft otur med dem, först Gruff (dvärgvädur rex) och sedan då Dumle (dvärgvädur rex) 😕

NaDa...
0

#88 Ja juste.. :S
Hoppas att du hittar en fin liten nin i alla fall :)

~ Kram Nadja ♥

[neptunens]
1

Vad är det med folk till att sätta stamtavla på all möjlig skit och dessutom förespråka vidare Avel på dem? Hade hoppats på okunnighet, men i detta fallet verkar det mer vara idioti.
En linje där det dykt upp bland annat, bettfel, splitpenis, blåögt, zobelanlag och fanochhansmoster. Verkligen perfekt avelsmaterial 😟

Känner mig ganska motarbetad just nu när jag själv jobbar stenhårt för rena japanlinjer och så håller andra på såhär.

Evelina!
0

Tröstshoppade lite julklappar till mina kaniner från Gnagarboden idag, spännande att se deras reaktion över vad jag köpt!

Frosstis
0

Vet ni någon hemsida där man kan göra egna julkort och klippa in sina huvud och så?:)

Fridaaaa
0

#89 Hoppas på det 🙂
Har ju Ella som är ddv rex, har henne inne nu, fungerar än så länge bättre än förra vintern, så tror hon behöver mer värme men kan ju inte ha fler kaniner inne så, verkar som att rex kan vara känsligare, ialla fall på dvv.

Fridaaaa
0

Ska till en vän imorgon och kolla på kanin, hon hade några omplaceringar och så, se om det är någon jag fastnar för, så kanske det blir en ny kanin tidigare än planerat 😛

Evelina!
0

Saknar fortfarande mina ninisar en hel massa, längtar tills jag får träffa dem igen.

[Djurlinnea]
0

Julbakat hela eftermiddagen. Pepparkakor, tryfflar, nötchoklad-bräck och annat mumsigt! 😃

ninen DH
1
[RC1393]
1

När man trodde att året inte kunde bli värre, farväl finaste Tiger😢

Mickis1994
0

#98 Beklagar :(

Mvh Michaela Glansk.

Frosstis
0

#98 Va, vad har hänt? vila i frid 😭

[neptunens]
3

Älskar google översätt <3 (Skulle översätta ett ord men råkade klista in hela meningen)
"Vi är verkligen färsk på ett eventuellt samarbete för att få några bra S / H hastighet utan att använda gelé och toppar"

Ok, sååå sammarbeta i hög hastighet utan att använda gelé och toppar säger ni? Låter som något för mig! 😂

Frosstis
0

Hahaha kaninen är så rolig, såg igår kväll att han var under hela höhäcken (en påshållare som ligger på marken), och där slet han som ett djur (jag har dålig humor ja) för att få det dääär strået som va så gott :) sen satt han där och var såå nöjd

Fridaaaa
1

Hoppsan, kom med någon hem nu i eftermiddag 😉

Evelina!
0

Ätit dubbelt så mycket som jag brukar till middag. Mår pyton och vill kräkas.

Evelina!
0

Jag ligger som sagt på sjukhus och har så gjort ett antal dagar. Är det normalt att längta hem mer till kaninerna än till sambon?

[RC1393]
0

#100 ett par hundar hade rymt och den ena hoppade in hos Tiger😕

Evelina!
0

Hoppsan, en ny kanin kommer visst flytta in till mig i januari, spännande!

Mickis1994
1

Stort behov av två tvåfacksburar! 😂

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#108 Har du fått hem fler kaniner?

Mickis1994
0

#109 Kommer bli fler till våren men känns skönt att ha burar klara i tid. 🙂 Misstänker att det kan ta ett litet tag ;)

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#110 Åh jag förstår! Vilken blir din andrafärg nu då?

[neptunens]
3

Mickis ska ha japaner!! Annars får hon ingen snö till jul!😂

Mickis1994
0

#111 Väntar med en andra färg, det blir ett projekt 2015 😎

#122 Hahaha om du hade sådan tur! 😂

Mvh Michaela Glansk.

[Djurlinnea]
0

Nästa vecka kommer bli sååå mysig ❤️

Frosstis
1

Så mysigt hemma nu

Dipsie'n'Poo
0

Håller på och experimenterar till franskans tårta imorgon haha lol :p kommer gå åt skogen!

