Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 502 ggr
Alvsas
0

Hur mycket mat?

Jag har precis bytt foder till Selectiv (stavfel:P) och det ska vara snålt att ge, men som jag och min mamma tolkar det ska det vi ge ungefär 2 dl till två kaniner, hur mycket tycker ni man ska ge?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

farvendal
0

Hur stora kaniner och hur gamla?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Alvsas
0

Ena är över ett år, den andra 8 månader. Glömde visst att skriva att det är dvv jag pratar om🤪

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

sfut
0

Jag tycker det låter mycket. Jag skulle max ge 1/2 dl per kanin men oftast räcker ca 1 matsked till en innekanin. Nu vet jag ju inte om dina bor inne eller ute så jag skulle börja med 0,5 dl till en utekanin och 1 matsked till en innekanin och sen justera om de faller ur/lägger på sig.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[RC1393]
0

Får de en dl var nu så skulle jag långsamt dra ned, annars kommer de garanterat falla ur, i övrigt håller jag med sfut.

Fridaaaa
0

Jag ger ca 1 dl till två kaniner, nästan 1½ på vintern när det är riktigt kallt. De bor ute. Dock inte samma foder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
0

1 dl per dvv låter lite mycket.. skulle ge lite mindre

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Evelina!
0

Ger mina dvv ca 0,5 dl RR vardera. Tycker de håller fint hull på det.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fossingen
0

Selective är ganska lättviktigt jämfört med hårdpressad pellets som väger oftast 2-3 ggr mer av samma mängd. Så 3/4 av en dl dygn kan du pröva på om de dvs rör på sig ofta. Annars snåla.

Denise.E
0

Mina dvv får 1/2 dl under sommarhalvåret & 1dl under vinterhalvåret. Digivande/dräktiga honor får ca 1 och 1/2 dl. Kraam

Alvsas
0

Tack! Jag glömde visst att skriva dom bor ute och får komma ut i hagen nästan varje dag (inte när det är snöstorm te.x🤪).

― Bilbo Baggins