Konstiga burar tycker jag..
http://www.blocket.se/vi/12590889.htm?ca=13_s hemskt liten kaninbur kolla måtten , och dom kallar det bur?
http://www.blocket.se/vi/12816275.htm?ca=13_s Okej ? jätte schek i denna buren ser inte klockt ut. alldeles för lågt i tak.
http://www.blocket.se/vi/12691307.htm?ca=13_s Denna kaninbur är extra bred och hög? vad snackar dom om?
http://www.blocket.se/vi/12506212.htm?ca=13_s hoppats ingen ägare är så dum att köper denna till sin kanin. liknar en transportbur mer.
http://www.blocket.se/vi/12473696.htm?ca=13_s mini bur fast större än den förra :)
http://www.blocket.se/vi/12861837.htm?ca=13_s oj vad burarna ser små ut :O
Usch va sur jag blir x( Jag har skickat mail till samtliga, så nu vet dom vad jag tycker om deras burar x(

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#1 Bra gjort. Tänk på att skriva till dem på ett trevligt sätt även om du är arg bara. :)

uch ja visst är det hemskt att folk sätter sina små älsklingar i såna där trånga burar
vilket liv.. vad skulle människorna själv tycka om att bo instängd i en garderob resten av livet..
"http://www.blocket.se/vi/12691307.htm?ca=13_s src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> Denna kaninbur är extra bred och hög? vad snackar dom om?"
De menar förmodligen de 10 respektive 5 extra centimetrarna på bredden och höjden gentemot vad som är minimikrav på en bur för en kanin av dvärgras. Inte det minsta vad man kan kalla "extra" men allt är relativt. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Men såna där små burar kan ju vara bra när man reser.
OMG!! Fyfasen vad små
- Mvh Emma
den buren med jätteschecken i,, shit!! öronen nuddar ju nästan in taket när den står på alla fyra… :( stackarn :/
Medarbetare på Hundar.ifokus
:(:(

I mina ögon är det djurplågeri!

vilka fula
håppas ingen köper dem till sina niner

Gud vad små burar. Alla ser ju ut som små hamsterburar!

Seriöst! va fan! alla dom där burarna e det ju inte fel på! visa era egna då?! en del va ju stora och riktigt fräscha!!!!

http://www.blocket.se/vi/12691307.htm?ca=13_s
tex den e ju helt ok

http://www.blocket.se/vi/12861837.htm?ca=13_s
den här är för trång! fina men det skulle jgav vilja kalla djurplågeri,,,

#13 Vilka är riktigt stora??
För varken nummer 1,2,4,5,6 tycker jag var stora, alla små och jag tror även de är olagliga att ha kaniner i (om inte som transportbur då)…
Min bur är drygt 120*60..
#13 nej dom var inte stora och fräsha

#14 Läs vad nummer #5 Skrivit.
Hemskt att dom säljer så små burar :/ Men asså! Dom som har haft dom kan ju ha haft marvin i burarna och tänker att det kanske är samma mått till kaniner. Hur som helst hoppas jag verkligen att ingen kaninägare köper burarna som har för litet mått!
Hälsningar Vemsan

#19 Dom är för små även för marsvin..

GUD SÅ SMÅ!!

Pytte små!

Men herre gud! Seriöst, har ni gena burar då? skärper för fan! det e klart att buren ser låg ut för att det e en stor kanin där, men håller med omatt domgula va pytte små,

70cm lång och 40 bred??? :O Shit! den vi håller på att bygga är (en utebur iof menmen.. ) 150 lång och 50cm bred tror jag :S xD
Våra går ute dygnet runt (på sen vår, sommar och tidig höst) i en Hage på 2.5 x 2.5 meter, och dom kan gå in och ut i deras burar! På vintern bor dom i dubbelburar på 1.20 x 60 cm i vedboden, och leker i innerasthage varje dag! Alla har lådor eller hus att gå in i :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Elvis_chippi, skulle du vilja ha en kanin i dessa burar? Det var bara en bur som hade godkända mått!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hon sa att en bur var okej! kan inte ni som klagar på den lägga in bilder på era burar
#23 Buren kanske har godkända mått- men inte för en jätte scheck som de har i den på bilden vilken folk kan tro går då.
#27 Vi har rätt att klaga på burar som inte håller rätt mått!
- Mvh Emma

#1 Har du fått något svar på något av mailen??

