Ny kanin
Sen lilla Smaskis somnade in (av ålder) i söndags, har det känts väldigt tomt/konstigt utan en liten fluffboll, då jag haft henne nästan hela mitt liv…Så har nu börjat fundera på att skaffa en ny (hermelin)kanin. Kommer inte köpa från en djuraffär, utan från uppfödare - med stamtavla, kommer köpa en hona.
Kommer framförallt ha den till sällskap och hobbyhoppning, möjligtvis börja tävla om kaninen kan/vill hoppa/tävla. Jag har inga planer på att ställa ut, än…
Så jag undrar väl nu då egentligen bara om det är något särskilt man ska tänka på? Har ju då som sagt haft kanin innan så är ingen nybörjare direkt ;) Men tips/råd är ju aldrig fel?
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
När jag köpte en ny kanin efter att min förra somnat in så behövde jag läsa på lite om beteende och liknande. Hade ju min förra i 10år och hade bara honom under hela den tiden så när puffen flyttade hit så blev det lite knas eftersom jag inte förstod vad hon ville. Hon gjorde ju inte alls som pricken alltid hade gjort. :p vilket egentligen är ganska självklart men det blev lite krock ändå. Nu när vi börjat lära känna varandra bättre så går det mycket bättre och jag har börjat lära mig hennes signaler också men att läsa på om beteende och liknande rekommenderar jag verkligen. :)