R.I.P Rambo the bunny
Jag vet inte om någon här följer en person som heter bunnymama. Hon har två kaniner Eddie och Rambo, båda två är adoptiv kaniner. Jag har följt hennes instagram ett tag nu och jag tror aldrig jag har sätt en kanin som älskade ens ägare så mycket som Rambo gjorde. Jag vet inte vad han dog av, vad jag vet så har han åkt in och ut från veten pga uttorkning och diarré. Den 14 december fick han somna in. Och även om jag inte kände Rambo så tror jag alla som följt hennes instagram känt samma närhet med Rambo som jag. Jag blev sjukt ledsen, inte bara för ägarens skull utan för att Rambo och han ägare kämpade så hårt för att han skulle överleva. Dom tog så bra hand om honom, hon som äger dom har aldrig (vad jag vet) gått ut med namn eller hur hon ser ut. Men hon är en stor förebild för mig och säkert många mer. Hon gav Rambo en skans, hon adopterade en kanin från ett hem. Betalade all hans sjukvård, men just att hon aldrig tappade hoppet om att han skulle klara sig och på det sättet så slutade hon aldrig älska han.
R.I.P Rambo the bunny❤️
Här kan ni se en video från ägaren med massa bilder på Rambo, kolla gärna hennes instagram också så kommer ni förstå varför man blev så fest vid lilla Rambo.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Kommer troligtvis vara många som hoppar på mig nu. Men jag tycker hon tog det lite för långt. Rambo har flera gånger varit nära döden men ägaren har hela tiden "hållt" han vid liv. Såklart ska man inte avliva i onödan. Men när kaninen blir sjuk hela tiden kanske man borde tänka om.
När han nu fik en stroke, blev liggandes och led av snedskalle blev jag uppriktigt ledsen och arg när hon efter nästan två veckor inte avlivat honnom! Enligt mig ska en kanin inte ligga i sitt eget kiss och bli matad med critical care i 2 veckor bara för att ägaren är så fäst vid djuret.
Jag är en djurvän, jag älskar djur och har tre råttor själv. Så säg inget annat, men MIN åsikt är att en kanin men kroniska problem, missbildat bakben och stor sjukdomshistoria borde avlivas när den även drabbas av stroke och blir inkapabel till att röra på sig.
Men visst, bra att hon adopterat och såklart älskar hon väl sina djur, men enligt mig gick hon lite för långt.
//Nike
Håller med #1 fullt ut. Jättefint och gulligt av henne att göra allt för sina djur, men man måste samtidigt förstå när det är nog för djurets skull och inte vara så egoistisk och skylla på att kaninen ser glad ut. Dvärgvädurar ser alltid glada ut..
#1 jag dömer ingen, alla har rätt att ha en egen åsikt. jag tycker också att hon tog det för långt, om jag ska tala sanning så visste jag inte hur länge han låg efter stroken. Men hon gjorde ju fortfarande hon kunde för kaninen. Sen var vi ju inte heller där och vet inte riktigt hur det såg ut för han. Men jag håller med er att det var fel av henne att hålla han vid liv på det sättet, och nej det är inte naturligt för kaninen att bli lidandes och matas med cc i 2 veckor. Jag håller med dig.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Hade jag haft en kanin som blivit väldigt sjuk hade jag inte tvekat på avlivning istället för att åka in och ut till veterinären. Även fast det finns chanser att den kan bli bra så tycker jag det är onödigt att göra något om kaninen är väldigt sjuk då det tar tid att det blir frisk.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Det var iallafall jättesorgligt
Tycker så synd om Eddy, den andra kaninen! :( r.i.p Rambo!