Blev så upprörd så nu har jag också mailat till några som jag såg på blocket!

Asså okej om man har dem till marsvin men kanin ?
Det ser ju för hemskt ut där jätte schecken sitter :/
I allra minsta laget är ju dem flesta, om inte alldeles för små x(
Fyfan, hur kan man ha dem så trångt ? Och företag som tillverkar burarna borde ju veta vad som är för litet tycker man ju. För sen när en som ska skaffa sin första kanin och ber sin pappa bygga en bur så kollar dem kanske dessa mått och då är det kanske inte så lätt att veta att dem är små :/
nej, fy ! stort ska de va ! :D

Oftas skriver folk att burarna är efter jordbruksverkest regler men hallå reggler för en dvärgkanin.. inte en jätte schek!
usch nej.. tycker det är tråkigt att folk inte fattar att kaniner är ett av de djur som behöver stor plats för att få röra och sträcka ut sina muskler helt. men det verkar tydligen inte vissa som säljer sånna burar förstå..
Medarbetare på Hundar.ifokus

tycker man kan ha dom inneburarna om man har kaninen lös i lägenheten,vrf ska man ha en enorm bur inomhus om kaninen är lös jämt?
#20: Inte alla!!!
Hälsningar Vemsan

Jag vill att alla som tycker att det e sååå coolt att klaga!! lägg in era burar!!!!
Vilka löjligt små burar! Leo skulle nog inte ens komma in där! Skulle aldrig vilja pröva det heller! När vi åker till Luleå har vi faktiskt en hund bur för LARGE. Stora hundar. Den tar nästan upp hela bakageluckan men det är han ju faktiskt värd.

e leo tjock eller????? eftersom han inte ryms??? XD
Vi har byggt om ett gammalt stall där vi har kaninerna. Varje boxbur är 150x60x60 och alla kaniner bor ensamma. Tycker det är jättebra burar!
#37 Vilket mått har du på din bur om du nu tycker att de måtten är okej?
- Mvh Emma

haha, jag har en stor utebur på 200x 150 cm, desuttom gillar jag inte alla surpuppor som klagar

#34 ruskigt fin utebur :)

#26, jag har en större bur en vad du nånsin kan drömma om
#42 Om du har en sån stor bur borde du fatta att kaniner behöver plats och inte kan sitta i små burar!
- Mvh Emma

Joo..Men burarna är kanske inte gjorde för belgiska jättar?
#47 Men alla burar där uppe, förutom 1 eller två är olagliga även för den minsta dvärgharen, och 1 av de godkända burarna har de klämt in en stor kanin i, då kan man ju undra vad de tänker med
- Mvh Emma

Men vissa har faan inte råd att sakffa så stora burar, har ni något emot det. sluta terrorisera andras burara!!! Alla få ha kanin oavsett hur stor bur det e fast det beror ju på hur stor kanin man har! Har man hermelin behöver hman inte en sån stor som en belgisk jättebehöv, har ni problem så skirv! Tänk på er egna kaniner o se till att dom ha det bra istället för alla andras! (´mina bura e 2 meter, bara så att ni vet)

#48, vad vill du?
#49, ja vi har problem med det. Alla får faktiskt inte alls ha kanin, oavsett burstorlek, man måste ha ett visst mått på buren, och ingen av de där följer den svenska lagen, även om man har en dvärghare eller hermelin. Det är pga att vi tycker om kaniner som vi bryr oss, så jag tror nog alla här inne tar hand om sina egna kaniner också.
Du har redan skrivit hur hiiimla stora dina burar är.

Jaa , det e ju bara så alla ska fatta, för vissa värkar inte bry sig ett dugg

Herregud så små! :O stakars niner som har bott i dom små. Men nummer 2. var den "bästa".
#35 Håller med dig :) Då kan man ha buren till mat-ställe och toalett isåfall.

Den från Zoo sajten var ju Okej till en liten kanin
#49 Om man inte har råd att skaffa en laglig bur åt sin kanin så ska man inte köpa en kanin helt enkelt!! Vad tycker du är ett okej mått på bur för en hermelin då?!40x40 eller?! Kaniner behöver yta
- Mvh Emma

Jag har aldrig sagt att jag vill sancka med dig, så vf snackar du med mig #55 och VILKEN bur har måttet 40X40 vaa??? ingen
Men lägg ner -,- Det är klart att om du inte har råd med en laglig bur ska du inte ha kanin, face it.

#56 Men gud! Lägg ner skitsnacket!? Emma (KvirrZ) diskuterar med dig! Vet du vad diskutera är? Det är när man bollar åsikter för att sedan komma fram till vad som är rätt och vad som är fel!
Och vet du vad som är fel? Att sätta sin kanin i en bur med måtten 70x40 är FEL. Det är orättvist och rent utav ELAKT mot kaninen. Det är vanvård och olagligt.
Så: Lägg ner skitsnacket och lyssna på vad vi säger!

#31: Det är INTE okej att ha sådana burar till marsvin heller. Mina marsvin bor i en 100 * 100 bur, och där trivs de bra. De där burarna är på tok för små för marsvin också.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Elvis_chippi : Gud vad du snackar skit! Skulle du kunna tänka dig att ha din kanin i en så liten bur? Eller vart vill du komma? Vinna en diskussion? Lägg ner! Om du inte kan fatta vad som är rätt och fel behöver du inte skriva i den här tråden!
Burarna är små javisst, men om man som någon har sagt bara använder den som toalett & kanske matplats men har kaninen lös hela tiden så spelar ju det ingen roll.
Sista annonsen.. det kan inte vara så att uteburarna faktiskt är EN utebur, med 2 våningar? Det står ju "innebur & utebur" i annonsen.. isåfall tycker jag den är ok.
Själv har jag en 120x60 när vi är hemma (plus en Hage runt som han nästan har fri tillgång till och så får han skutta runt i rummet rätt ofta) men när jag åker nånstans kan jag inte dra med mig den utan använder då en mindre bur. Den är ca 70x40. Brukar såklart se till att han får en Hage, men visst har han varit instängd i den även en längre tid (Typ över natten och så). Har även en transportbur på 40x20 som han får sitta i när vi åker bil, kan bli uppemot 7h när jag ska åka hem till Kiruna. Pausar och tar ut honom nån gång förstås. Jag kan inte köpa en större bil bara för att kaninen ska kunna ha en större bur det FÅ gånger jag åker någonstans.
Och vet ni vad..? Hubert mår alldeles utmärkt. :)

#61 Det ÄR olagligt med för små burar. Även om du tycker att din kan verkar må alldeles utmärkt finns det lagar för vilka mått man ska ha på en bur! Och burarna i annonserna är för små.

Gud vad alla gillar att käfta men vet ni vad!? Det gör jag också, när de gäller rättvisa. Det enda jag vill säga er att det inte var fel på alla buara tex nr. 2 var helt okej- Jag vill inte käfta l'ängre okej?

#63 Käfta? Vi D.i.s.k.u.t.e.r.a.r? Shit. Burarna är o.l.a.g.l.i.g.a! Hur många gånger ska man behöva säga det? Det är olagligt och orättvist mot kaninen.

Vi kommer endå ingen vart, för ingen vill ge sig!

Ge sig? Förstår du inte vad jag skriver alls? DET ÄR OLAGLIGT!!! När ska du fatta?
Har du någon bild på din bur tro?
Solbackens kaniner
#63 Jag undrar då vem det var som började att käfta?! Bur nr 2. var också liten, om du kollar djupet.
#63: Först ville du käfta, sen ville du inte käfta? ;S
Sen käftar vi inte, vi försöker få dig att inse t.ex att man inte kan ha även om man inte har råd med bur.

