Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2046 ggr
Moalinn
0

Sätta fast kompostgaller

Jag ska sätta fast kompostgaller (tillfälligt) vid sängen så att kaninen inte kan gå under på grund av massa sladdar och liknande. Känns säkrare att stänga för än att sätta sladdskydd men ändå inte veta vad som faktiskt händer. Frågan är bara vad jag kan sätta fast det med? Tänkt att man kanske kan spika, men jag vågar inte det ifall träet skulle spricka haha. Har ni några spontana idéer?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

farvendal
0

Tejp? 😃

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Victorica
0

Snöre är min första tanke, scout som jag är i grund och bottenSkrattar

Men snöre kanske inte håller så bra mot kanintänder, så ståltråd vore ett alternativ. Då slipper man dessutom att knyta, och det blir lätt väldigt stabilt.

Veronica

Moalinn
0

Värt att nämna är att det är tyg utanpå träet, så tejp kanske inte fungerar speciellt bra 😂

Medarbetare på Djurfoto

Zabbio
0

Smala spik (dyckert tex) som du böjer till, eller såna spik med en plastgrej på som man fäster sladdar vid väggen med, bör du kunna använda :)

Alternativt tar du buntband eller nåt bra snöre i kompostgallret och spikr/skruvar fast på under/insidan av sängen så blir det inga synliga märken :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

RebeccaG
0

Kattstrypare?🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Suskiv
0

Kattstryp runt benen på sängen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Moalinn
0

Ja, där sa du något. Tänkte inte på att det fanns ben på sängen! Men vad är kattstryp? 😮

Medarbetare på Djurfoto

RebeccaG
0

#7 Buntband😎

| Youtube

Moalinn
0

Jaha, aldrig hört kattstryp innan. Lät väldigt brutalt haha! 😐

Värt att testa, det jag tänker på är att det kan välta på mitten. Har lådor under sängen som jag använder dagligen så det måste samtidigt vara ganska smidigt att kunna sära på gallren som möts på mitten.

Medarbetare på Djurfoto

RebeccaG
0

#9 Har alltid fått höra att det heter kattstrypare så har aldrig reagerat på det😂Men när du säger det så ja😛

Om du drar åt dem ganska löst så borde du kunna vika ut gallren & komma åt lådorna👍

| Youtube

borkadottir
0

Om det är tyg ovanpå trä, fäst med skruv. Använd dock inte träskruv (de har konat huvud), utan ta skruvar med cylindriskt huvud. Buntband är perfekt för att fästa kompostgallren i varandra.

Zabbio
0

En karbinhake eller två att sätta ihop gallerna på mittn, så kan du öppna för lådorna :) behöver du 3 galler så sätt ihop två med buntband och det sista med karbinhake. Spänn buntbanden löst så går det at flytta.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.