Hermelin, uppfödare?
Finns det uppfödare utav hermelin i färgerna Madagaskar, svart, blå, havanna eller vit blåögd?
Är mest intresserad utav Madagaskar. Men fick höra att det knappt finns?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag kommer Att ta en kull hermelin vit blåögd i vår. Tror att Ingrid Norman föder upp hermelin i madagaskar, men inte helt säker. :) Jag finns i Norrköping.
Detta är blivande mamma kanin :)
Vad är poängen på föräldrarna? :)
Är nämligen ute efter en utställningskanin som sällskap till min Bentley. Lejon/dvv korsning :)
-' Malin Hultman
Lasse Landin har havana till salu o Ingrid Norman har vit bö o madagaskar ev till salu 😉
#3: Har dem någon hemsida?
Tyvärr kan jag inte skaffa någon just nu, utan ska vänta tills iaf efter LU. :)
-' Malin Hultman
#2 De är inte utställda än, men kommer att ske så for de har åldern inne. Detta kommer att bli deras första kull och den kommer efter att de blivit stambokförda antagligen 18/1 då det är en utställning i närheten.
Mammans pappa fick 95 p och är svensk champion och hennes mamma var inte utställd då iaf.
Pappans mamma har 96,5p (dock i tyskland) och hans pappa fick 94,5 p i sverige. :)
Kolla skafs uppfödarregister =) Man kan hitta många hermelin uppfödare där.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#5: Okej! Har du någon hemsida med mer info om föräldrarna på? :)
-' Malin Hultman
#7 Har tyvärr ingen än. Jag håller på att fixa allt då jag förut endast tog kelkullar och hade en mycket dålig hemsida. Jag kan skriva lite info här om du vill eller PM:a dig.
Mina kaniner är båda köpta hos Ingrid Norman :)
#8: Vet du om de har någon hemsida eller mail? :)
-' Malin Hultman
#9: Okej, PMar dig :)
-' Malin Hultman
#10 Ingrid Norman har ingen hemsida men hon har mail, kan den dock inte i huvudet. :)
Hennes mail är typ norman@bredband2.com
Här finns hennes kontaktuppgifter, de ska fortfarande gälla:
http://kanin.ifokus.se/discussions/4e0f1350d4ebea52e9004d93-s-hermelin-kanin-ungar
#13: Tack så mycket :)
-' Malin Hultman
Kommer ta kull på Madagaskar hona senare i vinter, ungarna kommer säljas med stamtavla.
Även Brun zobel med stamtavla.
Svart o Svart wienertecknade med härstamningsbevis.
Finns i Västerbotten om någon skulle vara intresserad.
#15: Vad för poäng har föräldrarna till den kullen?
Enbart stamtavla är inom intresse.
-' Malin Hultman

Lotta Nilsson (Blåvikens kaningård) har jättefina havanna och svart (som har mitt gamla hermelinblod i stammen ^^).
#17: Har hon någon hemsida? :)
-' Malin Hultman
#18 Här är Blåvikens: http://www.home.no/blavikenskg/ 🙂 Är den jag hittade i alla fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh, vad jag blev sugen på en ny kanin från dig… Lakrits var ju underbar
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#20 Ja, hon var speciell. Hoppas att du känner dig lite bättre nu i alla fall. 🙂 Det kommer ju som sagt en kull i vår om du fortfarande känner dig sugen då. 😉
#21 ja, jo. Saknaden är ju så otroligt stor då båda "gick vidare"…
Men jag hör av mig! ;) Är det mellan hennes pappa och din nya hona? :)
TS; Kan starkt rekommendera en kanin från Anamalar! Min hona jag köpte från henne hade ett otroligt psyke och allt, när hon flyttade ihop med Toffee så visade hon direkt att hon älskade att få en kompis genom att tvätta henne. Så Anamalar får fram riktigt underbara ungar!
#22 Nej, Totte har fått "gå i pension". Kanske att jag tar någon mer kull efter honom i framtiden, men nu kommer kullen att vara mellan mina två "nya" (snart varit hos mig i ca. 4 månader) hermeliner. De är båda vita blåögda och har stam. Funderar på att höra med Filurs (Lakrits brors) ägare i framtiden och se om han kan få bli pappa någon gång. Men både Albus och Lily är underbara individer och kommer förhoppningsvis få lika fantastiska ungar. Lily tycker t.o.m. om att hoppa 😉 Hör gärna av dig! 🙂
#23 åh, så då skulle man kunna ta en kull mellan den ungen o Ecco? :)
#16: Modern är stambokförd på 95,5 p.
#24 Japp, det skulle funka! 😉 Vilken söt kull det skulle bli… både wienertecknade och vit blåögda i samma kull! 🙂

#18 Hemsidan är inte uppdaterad på flera år, men kan garantera att det är fina djur :) Minns inte om hon kanske ha en facebooksida.