#64, du gillar visst att vi K.Ä.F.T.A.R eller hur? Jag har aldrig sagt att det INTE er ett olagligt måt, fats tala om OLAGLIGT! Tror du jag sätter min kanin i en bur som e 40x40 never!!!! Mina kaniner har större burar en vad du nånsin kan drömma om, jag san ALDRIG att vi skulle KÄFTA! Diskutera? KÄFTA

Usch :S alla e inte kloka, men vissa
#70: Matilda drömmer om en bur som är 6000*7000 m xD
Men lilla gumman. Lugna ner dig några hekto tack!
Solbackens kaniner

haha, jag e nog större en vad du tror, mr. hermelin ;) #73
Asså lägg ner allihoppa. Det flesta burarna är alldeles för små. Men hallå, man behöver faktiskt inte en lika stor transportbur som en vanlig bur, som kaninen bor i. Men ni alla behöver väl inte börja tjaffsa? Alla får väl tycka som dom vill, även fast det kanske är fel! Ni kan inte göra något åt att dom tkr som dom gör, då blir det bara en massa tråkiga disskutioner. Alla kan väl säga vad dom tkr och sen fine . man behöver väl inte börja tjaffsa och bråka?

#75 :))
#75: Ja ok. Om folk tycker det är ok med för små burar, så fine ;P

#70 Jag käftar inte. Jag vet inte ens hur man gör när man käftar. Jag diskuterar och du blir helt galen och skriver att vi är helt galna för att vi tycker att en kanin ska ha mer plats att röra sig på än 70x40. Och bra att du har stora burar! Jättekul för dig! Men bryr jag mig om dina burar? Nej :) Och drömmer jag om en bur på 2 meter? Nej. För "2 meter" behöver inte vara en laglig bur.
Det handlar om måtten på resten av buren också. Jag kan ha en bur som är 2 meter ång och 10 cm bred. Den är ändå olaglig.
Ja det är olagligt, det vet vi allihop. Det är därmed upp till var och en att ta sitt ansvar. Jag anser personligen att det kan vara ok att använda en mindre bur om man måste, det framgick säkert tydligt i mitt förra inlägg. Jag tycker inte om att ha min kanin i en för liten bur, det är självklart.
Det finns mängder av kaninägare som inte har någon aning om vad det finns för regler och heller inte vad som är rätt och riktigt vad gäller utfodring m.m. Här på KiF vet alla som läst trådarna exakt hur de ska sköta sina kaniner vilket är jättebra.
Ägaren har ansvar för sin kanin och får själv bestämma hur ninen ska skötas. Ja olagligt och dåligt som bara den ibland, men som sagt kaninägarens problem, inte erat.
Ni tar alla jättebra hand om era kaniner och det är bra att ni vill sprida erat budskap men satsa större och sprid ut det även på andra sidor. Som sagt vet i princip alla här vad som gäller, så det är ingen vits att bråka om det.
En bild på Hubbes bur hemma

:)) har en lika stor bur som du #80 hur många kaniner har du ? mina går i kompostgaller på dagarna har 16 st :)

Men jag anser inte att det är OK att ha en kanin i en bur med för små mått. Då tycker jag att man kan kosta på sig 300 kr och köpa en begagnad bur som är större på blocket. Man behöver inte köpa en sprillans ny för 3000, det finns billigare.

bara så ni vet en bur på 2 meter e en stor bur, och det finns nog inga burara på två meter som har måttet 200x1 XD
#81 Har bara lilla Hubert :) Fast delar lägenhet med malinroth och hennes Lilo, vilket är jättekul. Hon har förstås en egen lika stor bur själv.
Jag har sammanlagt 24 kompostgaller, dvs 6st rutor. Han kan ha en riktigt stor Hage när vi är på besök i Kiruna. :) Lämnade 10st där så nu har jag bara 14 galler här i Umeå.
Jag har 4 burar med måtten 200x80x60
Solbackens kaniner

ókej :) va roligt :)

#83 det e ju bra, hur många kaniner harru?

Ehm. hum. jaja ^^

#88 ont i halsen?

:):) skojjade bara

Kul -.-
#77 , det var inte så jag menade . Det är JÄTTE fel att ha en för liten bur till sin kanin. Men ni vet att ni inte kan ändra andras åsikter. varför inte bara tala om att dom är för små enligt lagen. Alla kanske inte vet det. Men man behöver juh faktiskt inte börja tjaffsa. man kanm juh som sagt säga vad man tkr och vad man vet, så andra lär sig. Är inte den här sidan til för sånt? Den är juh iaf inte till för att folk ska börja bråka för att man har olika åsikter.!

