Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1512 ggr
Moppie
0

Motion Rasthage/ sele/ osv

Hej!

Jag undrar nu hur ni motioner era kaniner, Hur ofta dom är ute? Hur länge är dom ute? Hur rastar ni dom?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fridaaaa
0

Hage eller sele.
Innekaninerna skuttar i rummet de har buren.

Har kaninerna ute i Hage olika länge beroende på vädret och när de kom ut. De är ute i Hage när vädret tillåter (de gillar inte regn t.ex).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moppie
0

#1 Har du någon bild får du gärna visa :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den stora hagen, har en mindre också.
Och den stora hagen är igentligen två hagar men nu när innekaninerna inte kan vara ute i hagen så ofta ute, så slog jag ihop den till en stor Hage.

Men de är aldrig i Hage när vi åker iväg, enbart när vi är hemma. Bor ute på landet, så finns bland annat rovdjur ute i skogen bakom huset.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MsSofieG
0

Har frigående innekaniner så dom är alltid ute och skuttar ^^

[neptunens]
0

Hagvistelse och selpromenader står för motionen här. Hur länge och hur ofta beror på vädret, är det världens ruskväder får de turas om att skutta lösa en stund i kaninhuset istället.🙂

moomiis2
0

Jag har dem ute i stora hagen, betes hagen eller sele. Det beror på väder och veckodag hur länge, men typ 1h till flera timmar.

claravincent
0

I Hage och sele , brukar även gå ut korta promenader i området :)

Mickis1994
0

I hagen är dom antingen hela dagen varannan dag alt ett antal timmar var per dag (har en Hage per 2 kaniner). Korta koppelpromenader några gånger i veckan och så småningom kommer jag introducera hoppning för dom också. Men självklart spelar även väder och vind in. 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Charlie_olivia]
0

Hage och sele minst 1 timme/dag (på måndagar och onsdagar slutar jag skolan kl 16.30 och då hinner inte alla kaniner vara ute jättelänge) men alla andra dagar blir det ung. 2,5 timme/kanin :) (på helger blir det mer)🙂

[steffie00]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hage och koppel. Dom får komma ut i hagen ganska ofta, och så brukar vi gå ut i koppel. :) Hoppar gör Mini Hopp, något som han ÄLSKAR! :)

Linda1977
0

Mina har kompostgallerhage och är ute några timmar om dagen om vädret tillåter. //Linda

Lurvas11
2

Mina kaniner har hagen (kompostgaller) kopplad till buren så det blir utsläppta klockan 7 på vardagar och typ 11 på helger. Sedan är dom i hagen fram till klockan 16-17. Om det regnar kan dom välja om de vill vara ute eller inne. I hagen har de grenar att tugga på. 🙂
Ibland får det gå i sele och hoppa också. 

Tycker det är synd att det blir mörkt så tidigt nu. På sommrarna är det ute mellan ca 11-21.

Hälsningar Lurvas11Glad

[RC1393]
1

Mestadels i Hage när vädret tillåter, på helgerna blir det även koppelpromenader.

Undantaget är Mimmi som avskyr allt vad kyla, blött och snö heter så vintertid går hon bara i sin bur. Nu har hon flyttat in i en 16kvm box istället så nu lever hon loppan🙂

Monicrace
0

Min och min kompis kanin har så att de får vara ute i en Hage hela dagen och över natten tar vi in dom ;) De kan också gå in närsomhelst i buren själv ;)

Evelina!
0

De är frigående i min lägenhet när jag är hemma.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Rabbit Pages
0

Under den varmare delen av året har vi dels en rasthage, men de får också gå ut i koppel. 
Främst gör vi om hallen till ett 8 kvadratmeter stort kaninland där vi lägger ut madrasser och filtar. Sen tar vi fram kartong- och trähus, lådor fyllda med papper och kartongbitar de kan gräva i, leksaker, lite pinnar, tunnlar och en och annan godsak gömd här och där😉

Julip
0

Ca 1h/dag, han är innekanin och får skutta i mitt sovrum där hans bur också står.

Anoki
0

Lejonen som inte har ställts klart går bara i Hage. De andra går i sele vilket även hoppkaninerna gör. Dom rastas olika lång tid beroende på individ och väder/tid jag är hemma. För hopparna blir det en hel del styr-, kondition- och backträning.

Sällan vi hoppar hemma, men om dom behöver träna får dom självklart göra det. :)

Peak303
0

Mina rasts i både Hage och koppel. Hopparna hoppar även var/varannan söndag samt på tävling. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt