Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 541 ggr
Chippers
0

Eran första kanin

Hur gamla var ni då ni skaffade eran absolut första kanin? Hur kunniga var ni och hur planerat köp var det?

myriis
0

Jag tycker jag var ganska kunnig. Skaffade inte egen kanin förrän 11 års ålder. Tidigare hade jag hjälpt min kusin att ta hand om hennes kanin på lov/helger samt tagit hand om några kaniner på en 4H-gård.

Muppen
0

Jag var 9 år, och vi planerade inte så mkt, mamma o pappa hade ansvaret för att djuren var friska o.s.v men jag fick ta hand om dom…

Men dom hjälpte mig såklart

Chippers
0

Jag var 11 år när jag fick min första kanin, det var oplanerat köp och jag var inte så kunnig, hade ju marsvin så jag visste att kaniner skulle ha hö, grönsaker, pellets och sånt.. men inte hur stor buren skulle vara, och att hanar inte kunde bo tsm osv.

KvirrZ
0

Min första kanin var det mamma och pappa som köpte, min storasyster var även 7-8år. Jag var runt 3 när vi köpte Nicke, en hermelin.

- Mvh Emma

johanna_loveAnimals93
0

Jag var ganska liten, min storasyster hade ansvaret men jag fick vara med och sköta Salli och Melina som de hette (lilla Tysk Vädur). De var jättetama, kunde springa lösa i trädgården och ibland låg de hur länge som helst och tittade på när jag och syrran spelade badminton. :) Min första riktigt egna kanin var Melva (dvärgvädur). <3

RallyKanin
0

jag var 11 XD inte jätte kunnig men typ lagom och vi hade planerat det XD

lolaisdenied
0

Mina äldre syskon hade kaniner förrut. Jag har aldrig haft någon innan. Nu har jag ju Theo. Själv är jag 19 år :)
Kunnig, mja det beror på vad ni lär mig hehe. Jag kan det som behövs iaf:) Läser ju här varje dag för att se om det finns något nytt att lära mig

annaforsgren
0

jag tror jag var 7 år när vi skaffade min första kanin. Kunde ingenting om kaniner då. Jag och min storasyster hade tjatat om kaniner jättemycket, då skaffade vi två stycken ungar.. tycker synd om dom kaninerna nu när jag täker tillbaka:/  fast nu kan jag allt man behöver veta om kaniner:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

ChillyWilly
0

Jag var nio år. Jag hade hyrt 2 kaniner den sommaren med min kusin. Efter sommaren så fick jag en egen, Hoppsan.

MarHai
0

Fick min första kanin -96. Har haft kaniner oavbrutet sen dess.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Leoponken
0

#10 Haha, föddes 96. ^^,

När jag fyllde 10 år fick jag buren och lite tillbehör åt en kanin, 5 dagar senare (söndag) åkte vi till en djuraffär och hämtade en kanin som mamma och pappa hade lovat mig. Jag fick välja själv, vilket blev lilla Leo. Eller ja, nu så är han ju inte direkt liten.. :P Hah! Han väger ju bara (?) 1,5 kg. I alla fall, jag fick en bok till min födelsedag som jag läste lite och har fortfarande (!!) inte läst ut den. Jag lär ju mig faktiskt varje dag!

[Blandiz]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick min första kanin när jag var 6 år. Då hade jag en kanin och en katt. Sen dess har det rullat på. Det va år 94. Han dog 3 januari 01. Sista kortet är det som jag skickar med han var pigg men såg så gammal ut.

[Niike]
0

Kommer inte ihåg. Mamma har typ alltid haft kaniner så då har det blivit "allas". Men jag kommer ihåg en kanin som var min, en viltgrå korsning vid namn Bella. (:

Tisdus
0

Hrm.. :P Köpte min första kanin förra året, 15 år gammal. Mycket kunnig, mycket planerande och sedan kom min lilla Coconut's Peach Delight in i mitt liv. :) Hon fyllde faktiskt 1 år för 2 dagar sedan, blev ett riktigt firande här hemma! :D

lill-jarven
0

Jag fick min första egna kanin när jag var 8år. En mysig schecktecknad korsning som fick det originella namnet Snurre sprätt, haha :) Han blev tyvärr bara 1år. :(

Köpet var inte så planerat från min sida, bestod mest bara av tjat om jag inte minns fel. Mamma hade däremot koll på allt och köpte en bok åt mig så jag skulle lära mig. :)

När Snurre (och brorsans kanin Duff) dog fick vi varsin ny och dom hade vi i 2-3år innan vi insåg att dom nog skulle få det bättre hos någon annan. Har varit utan kanin i 10år men nu har jag Hubert :)

Bejja
0

Jag fick min första kanin är jag var 7 år och det var världens största Alska kanin som hette Sally, hon var jätte fin och sprang hela tiden i huset som en liten hund.

Det var mina föräldrar som planerade o hade det mesta ansvaret, min uppgift var att kela och gosa med henne och hon blev mycket tam (:

Highlandertess
0

Jag var 11-12 år och min syster var 9-10 år när vi skaffade våra första kaniner. De fick heta Albert & Herbert :-) Vi hade med hjälp av våra föräldrar kollat upp en del före, så vi visste sådant med städning, mat och skötsel.