Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 700 ggr
Fridaaaa
0

Lite orolig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det en vecka sedan jag fick hem nya kaninen.
Men idag och igår hade hon inte ätit upp sin pellets (är samma som hos förra ägaren) och hela veckan har hon ätit sisådär med hö, hon har ätit men nja inte riktigt så mycket som jag tycker att hon borde.

Trivs hon inte här? Hon är van vid att bo på mycket större yta med fler kaniner. Kanske hon trivs bättre med det? Hade henne i Hage igår och då var hon pigg, alert mm.

Är lite kluven…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
2

Har en liten egenuppfödd tjej här hemma som inte äter mycket & som knappt äter pellets hon heller. 
Smal är hon, men inte "äter för lite-smal", utan mer åt det slanka hållet😛

Men jag skulle inte vara orolig så länge hon är pigg samt kissar & bajsar som hon ska🙂
Ge det lite tid bara👍

E det osäker så e det ju bara att höra med en bra veterinär om saken, men jag skulle rent spontant säga att hon fortfarande e lite smått i chock efter flytten eller att hon helt enkelt är 'billig i drift'🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Fridaaaa
0

#1 Ja smal är hon inte i alla fall hihi Ja bajs och kiss är det i buren och igår skuttade hon som attan ute i hagen 🙂
Ja får ge det lite mer tid.

Djurälskaren87
0

fin hon 'är!

Fridaaaa
0

Inatt hade hon ätit upp pelletsen 🙂

#3 Tack 🙂

NaDa...
0

Bor hon ihop med Viola än?
Hon hade bott ihop med andra kaniner förut, så kanske hennes beteende beror på att hon känner sig ensam?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
2

#5 Nej, inte ännu. Varit i skolan 8-16 stort sett varje dag hela veckan, ska testa imorgon att släppa ihop dem. Vill ju ha helt koll hela dagen när det sker 🙂
Men som sagt, inatt hade hon ätit pelletsen så kanske tillfälligt?

Evelina!
0

Kan ju vara så att hon äter mindre av pelletsen just för att hon inte har någon kompis att konkurrera om maten med. Såna är i alla fall mina, de kaniner som bor själva är inte alls lika heta på gröten jämfört med dem som bor tillsammans, trots separata matskålar osv…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Fridaaaa
0

#7 Ja kan ju mycket väl vara så med🙂