Evelina!
0

Åh jag har såååån kaninabstinens! Hoppas den här satans infektionen lägger sig snart så att jag kan få komma hem till dem. Just nu ringer jag pappa oerhört mycket för att få detaljerad information om vad de har för sig, hur de mår och vad de pysslat med idag.

Peak303
0

6 dagar kvar till julafton och bara EN vecka kvar tills jag blir 20!! 😮

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Åh herreguuuud vad jag längtar till Kista, då jag får hem ytterligare en liten ulltott!

Mickis1994
0

Räven var här igen 😕 Tur att man ha bra hagar i alla fall 🥵

Mvh Michaela Glansk.

NaDa...
0

Biologigeggig hjärna. Bäst att sova så att inte huvud och nackverken tar mig levande.. ;)

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

Har hicka. Väntar på att en i nattpersonalen ska börja jobba så jag kan prata lite med henne. Längtar fortfarande enormt efter kaninerna.

Evelina!
0

Alltså den här jävla hickan ger sig ju ALDRIG! Sitter och låter som ett fyllo ute i dagrummet i väntan på nattmedicinen.

Evelina!
0

Vaken tidigt. Längtar verkligen till Kista och min nya förmåga som jag ska hämta där. Har också skrivit inköpslista till Kista.

Mickis1994
0

Sen räven var här igår känner jag inte så pepp på att släppa ut någon kanin i hagen :(

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Glöm INTE Månadens Kaninen December! Avslutas Imorgon!

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
0

Baaaaaara 20 dagar kvar😂

Frosstis
0

Tycker kaniner de e gott med havregrynsgröt?:p

Alvirpo
0

#128 Min ena kanin gillar korv, så ingenting är omöjligt!😃

NaDa...
0

#128 Mina älskar det! Brukar koka lite till dem och hamstern på juldagen, bara typ en matsked var. Med lite mosad banan i :)

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

Haft en toppendag med mina fina kaninisar, men är nu åter på sjukhuset för fortsatt vård :( Hoppas jag kommer hem till jul bara, för då har jag ingen kaninvakt….

Peak303
1

Lite häftigt att känna en av dem som är med i Matslaget! 😃

-'  Malin Hultman

[neptunens]
3

Alltså känns ju lite sjukt att se lillanton nominerad tillsammans med bland annat de här grabbarna, han var ju nyss en liten snorvalp som inte sjöng annat än i badrummet liksom.

Evelina!
0

Ont i halsen, mår apa. Men måste bli bra till julafton!

Evelina!
1

Fick förresten mina sele från Gullvikenskaniner idag och måste säga att jag blev lite besviken. Stel och med ett så långt ryggbanden att det är tveksamt om någon av mina kaniner är tillräckligt stora för den. Men jättejättejättefin färg och mönster!

AkaiTsuki
0

Jul. Lov. Nu ❤️🎁

//Joanna

Frosstis
0

Fast min kanin gillar inte äpple, morot och sallad. Fast de äter han om han "måste", om de inte finns knäckebröd framme :p

Frosstis
0

Fast igår gillade han tydligen sallad. Pappa som inte vill ha något djur egentligen ringde och sa exalterat :"Jag köpte sallad till han igår och han tyckte det var jättegott!! Han bara slukade sig över det!!". Jag vet att han egentligen står där och klappar på honom i smyg ;)

NaDa...
0

Nu har jag lite glädje stund här, skrev alldeles just det sista ordet på biologiuppsatsen/frågorna och skickade in dem till läraren. Nu kan jag ÄNTLIGEN ta lov!

~ Kram Nadja ♥

Peak303
3

Försökte få några julbilder på kaninerna, sicket fluffo Bentley har blivit o.O XD

-'  Malin Hultman

[neptunens]
5

Nu minns jag varför jag lämnade kif sist gång. Vissa skulle fan inte få ha ansvar annat än över ett gosedjur.🤓

RebeccaG
0

#141 Word

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Mickis1994
0

Mitt dilemma:
Burar från Fäboden typ 120/130*60 - nära mig, 5600kr.
Eller burar från burbyggarn 120*70 - långt ifrån mig plus behöver hyra släp, 4700kr.

Mvh Michaela Glansk.

