Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
LĂ€st 624 ggr
[soker]
0

Bygga hinder

Jag vill bygga mina egna hinder kan ni hjÀlpa mig?

Om ni vill kan ni fota hindret och skriva hur ni gjorde det🙂

ninen DH
1

Jag har en trÄd om hur man gör ett plankhinder pÄ min blogg: http://myrabbits.devote.se/ Den heter "hur du gör: ett pankhinder"

[soker]
0

Tack det var jĂ€tte fint men har du nora tips? pĂ„ ett helt vanlig hinder?🙂

[Anamalar]
1

SĂ„ga till tvĂ„ stycken stolpar ( fykantiga ex. 5x5 cm) i den höjd du vill ha. (Mina Ă€r 55 höga och den högsta höjden att hoppa Ă€r 50 cm) SĂ„ga sedan till en stödplatta som gĂ„r ca. 10cm ut pĂ„ varje sida om stolpen.(Om stolpen Ă€r 5x5 cm Ă€r stödplattan 25x25cm) Ta sedan en lĂ„ng skruv och skruva fast stolpen i stödplattan underifrĂ„n, d.v.s. vĂ€nd hindret upp och ner och lĂ€gg stödplattan sĂ„ att stolpen Ă€r i mitten. Skruva sedan ned skruven i mitten. Sedan Ă€r sjĂ€lva stödet klart. Om trĂ€et inte Ă€r impregnerat bör du mĂ„la det med utomhusfĂ€rg sĂ„ att det tĂ„l vĂ€ta. NĂ€r du mĂ„lat hindret X antal gĂ„nger kan dĂ„ sĂ€tta fast mĂ€rlor. Jag hittade inga som var tillrĂ€ckligt stora för mina bommar sĂ„ jag satte de största mĂ€rlorna jag hittade tvĂ„ och tvĂ„ som ett v som bommen ska ligga i. SĂ€tt mĂ€rlorna pĂ„ ett avstĂ„nd pĂ„ mellan 5 och 10 cm (jag mĂ„ste ha 5cm dĂ„ min kanin hoppar mellan bommarna annars.) Se till sĂ„ att mĂ€rlorna hamnar pĂ„ samma höjd pĂ„ bĂ„da hinderstöden, annars blir hindret snett. Bommar kan du sĂ„ga till av elrör som finns att köpa pĂ„ en vanlig bygghandel. Minsta godkĂ€nda bredd pĂ„ en  bom Ă€r 60 cm. För att fĂ„ bommarna lite finare kan man antingen mĂ„la dem eller dekorera med eltejp i olika fĂ€rger.