#92 jaa, det e klart att man ska ha lagomt stora burara till sin kanin, det vet och har jag, håller fullständigt med :))

#93 Men VARFÖR har du då klagat på oss för att vi tycker burarna är för små? :S Förlåt, men jag förstår mig inte på dig. Först är vi helt tokiga som tycker burarna är små, sen håller du helt med? :S
Förutom uteburen i länk två så skulle jag inte vilja ha varken marsvin eller kanin i någon av burarna någon längre stund…
Dom flesta har nästan samma mått som jag hade till min dvärghamster :O
Hanna
#92 Hm, en hel del här har konstaterat och förklarat att burarna är alldeles för små. Och vem var det som började tjaffsa? Läs igenom tråden. Elvis_Chippi ansåg att t ex bur nr 2 var okej, och vi andra att den inte är det då den inte håller lagens mått. Så vi ska ge oss och låta Elvis_chippi tro att hon har rätt om att buren inte alls är för liten, då hon har fel?
#96 Ni har ju redan talat om att det är fel, finns inget mer ni kan göra. Hjälper inte att tjata mer.
#97 Men varför tjaffsar Elvis_Chippi tillbaka då? -.- När vi vet att det är vi som har rätt, att buren är för liten. Hon vet säkert också det, men vill tydligen vinna diskussionen! J a g s t ö r m i g !
#98 Det är hennes problem. Men nu har hon ju själv sagt att man ska ha "lagom burar till sina kaniner"..

Men varför startar hon världens bråk då? ONÖDIGT. Slöseri med tid att försöka få in något i någons hjärna, när dom redan vet det, men ska skapa ett litet bråk bara för att.
#96 jag har läst det mesta i tråden. Men om hon nu säger emot vad ska ni göra då? Ni har sagt det som är rätt och fel, ni kan inte göra mera. Är man klok så säger man sitt och sen räcker det om nån börjar tjaffsa. Om ni nu klagar på att hon tjaffsar så måste ni vara likadana tillbaka? Då är ni lika dumma som henne (som ni uttrycker er). Det hjälper inte att säga samma visa om o om igen lix. O vi vet juh såklart inte varför hon tjaffsar det får du väl fråga henne.
#101 Men det är det jag inte tål. Att hon inte ger sig när hon vet att hon har fel. Jag kan inte sluta, förlåt, men jag blir galen!
#101 Bra, det var exakt det jag ville få fram :)

Jag slutar inte förren hon FATTAR att det är fel. Sån är jag! Och jag klarar inte av tanken att någon låter sin kanin sitta i en för liten bur och säger "Men det är OK, för jag har inte råd med en större".
#102 Men då får hon väl vara så "dum" och protestera emot om hon nu tycker det är kul. jag vet juh inte varför hon säger emot om hon vet att hon har fel. Men det löser juh ingenting att börja tjaffsa det blir bara värre och tråkigare disskutioner och vänner emellan. Och för vad? Ingenting.
Hon vet säkert att det är fel (precis som jag) och hon har ordentliga burar till sina kaniner.. Det är ingen idé att fortsätta tjata. :)

Förstår inte riktigt varför ni berättar för oss hur vi ska göra nu? Det är väl samma sak som vi gör mot henne? Går på och går på tills hon fattar? För det känns så iallafall.
#104 Sån är du kanske , men du kan då iaf inte TVINGA henne till att tycka nåt annat! Det är som sagt JÄTTE fel att ha för små burar till sin kanin. Ni kan inte göra nåt annat än att säga att det är fel! Och det hjälper inte mer för att ni säger det 1000 ggr eller om ni säger det en gång. Tcyker hon så, så gör hon det även fast du och många andra vet att det är fel. Du kan faktiskt inte tvinga någon att tycka som du. DET är däremot också fel. Hon har läst att ni säger att burarna är för små, och förhoppningsvis förstår hon det även fast hon säger emot!
#107 Precis.
#106 Varför inte säga det till Elvis_Chippi istället? (:

#108 Nej, och det du skriver hjälper inte någon heller? För min del tycker jag att det blir värre när ni berättar hur man ska bete sig. Gör iallafall mig riktigt irriterad, när jag bara försöker få henne att förstå att det är fel och att hon inte behöver bli arg.

