Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 666 ggr
Evelina!
0

Bra vatten-/matskål

Söker med ljus och lykta efter bra vatten-/matskålar att fästa på burgallret i en innebur med förhållandevis hög kant. I nuläget får. De sitt vatten i flaskor eftersom jag inte kan garantera att de har vatten tillgängligt dygnet runt annars (de välter omkull de tyngsta keramikskålarna som finns i någorlunda lagom storlek), men upplever att de kanske skulle dricka bättre ur en skål. Har funderat på Akita- eller Jokerskålar, men då kommer de hamna väldigt högt upp (pga burbottens höga höjd) = ingen optimal drickställning för kaninen. Hur har ni löst detta? Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

sfut
1

Sätt en akitaskål vid hyllan/huset :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

CassandraL
0

jula har skålar att fästa vid galler som kostar 9kr

http://cassisomplaceringar.weebly.com/

RebeccaG
1

Jag har jokerskålar & ÄLSKAR dem!👍

Delvis för att dem "sluttande" skålarna e supersmarta på vintern när vattnet fryser och för att vi har flera kaniner som är kastare, så akitaskålarna blir mest kast-leksaker för kaninerna. Jokerskålarna får dem inte loss😎

Som #1 säger kan man sätta skålarna uppe vid sitthylla/huset, har själv gjort det för ett par kaniner vars bur inte e optimal för skålar som fästs i gallret😊

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Flingans]
0

Finns det någon porslins/glas skål man kan fästa i gallret ?:P

Ninwe
0

Det finns akita-skålar för fåglar som är mindre men med långa ståltrådar som man hänger på gallret. Då kommer de ner en bra bit. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Mickis1994
0

Jag använder och föredrar akita skålar och metallskålar som man kan fästa på burgallret. Båda finns att köpa hos gnagarboden. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Moppie
0

Köp akitaskålar med låååånga metalltrådar också klipper du av dom så att dom hamnar längre ner om du förstår 🙂

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3