[Djurlinnea]
0

Lördag och första gänget kaniner är ute och skuttar. ^^

Frosstis
0

Igår så vart jag i stallet till kl 2 på natten och dansa o höll på asmycket så är helt exhausted nu, sov till kl 1 då tjejerna hämtade mig till 3 hästar.. skulle åka till granngården men det stängde 2 och vi var där 2 minuter över 2 så det blev inget…

vad ska jag göra, har inget spån! han har haft tidningspapper i toan sen torsdags typ och affärerna har säkert inte öppet över jul..

Evelina!
0

#143 Burar från burbyggarn! Funderar själv på att köpa burar ifrån honom, isf kunde vi kanske samfrakta dem? (du bor också i Sthlm-området om jag inte missminner mig). 

Hemma hos svärföräldrarna, ska ägna kvällen åt Rikshoppet som kom i brevlådan igår.

[Djurlinnea]
0

Dragit på mig värsta förkylningen… Men hoppas kunna göra bort den före julafton i alla fall.

Närmaste veckan kommer säkert bli grym. Hela familjen hemma under jul, min födelsedag och nästan till nyår. 👍

Mickis1994
0

#146 Ja det skulle man kunna göra :D Jag bor i täby vart bor du? :D

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#146 Jag bor i centrala Sthlm, är bara tvungen att mäta min balkong för att se hur stora burar jag kan ha innan jag kan beställa.

Mickis1994
0

149 Pma mig :D

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
1

Zappen plockade idag sin första pinne i rak msv! 
Han blev 6a av 38st :D

-'  Malin Hultman

Saffran.
1

Usch. Är det bara jag som verkligen börjar reagera på vad som faktiskt händer? Klimat frågan har alltid varit uppmärksammad. Men det är nu det verkligen börjar hända.

Forskarna räknar med att jordens temperatur kommer att ha ökat med 4°C till 2020 om vi fortsätter som vi gör nu. Det är EXTREMT mycket. Naturkatastrofer ökar, isar smälter, djurarter dör ut.

Som sagt det har ju redan börjat. På loppet inom bara ca 2-3 månader har det varit tre stormar här i Sverige (Simone, Ivar och Sven). Dessutom när jag kollar ut genom fönstret så ser jag… Nej just det, jag ser ingen snö. Det är nämligen för varmt för det.

Är rädd över att jag kommer säga till mina barnbarn när jag är äldre: "På min tid fanns det snö."

Detta är bara min teori. Jag tror att allt detta är bara en början på beviset om jordens klimatförändring, som VI orsakar.

Var bara tvungen att skriva av mig. Tack.

NaDa...
0

#152 Jag tror att många reagerar. Men det är få som Agerar. Det är hemskt, avskyvärt och skrämmande hur en enda art kan leda till jordens undergång.

~ Kram Nadja ♥

NaDa...
0

#152 Jag tror att många reagerar. Men det är få som Agerar. Det är hemskt, avskyvärt och skrämmande hur en enda art kan leda till jordens undergång.

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#152 Håller med .. undrar om förra året var det sista året med snö här :/

-

köpt spån på granngården, köpte kutterspån så det kommer fastna asmkt i hans päls men jaja.. köpte lottie äpple&morot också :p

Frosstis
0

tagit in lite gran till kaninen

Mickis1994
0

Här trodde man att man var klar med julklapparna så ahde man glömt mormor, morfar och farmor 😟  🤪

Mvh Michaela Glansk.

[Djurlinnea]
0

Alla kaniner har fått vara ute minst 4 h varje dag, två dagar i rad. Vet inte när det hände senast… Skönt med lov och en systerdotter som väcker en vid halv 9 tycker både jag och kaninerna! ^^

Evelina!
0

Åter på sjukhuset, infektionen vill inte ge med sig trots antibiotika. Ska träffa läkare imorgon (hoppas jag får vara hemma i jul).

[Djurlinnea]
0

Janet är dålig igen.. Att hon aldrig ska få vara pigg och frisk!

Evelina!
3

Så lycklig! Får vara hemma över jul, kaninerna ska snart få nya burar (till sommarstället) och snart är det Kistamässa och jag får hem min efterlängtade omplaceringskanin!

[neptunens]
1

God Jul Goingar! Hoppas ni får en härlig jul! 🙂

Evelina!
0

God jul på er alla! Idag har jag julstädat till alla kaniner, de har fått sina julklappar då vi ska iväg och fira jul med sambons familj imorgon = kaninerna ensamma. Passade även på att köpa brysselkål till de små liven, det var tydligen uppskattat utom av Kommandoran som nobbade sin.

