Boktips
Jag söker lite bra kanin boktipsđ GĂ€rna mer djupgĂ„ende inom Ă€mnet och inte sĂ„n basic nybörjar bok, dĂ€r de oftast beskriver allt vĂ€ldigt kortfattat.
Ămnen som intresserar mig Ă€r pellets/hö och vad för utfodring, lite sĂ„ djupgĂ„ende om Ă€mnet och hur mycket/varför rĂ„protein,fiberhalt,procent,analyser etc. HĂ€lsosamt utfodring som förebygger sjukdomar och ett lĂ€ngre liv för kaninen. Vill grĂ€va ner mig i Ă€mnet starkt!
Ett annat Ă€mne som intresserar mig med Ă€r sjukdomar ex cancer m.m. sĂ„ en djupgĂ„ende bok om det vore inte fel, kanske finns nĂ„gon som veterinĂ€rer/djursjukvĂ„rdare anvĂ€nder? Ăven Ă€mnen inom hur kaniners hĂ€lsa pĂ„verkas av aveln/rasstandarderna ex trubbig nos.
Kvittar om det Àr pÄ engelska eller svenska. Roligt om det finns en hel serie av böcker med djupgÄende fakta som man kan samla pÄ och grÀva sig ner i! men framförallt det jag söker Àr det jag beskrev ovan i inlÀgget, pellets,vÀrden, sjukdomar etc.
SÄ bomba pÄ med boktips! LÀnka gÀrna :)
NÀr jag fÄtt hem "Beyond the Pellet" av Boyd Craven Jr och nÄn Rick jag inte minns namnet pÄ, sÄ ska jag berÀtta om den kÀnns djupgÄende eller ej, om dÀr finns nÀringsscheman osv :) Den handlar om att ge kaniner ett bra foder utan kommersiella pellets.
Den kommer skickas till mig pÄ mÄndag tillsammans med Backyard Meat Rabbits (som nog inte Àr vad du söker) och min bok Rabbits in Colonies. Vet inte exakt vilken frakt han skickar den med/hur lÄng tid det tar. Kanske inte ens hinner fram före jul. Finns som e-bok och paperback, pÄ engelska.
HÄll huvudet högt men nÀsan i en vÀnlig vinkel.
Finns en bok som heter "Rabbits for dummies (stavning?)". Jag har sjĂ€lv inte lĂ€st den men den verkar vara vĂ€ldigt uppskattad av mĂ„nga. Den Ă€r pĂ„ engelska, sĂ„ burmĂ„tt och liknande stĂ€mmer nog inte men den Ă€r sĂ€kert lĂ€svĂ€rd annars. đ
HĂ€lsningar,
Ninni :-)
#1 Ja gör sÄ det skulle vara jÀtte snÀllt :) De lÄter intressant böckerna, kanske köper hela serien om den ena Àr bra:)
#2 tack ska kolla upp den:)
Rabbits for dummis passar inte mÄnga hÀr dÄ den har en vÀldigt avancerad engelska med mÄnga konstiga ord och det finns ingen översÀttning⊠Annars innehÄller den ALL fakta man behöver veta :)
Den store kaninboka
Rabbit Nutrition and Nutritional healing
Why does my rabbit�
Rabbit medicine and surgery for veterinary nurses
De dÀr tycker jag Àr rba och ger alla fördjupad kunskap kring vÀlmÄende :)
#4 Fast skriver man att det kvittar om det Àr svenska eller engelska sÄ Àr man nog medveten om att det kan komma förslag pÄ böcker med ett avancerat sprÄk. :-)
HĂ€lsningar,
Ninni :-)