Transport
Tänkte skaffa en kanin, hur är det med transport med tanke på att dom har svaga hjärtan (tänkte bo på skolan på veckorna och hemma på helgerna) Pallar dom med att åka transport 1-2 gånger per vecka?
Visst gör dem det. 🙂
Det ska inte vara några problem.
Se bara till att det alltid finns hö i transporten(t.ex. i höboll), en liten vattenflaska & torrt underlag i buren👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Okej, 🤪
Beror på kaninen skulle jag vilja säga.
Mycket är att man vänjer dem men finns kaniner som blir stressade av att åka transport med, så man får kolla sina egna kaniner och se🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är det bäst att köpa en bebis eller köpa någon äldre av en kompis etc?
🤪
#5 Ingen skillnad förutom att du kan 'lära' en kanin mer och kanin från 'kompis' kanske inte är van vid transport osv
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Absolut klarar dom av det. 🙂
#5 Beror lite på vad man själv föredrar. Men om jag skulle köpa en kanin för sällskap så skulle jag köpa en unge. Dels för att kaninungar är otroligt söta och härligt och även för att få lära känna kaninen från början och kunna påverka den på ett sätt man inte kan med vuxna kaniner.
#5 är upp till dig vad du känner är bäst, finns många vuxna kaniner som söker nya hem :) och man kan få lika bra kontakt mm med en vuxen kanin som med en unge.
Men som det låter kanske det är bäst att köpa en bebis?
Fördelen med att köpa en vuxen till sällskap är att du inte behöver oroa dig för att tonårshormoner förändrar beteendet på den tidigare så lugna och mysiga kaninungen. Man kan säga att du "vet vad du får" om du köper en vuxen. Sedan kan såklart också vuxna kaniner förändras om de kommer till en ny miljö, men det är ändå säkrare än att köpa en unge. Om du ändå väljer att köpa en unge, se till så att föräldrarna har det temperament du önskar att din kanin ska ha.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#9 Som sagt, (se #8), spelar det ingen roll utan upp till varje enskild person, finns inget "bättre" eller "sämre" ang det.
Jag köper gärna omplaceringar, så får de en ny chans i livet till ett nytt hem och man kan få starka band med dem också, lära dem saker osv, precis som en kaninunge.
Låter bra, ska vänta och tänka igenom.. Tack för alla svar 🙂