Frosstis
0

Mamma o pappa har slutat bry sig om alla barn inte sover när de lägger julklapparna under granen och i julstrumporna. Bara lillebrorsan sover så. De har nog gett upp med mig, jag är alltid uppe sist och är omöjlig få i sängen om jag inte vill :p 

är taggad inför imån..kommer få en iphone..:))

Frosstis
0

och sen på morgonen har min syster sagt att hon har en överraskning för mig och måste vara uppe senast 9 (för tidigt för mig huuuhhh), hon ska ta mig någonstans och jag har ingen aning… åh

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Alla andra är hemma och julstökar, vi är i garaget och svetsar avgassystem. :) Charlie är lycklig nu iallafall. Hon fick vara ute och skutta innan vi åkte och jagade runt efter husse i hela vardagsrummet. Tydligen hade han läskiga tofflor som skulle dö! xD

Evelina!
1

Uppe vid sextiden, kunde inte somna om. GOD JUL TILL ER ALLA! Har låtit Kommandoran springa ute en stund, nu är det småkaninernas tur. Lillskruttan får vänta tills husse och matte äter sin frukost. Senare idag bär det av till sambons föräldrar där vi även kommer att sova, så kaninerna blir ensamma över natten, men det går nog lika bra som det brukar. Annars är det rätt skönt att. Vara uppe vid den här tiden, lugnt och tyst och inget kiv om vem som ska ha surfplattan. Druckit mitt morgonkaffe har jag också gjort, smakar gudomligt i förhållande till det landstingskaffe som jag pimplat de senaste morgnarna. Nåja, det var väl det. God jul som sagt!

NaDa...
0

Fortfarande mörkt ute här, men såfort ljuset tittar fram så ska kaninerna få komma ut i hagarna och springa av sig, så blir det ju bastu (Äkta finländare!), julgröt och allmänt mys senare idag. :3

GOD JUL kaninälskare! :D

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

Alltså kan det inte bara bli Kista och Husdjursmässan nuuuu!

Frosstis
2

Min syster tog upp mig till stallet imorse, fick rida min älskling ♥ Han var jäättepigg och vi racade upp för en jättelång backe, så himla kul! hoppade över stockarna och galopperade i vatten, han tog jättesprång, så kul de var ;)

fick en iphone äntligen också!

Evelina!
1

Lagt mig till ro hos svärföräldrarna. Längtar redan hem till mina fina kaniner, men ska vara hos dem hela morgondagen innan det bär av till sjukhuset igen på annandagen. Nu ska jag sova gott och drömma om Kistamässan som jag förhoppningsvis är frisk till. God fortsättning på er!

Peak303
5

Inte vad dag man fyller hela 20 år! 😮😃

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Vaknat, ska snart åka hem till mina småttingar och se hur de har haft det under tiden jag varit borta. Saknar dem så mycket, så mycket!

ninen DH
0

Kändes onödigt att skapa en hel tråd för detta, kan man "ge" sin kanin dethär för att gräva i (se bild) det känns bara som lite tjockare papper men vad tror ni?

Fridaaaa
0

#174 Nej tror inte att det är så lämpligt samt att det "ger" inte så mycket för kaninen heller. Jag hade skippat det 🙂

Evelina!
0

Äääääntligen hemma, dvärgvädurarna springer fritt i vardagsrummet och jag ligger och vilar i sovrummet, inte klokt vad jag är trött. Ska låta dem springa av sig lite medan jag tar en tupplur, därefter ska lillan få lite selträningen och sen ska även hon få springa fritt i rummet.

Fridaaaa
1

Kaninihopsättning pågår!

Evelina!
0

#177 Håll oss uppdaterade om hur det går!

Fridaaaa
0

#178 Än så länge går det bra. inga slagsmål. De håller sig mer på varsin sida av hagen xD Viola är lite "feg" men tror nog det kommer att gå :)

Frosstis
0

#172 grattis😃🎁🍸

Fridaaaa
0

fungerat bra hela eftermiddagen mellan viola och den nya ;D
Inga slagsmål, de har dock inte varit mycket på samma ställe i hagen utan ignorerat varandra men bättre än slagsmål :P

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer