Lukt
Jag städar till min inne kanin varje dag då han går på lådan. Men hela familjen klagar på att det luktar, jag som van kanin människa reagerar inte så mycket på det. Han blir snart könsmogen och jag kan tro att det är de som luktar så mycket? Men hur ska jag göra för att det inte ska lukta så mycket om honom. Dessutom undrar jag om jag kan tvätta hans tassar då dom luktar mycket.
En till fråga bara, när är det bäst att introducera han för honorna som han kommer bo bur mot bur med för att undvika att han blir jätte hanig efter första parningen (och nej jag ska inte para han nu)?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Pröva om annat toaspån hjälper- anv själv Hampaströ inne, luktar inte ett skvatt o byter i toan ca 1 gg/v. Dock hona 😉vet att han-hormonkiss verkl kan stinka. Tassarna kan du tvätta med olivtvål el tjärtvål
#1 okej då prövar jag det, tack 😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Byta toaletten 1gång om dagen. Det är mer hygieniskt för kaninerna och det är inte hälsosamt för kaniner att leva i sin egen urin doft. Kaninen kan bli sjuk av den starka/frätande ammoniakångorna från kisset.
Så byta minst varannan dag, helst varje dag. Kaniner har bättre luktsinne än oss så de känner dofterna ännu mer än vad vi gör. Om det är kiss på tassarna är det inte tillräckligt rent i buren, inte hälsosamt.
Du kanske ska byta material i toan så som toa-lätt eller något som suger upp bättre och tar bort doften.
Lycka till :P :)
#3 Hon skrev ju att hon städar varje dag.. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#4 jag såg det sen så lätt det vara kvar så andra kunde se :P Så skrev att hon kanske skulle byta material om det inte fungerade. Innan byta jag 2 gånger om dagen när jag hade spån.
Testa sånt spån du fick till Molle, jag hade det ett tag till Charly och det lukta inget även om hon brunstade då!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
ta hampaströ, billigt o bra, luktar ingenting från kaninerna. =)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.