Två kaninhanar?
Hej! Jag funderar på att köpa en kanin (möjligtvis två), och dessa är båda hanar, och dom är bröder. Går det att ha två hanar tillsammans i en bur, eller skulle dom börja bråka?
Det kan gå men man måste ha i tankarna att det kan gå åt pipsvängen också och att de kan skada varandra.
Större chans att det går bra om man kastrerar dem i tidig ålder samt har stor bra yta till dem.
Jag skulle aldrig chansa att ha två hanar ihop, inte ens kastrerade.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle inte ens chansa.
Tack för svaren! Då blir det nog bara 1.
nej det är nog best om du köper 2 honor som är systrar tycker jag!🙂
Jag har två hanar som ej går tillsammans men de har en delad vägg. Båda hanarna bor i en egen "bur" (snarare hage) men de har en sida (nät) där de får kontakt med den andra hanen.
Vågar ej ha de tillsammans ifall det skulle uppstå bråk men på detta sätt ändå får de lite kaninkontakt :)
Kastanjegårdens Kaniner
Hade 2 ursnälla hanar förut och dom bodde ihop med könsmogna honor i buren breid och dom var inte släkt på nåt vis så hopp fins, Dock när dom fick stor yta började ena hanen bossa och var elak mot den andra, Tyär ar jag lite mindre och inte så förståelg då men lagom stor yta så han hade utrymme! Men ångrar att jag inte gjorde något åt det men rekomenderar det inte om du inte vet att dom bott utan honor innan!
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3