Den minsta buren kanske bara är en toalett. Kanske sprang den kaninen löst i huset och använde bara buren som toa
äh inte vet jag….försöker bara pigga upp stämningen här….kanske misslyckades
#111: Jo, så kan det ju varit ;) Det tråkiga är ju att dem går ut med fel budskap, att folk tror att man kan ha såna burar till kaniner, vilket är helt fel!
;)

Men såklart så förstår ju jag också att de burarna är på tok för små för att låta en kanin tillbringa en dag i. Aldrig skulle jag köpa en sån till min kanin
#110 nej kanske inte. Men det är väl ändå en snäll tanke att hjälpa till? Jag tkr iaf att det är bättre att iaf försöka hjälpa till än att fortsätta tjaffsa och bråka.

#114 Jag försökte ju också att hjälpa till?
#115 Joo det är klart , men i slutändan blir det juh så tråkigt.
#116 Samma sak som när du skriver och säger vad vi ska göra och inte göra.

Jag måste säga att det har varit väldigt roande att läsa denna tråden (:
För att säga min lilla åsikt så är burarna för små. Men det som irriterar mig mest är att burar med för små mått ens tillverkas. Det är där problemet ligger egentligen, hos tillverkaren. Men det är vi som ska visa att vi bryr oss om djuren och få tillverkarna att göra burar med bra mått..
Godnatt på er och diskutera massvis så jag får mer att läsa när jag vaknar
#118 Det stör jag mig också på. Tillverkarna borde ju kunna anmälas eller något, då burarna inte är lagliga .. ? Fast de kanske tillverkar dem till t ex marsvin, och så är det djuraffären som gör fel och säljer som kaninburar också .. Godnatt själv:-)
#117 jag säger inte vad ni ska göra! Det finns saker som kallas råd!
Ja man kan diskutera fram och tillbaka, men till vilken nytta? Det finns bara ett rätt och det är att de flesta av burarna är olagliga, har man sin kanin där bryter man alltså mot svensk lag. Det anses ibland alltså vara ett brott, djurplågeri. Sen är det köparens ansvar inte säljarens. Sen för att ha djur överhuvudtaget ska man ha en stabil ekonomi, man ska ha råd med en laglig bur, och man ska ha råd att åka till veterinären, och man ska ha råd/tid med all skötsel ett djur innbär. Annars ska man inte skaffa ett djur!
#120 Tack, men jag behöver inte dina råd, och som du kanske märkt hjälper dem inte så bra heller?
#122 , men det var inte bara till dej heller! Man ska väl inte få "en spark i magen" för att man försöker hjälpa till och få tjaffset att sluta lr ?
Snälla, lås tråden innan det går överstyr!
Solbackens kaniner
#123 Jag tog iaf åt mig. Då vet du hur det känns, när bland annat jag försökte hjälpa till och förklara för Elvis_Chippi att burarna inte alls är okej! Vad fick jag för det? Skit.
#125 joo men man behöver lix inte vara hur många som helst som säger det flera gånger . det blir lite mkt och känns nog inte bra för den som alla skriver till!
#126 Men om hon inte inser att hon har fel får hon skylla sig själv om hon vill ha alla emot sig.
Tycker också tråden ska låsas. Nu tänker jag iaf inte skriva mer här då vissa inte godkänner när man försöker förklara saker och ting. Godnatt:-)
#Men det hjälper inte att ni ska forsätta, ni skapar bara en tråkig tråd! aja jag skiter i din här tråden nu! jag har bättre saker för mig.
#127Men det hjälper inte att ni ska forsätta, ni skapar bara en tråkig tråd! aja jag skiter i din här tråden nu! jag har bättre saker för mig.
Hur många här har innekanin i en så kallad 100x50bur? (Söker inga namn, dock).
De som har de ska iaf inte gnälla gå o mät era 100x50 burar ska ni få se att botten bara är max 98x48cm! Jävla lurarföretag som bygger dem! Höjden vill ja inte gå in på, de säger 50 men oftast är de 45cm!

