Rinnande ögon
En av mina kaniner har rinnande ögon och han blir också smutsig runt nosen. Kan man använda ögondropparna Livostin till kanin? Är det någon som vet vad det kan vara för fel?
Känslig för drag, trånga tårkanaler, bettfel, munböld, ögoninflamation..
Antihistamindr tycker jag inte du ska pröva, däremot kan du testa receptfri ögonsalva - Noviform 5%, men om ej bättre inom kort bör nog en vet kolla kind-tänder/munnen ..
Zilkeye heter ögondroppar man kan använda till kanin. Men om kaninen dessutom är blöt om nosen skulle jag fört ta den till en duktig kaninveterinär.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Tack för råden! Han är inte blöt om nosen utan mer smutsig. Var kan man köpa zilkeye? Är det receptfritt? Noviform tror jag att vi haft hemma förut till oss själva, visste inte att det funkar till kanin.
Zilkeye köps på apoteket receptfritt. Stod i djurhyllan när jag köpte men det är till människor från början
Är han smutsig runt munnen? I så fall kan det vara något med kindtänderna som ger både smutsen och de rinnande ögonen. Skulle nog åka in till vet och kolla upp det för säkerhetsskull.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Okej, då ska jag nog testa det. Han är inte runt munnen. Kommer att åka in om det inte blir bättre. Tack för svaren :)