Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2496 ggr
niby
1

Vad kör ni för sorts foder?

Ja, vad kör ni för sorts foder jag tänkte kolla vilket foder som värkar vara mäst poppis äftersom jag ska köpa en kanin nästa vecka så skriv vad ni använder för foder här nere så får vi se vilket som är populärast!

[ElisabethYL]
2

När jag hade kanin köpte jag Stampe på Granngården. Var väldigt nöjd med det…

[neptunens]
0

Edel & Royal rabbit. Blandar alltså.

MsSofieG
0

Cuni complete har jag fastnat med. Det foder jag tycket överlägset räcker längst och får mina kaniners päls att bli underbar. Ger mina små väldigt mycket energi också så det är min favoritsort :)

claravincent
0

Cuni Complete använder jag :)

[Djurlinnea]
0

Jag blandar Rabbfor med Spannex melassfria lusernpellets. En kraftig blandning med hög växttråd som inte behövs i stor mängd (kaniner på 3 kg får drygt 0,5dl), kaninerna käkar mer hö än någonsin med den blandningen och eftersom jag inte behöver ge särskilt mycket så räcker säckarna länge. :)

[Anamalar]
1

Jag köper pellets från en kvarn i närheten som jag inte tycker att det är något fel på. Har dock inte särskilt många sorter att jämföra med. :)

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Rabbfor.

Fridaaaa
0

Cuni re-balance blandat med svenska foder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
0

Rabbit Royale.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Moppie
0

Djur & Natur kaninpellets

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Rebornbabyn
0

Lottie kaninpellets med smak av äpple och morot.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

NaDa...
0

Rabbit royal och Burgess exel. Alla får lite av varje, men vissa får mera RR och vissa mera burgess. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

moizzz
0

Edel den funkar toppen! 😃

Mickis1994
0

Cuni Complete. Har precis köpt Rabbit Royal som jag ska blanda ut CC med, detta enbart för kostnaden. :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

RebeccaG
3

En blandning av Cuni top & Cuni fit Men till en vanlig sällskapskanin skulle jag bara gett hö, dem behöver inte mer såvida det inte är ett dåligt hö ;)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

tlover
1

hö (och dyl) funkar super

l'm back

moizzz
0

Till gotlänningarna ger jag havre blandat med edel :)

maalinh
0

Ger cuni complete och ibland fibafirst, men ger dock väldigt begränsad mängd av dessa; bara som ett litet komplement till höet.

[RC1393]
0

Stampe 🙂

AkaiTsuki
0

Burgess Excel, men vill byta tillbaka till Edel

//Joanna

Cilia.Teddytöserna
0

rr blandat med Edel :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

tilde&twix
0

Edel c: Passar perfekt till mina dvvlejon & lejon!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Flingans]
0

Burgess excel använder jag! Rekommenderar att köpa de foder som är bra. Rabbit royal är inte bra men visa tycker det men det är deras åsikt, men den har ej de bästa värdena i den :P tror folk använder det för de vill ha billigt men billigt är inte bra för de har oftast sämre värden eller tillsatser. Köp bra foder med bra värden så förebygger du sjukdomar och annat. Burgess excell och cuni complete är några bra foder, kan inte alla i huvudet just nu.. Pm:a mig om du vill veta mer om innehåll på olika foder har allas nedskrivna. (För gjorde undersökning vilka som är hälsosammast)

Sandramia
0

Stampe kaninpellets ifrån granngården

[Mi-rand-a]
0

just nu had jag både cuni complete och selective, men ska bara ha ett utav de men har inte riktigt bestämt vilket än :p

fossingen
0

Blandar just nu Cuni Complete, Selective rabbit, Russel Rabbit tasty bites och Lottie morot & äpple. Oftast kör jag annars på Cuni nature re-balance blandat med Cuni Complete eller dylikt.

Toffs
0

Oxbow Bunny Basics/T, men skulle kanske vilja byta till något annat då det är rätt dyrt i längden om man jämför med andra foder.😉

perniiiiiilla
0

Kör med oxbow bunny basic. Köper stor säck på 22 kg för 800 så räcker det ca 2-3 månader för alla kaniner:)

Cilia.Teddytöserna
0

edel blandad med rr :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Frosstis
1

hö och äpple. morot när det finns. fast nu har han dissat äpple då han anser att knäckebröd är godare så det får han också, fast äpplet äter han ändå "bara för att" för han får de ändå!

Ljusta
0

Blandar Supreme Selective med Rabbfor :)

Ljustadalens kaningård

[Charlie_olivia]
0

Cuni complete

Katti
2

Ett riktigt bra hö och lite pellets som komplement två dagar av tre!

På sommaren blandat färskt grönt och kraftfoder till avelsdjuren och ungar. Hö finns då också, men det går inte åt så mycket!

Tova.O
0

Cuni complete. Det är ganska dyrt, men jag har bara en kanin så det räcker väldigt länge. Men annars är det jättebra. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

svartkanin
0

Rabbfor eller Carrier

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

[Shackalen]
0

Cuni complete funkar super för min kanin, dyrt men värt.

moomiis2
0

Cuni complet funkar bra för min kaniner, värt pengarna kan man då säga :)

sfut
5

Jag kör på Stampe eller Lottie från granngården av flera anledningar.

Absolut största anledningen är att det är svenskt. Jag vill stötta det svenska jordbuket så långt det går och tycker att det är onödigt att importera sånt som utan problem kan produceras i Sverige.

Nästa är priset. Nu är jag absolut inte snål på det sättet att jag inte vill lägga pengar på kaninerna men jag vill inte köpa pellets för 100 kr/kg eller mer. Det bara gör jag inte. Så dyra är inte råvarorna.

Dessutom är det ett helt okej foder. Visserligen är inte fiberhalten högre är 13-14 procent men istället för att ge mer av ett mycket fiberhaltigt foder ger jag hälften (om inte mindre) av ett foder med lite mindre fibrer. Varför betala multum för hårdpressat hö? Just nu får mina kaniner en matsked var per dag. Mest för mineralernas skull.

Det jag inte är nöjd med med Stampe eller Lottie är att de innehåller soja vilket jag vill stoppa i så lite som möjligt. Tyvärr är det väldigt svårt (för att inte säga omöjligt) att hitta ett svenskt foder med okej proteinhalt utan soja. Dessutom är kalciumhalten något hög.

Jag har tittat på att byta till både Cuni Complete och Selective som ändå inte är katastrofalhöga i pris men de är båda utländska och innehåller soja. Även Oxbow och Royal Rabbit som jag också kikat på innehåller soja. Selective kan dessutom innehålla GMOsoja och är det något jag verkligen vill hålla mig borta från så är det den gigantiska sojaproduktionen som förstör Amazonas. Så jag fortsätter helt enkelt med våra svenska halvbra foder och kompenserar med ett bra hö i stora mängder.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

fossingen
0

#38 Också less soja skiten ;/

sfut
0

Ja :/ Mejlbomba lantmännen om att vi vill ha ett sojafritt svenskt kaninfoder?

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

I ❤ hamsters
0

Oxbow essentials🙂

Julip
0

Bello.

Peak303
1

Svenska foders kanin och marsin samt morotspelets. 
Ska byta foder snart, men vet inte till vilket riktigt!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mickis1994
0

Nu blandar jag rabbit royal  och cuni complete. Är supernöjd med den blandningen 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.