#97 du behöver inte snacka skit om mig när jag inte ens e med, o vet du en grej, jag förstår mig inte på dig heller….

Twinnie, nu e det ju du som vill fortsätta bråket! Jag tänker inte bråke med dig mer, emn käftar du så e det ju klart att man ska säga emot , det hade du också gjort!

#134 Jag tjaffsar inte emot dig! Jag vill bara veta varför du startade världens tjaffs fastän du visste att det du skrev var fel.

min bur är 120 x 57 x 47cm
Det var den längsta & bredaste jag hittade och där fanns ingen som var högre än så.
Fast har kommit på ett sätt att höja buren.. vet inte om ni förstår hur jag menar men typ så som på bilden, sen ska jag nog sätta en bro över när lillen vill hoppa ut.. han är trots allt mestadels ute i mitt rum.. möjligtvis kommer jag göra hål i ramen lite varstans så han kan se igenom och så ser det lite roligare ut.
Det kommer vara en skåra i ramen, däri ska gallret vara.

Niike, först tvingar du mig att tycka precis som du, sen när Love-Charlie. försöker ge dig RÅD så surar du ihop, jag fattar inte vad du håller på med, du gillar att ge kritik och tycker alla som inte tker som du åär dumma, fast du kan klart inte lyssna på vad andra tker, e det rättvist ????

Det handlar inte om vad du tycker, det handlar om vad som är rätt och fel mot kaninen!

Hur kan man ens tvinga någon till någonting över internet?
God morgon förresten

#138 Varför hatar du mig egentligen? Säg inte " Vaddå hata" För du tjafsar med mi ggång på gång! Kan du då inte låta mig vara , e du besatt att tjafsa med mig eller??

Jag har haft kaniner enda sen jag var 2 år, så jag vet vad som e rätt o fel. Jag e ingen som tar åt mig kritik från nån som pratar om något som dom själv inte har nån aning om,

Elvis_chippi jag tänkte fråga dig, av ren nyfikenhet. Vilka tycker du är de minsta måtten en kanin ska ha?
Inte för att låta dum men vad spelar det för roll om du haft kaniner sen du var 2? Det betyder inte att du kan mycket om dom. Många har djur i hela sitt liv men vet inte alls vad som är bäst för dem.
Nu menar jag inte att du har brist på kunskap gällande kaniner utan bara att jag inte förstår vad det har med saken att göra att du haft kaniner sen du var så liten..
Själv har jag levt i 19 år och vet fortfarande inte vad som är "rätt o fel." Finns alltid något nytt man kan lära sig, om allting..

Men om du vet vad som är rätt och fel, Varför startade du världens tjaffs? Jag tycker denna diskussion börjar bli väldigt långrandig, eftersom du inte kan tala om varför du tycker burarna är OK.
Så nu tänker jag inte skriva mer här.

Ettbra mått på en innebur(som kan köpas på djuraffär) är 120X60 det har jag till en av mina akniner eftersom han bor inne på vintern:) fast han får ju sällskap också :)

#140 Det är väl ganska svårt att hata någon man inte ens känner? Varför säger du vad twinnie gör? Du kan inte bestämma om hon hatar dig eller inte, vilket jag inte ens tror att hon gör, hata är ett starkt ord.
Jag tror ingen ville vara elak mot dig från början, eller bråka. Det dom flesta ville veta är att hur du kan tycka att burarna, som t.om är olagliga är stora och inget fel på? Är det inte rätt att "klaga" på burar som är olagliga? Visst kan de användas som transportburar, det är väl helt okej, men många har ju sina kaniner där boendes hela tiden.. och om du nu har värsta stora buren, hur kan du då tycka att dessa är okej? Kaniner behöver väldigt stor yta, och du som haft kanin sen 2 år, borde väl veta det?
#141 Jag tror mycket väl att de flesta vet vad dom pratar om.
Att du skrev såhär om burarna från början
"Seriöst! va fan! alla dom där burarna e det ju inte fel på! visa era egna då?! en del va ju stora och riktigt fräscha!!!!"
Gjorde så att många försökte förstå hur du kunde tycka så om olagliga burarna….
Sen att du klagade på oss för att vi klagar på olagliga burar, fattar jag inte? Då blir nog många väldigt irreterade.
Jag tror dessutom att ingen tycker att (som du påstod) det är "coolt" att klaga.
Men egentligen är det ju tillverkarna som gjort dom man ska "klaga" på, att dom ens gör olagliga burar..*suck*

Jag har aldrig ens sett en bur som är 120x60, alla i affärerna jag varit i har varit mindre än så :(
Egentligen borde man protestera med att inte köpa burar och göra hemmabygge istället :D

hahah :D joo, #46, jag gjorde en kvadratisk bur igår, den va 100x100, till mitt marsvin cotten :P, (han e inte min ennu, fast ska snart köpa han) han e på foder hos mig XD

ska gå hejdå :)

#147 Bor han ensam? Tänk på att marsvin är flockdjur och ska bo minst två och två av samma art :)
Undrade också om marsvinet var ensamt, det är klart han ska ha iaf en kompis.

Jag har två andra marsvin så dom bor nära varran.Cotten kommer inte överens med dom andra..Det är väöl bättre att dom bor nära varandra än i samma bur och döda varan?
#151: Hur bor Cotten hos sin nuvarande ägare då, har han en kompis där?

#151 Okej, så Cotten är agressiv mot andra marsvin? Ja, bra att burarna står nära varann, viktigt att han kan se och höra andra marsvin. :-)

Elvis_chippi, kan inte du lägga in en bild på din bur som var 2 meter? Skulle vara kul och se, hemmabygge va? Eller kan man köpa så stora i djuraffärerna?
" Niike, först tvingar du mig att tycka precis som du, sen när Love-Charlie. försöker ge dig RÅD så surar du ihop, jag fattar inte vad du håller på med, du gillar att ge kritik och tycker alla som inte tker som du åär dumma, fast du kan klart inte lyssna på vad andra tker, e det rättvist ???? "
Tyvärr, när någon skriver såhär falskt mot mig kan jag inte låta bli att skriva i tråden.
Elvis_Chippi: Jag har aldrig försökt tvinga dig att tycka som mig. Jag försöker få dig att förstå, att burarna inte är okej.
Ja, jag kanske surar ihop när Love-Charlie försöker ge mig råd. Varför? För att du inte ger dig, tjaffsar emot istället och retar upp mig. Då anklagar Love-Charlie mig för att jag tjaffsar, men hon säger aldrig något om dig?
Jag gillar att ge kritik? Nej. Om du inte fattat det så är det inte kritik jag ger dig, utan FAKTA, så att du ska förstå vad som är rätt och fel.
Exakt var har jag skrivit/gett intryck för att alla som inte tycker som mig är dumma?
Tyvärr så lyssnade jag på vad du tyckte, så det kan du inte heller anklaga mig för.
Något annat?
det där är ju djurplågeri
>:(… det borde inte finnas sådär små burar att köpa. Hur kan man ens komma på tanken att köpa en sån där bur? Till och med råttor har större bur en det där

#154, pappa har gjort dom burarna :) jag har inte hunnit ta kort på dom en, fast så fort jag har gjort det så ska jag lägga in ;)(pappa har varit snickare)

Niike, du fortsätter ju, och du vbehöver inte alltid ha rätt! visst har jag skrivit saker som e fel men jag ERKÄNNER det! joo, jag har massor att skriva till dig, fats det orkar jag inte, för det skulle ta upp heeela tråden!
#158 Du kan ju Pm:a mig om du har något viktigt att säga då, så att inte tråden blir ännu mer förstörd. Jag anser inte att jag har skrivit något som är fel i den här tråden, förutom att jag tjaffsat emot dig, och det ångrar jag eftersom det ändå inte hjälper.
#132 Va?

Men…..Asså hon sa ju bara att en eller två av burarna var OK till små kaniner.

#161 Men det är FEL. Alla burar är olagliga.

den från Zoo sajten var väl laglig
Borde inte den här tråden låsas ?

varför =)

Tycer jag med. Denna diskussion leder ingenvart.
Okej, då låser vi denna tråd.
- Mvh Emma