hemsk upplevelse.
För någon halvtimme sen var jag ute med Ninja i sele och koppel så hon fick springa av sig lite efter att ha varit inne hela dagen.
Hon hoppade omkring och åt lite då och då, och efter ett tag fastnade kopplet runt bakbenet, det har det gjort förr och då brukar man bara kunna ta fast henne och fixa det, men nu snurrade det sig bara mer och mer och när hon hoppade till så la hon sig så det såg ut som att bakbenen var helt lama, hon blev bara mer och mer nervös och efter ett tags försök på att få fast henne så blev hon arg, när jag än en gång försökte få fast henne så la hon bak öronen och spände sig, sen får hon iväg och jag efter i kopplet, och då började hon skrika.
Det var det värsta ljudet jag någonsin hört och jag började såklart gråta. När hon hade sattit sig på gräset så kom mamma med en massa gott till henne och tillslut fick hon tag på henne.
Men nu är Ninja jätterädd för mig och sånt, och jag är helt förstörd efter det som hände och jag känner att allt var mitt fel.
Hennes ben verkar må bra men jag vet inte vad jag ska göra.
Någon som har varit med om något liknande? Eller något som har fått kaninen att skrika, för det var det värsta med allt.

Åh, vad läskigt!!
Jag har varit med om något liknande, det är hemsk. Men såfort kaninen trasslar sig ska man släppa kopplet eller iaf lägga det mot marken, så att kaninen inte trasslar sig värre eller skadar sig. Du får pyssla om henne mycket, så förlåter hon dig nog!
Usch så hemskt..tur det gick bra tillslut . Dem skriker tydligen bara så när dem tror dem ska dö, har aldrig hört det själv och tur är väl det. Me blir alltid panik slagen när jag är inne och kaninerna ute och jag hör ett gällt fågelskri och springer ner och ser om de kom från kaninerna om de blivit skrämda,..Men det är ju från fåglar då.. är det som om en bebis som skriker jättehögt? Hört att det låter ngt sånt..

#2 jag tänkte göra det, men då hade hon farit ut på vägen eller något sånt, och jag vill inte tänka på vad som kunde ha hänt då. Om hon inte förlåter mig så får väl någon jag känner ta över henne, för jag känner mig som en jättedålig matte just nu.

Har också varit med om liknande.. men som myriis säger.. släpp kopplet direkt eller håll det mot marken..
#4: Jo, jag förstår att du blev rädd för det. Själv bor jag precis bredvid motorvägen. Men, kaniner brukar springa en bit, sen lägga sig platta /gömma sig. För hon "kommer ju undan" när du släpper kopplet, eftersom det inte håller i lika hårt längre.

ush då.. mamma har me hört en kanin skrika en gång. hon sa att det va det värta ljuder hon någonsin hört :(
va läskigt =S när jag va på tävling såg jag en kanin som trasla in sej i kopplet som också skrek….

Fy, vad läskigt.

Hemskt /: har dock aldrig varit med om det,,,,bara att kopplet fastnar ett tag men de brukar ju gå bort efter ett tag…
Men hörde mina kaniner SKRIKA förra sommarn,,,när en katt attackerade deras beteshage /: var innomhus då och det lät verkligen hemskt..sprang ut på en gång och jagade bort katten…som tur var klarade sig mina små kaniner,,,hade ju tak på hagen så…men dom var rejält uppskrämmda..trodde att dom skulle dö för dom ville inte röra på sig å så….tycker att det är SÅ ansvarslöst att ha katter lösa ute när man bor i villakvarter…bor man på landet och så är det väl okej,,,men tänk om jag hade en hund som jag lät springa på grannens gård och skrämma deras barn osv. Det är väl ingen mening med att ha en katt om den ska vara på MIN gård dygnet runt ? /:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag vet hur jobbigt det kan vara när kaninen trasslar in sig, Belle råkar nästan alltid ut för det trots att jag försöker undvika det…. :( Hoppas att det fixar till sig!
#10 usch ja håller med dig helt! jag älskar alla sorters djur katter också,, men eftersom jag också bor i ett villakvarter får jag dagligen besök av katter som ju vet att här finns små roliga kaniner att spana på/jaga. Vågar knappt släppa ut kaninerna, blir själv livrädd om näterna när två stora ögon lyser i våra buskar:P tycker nästan det borde bli lag på att bor man i villa kvarter får man ha katten i sele elelr i sin trädgård.. börjar bli väldigt trött på det.. då två av mina yngre blev ihjälskrämda av katter när jag va liten.

Hemskt..Min kompis kanin gjorde det samma

#7 din mamma har rätt, det är det värsta ljudet jag någonsin har hört, det var först när hon började skrika som jag började gråta, för då tänkte jag att det var kört. Fast nu tror jag att lilla Ninja har lugnat ner sig, hon har varit ute i mitt rum och gjort sina behov på mitt täcke. Någon som har nå tips? på saker som jag kan göra för att pyssla om henne lite?

#14: Mys med henne, kela, gosa. Ge henne hennes favoritgodis också.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#12 Jaa, det borde faktiskt vara lag på det! Man vågar knappt släppa kaninerna med blicken, man vet liksom aldrig när det kommer en katt farande! Om dom nu absolut måste ha sin katt lös borde dom iaf ha en liten pingla i halsbandet…så man hör dom iaf när dom smyger omkring
Priser och info:

#14 jag ska försöka, hon är dock så nyfiken och kan inte vara still, hon hoppar omkring och undersöker allt ^^
Ang. katter så har ägarna inte fullt ansvar för den, dvs. om katten kommer in på din tomt och skadar din katt har inte ägaren ansvaret.
Stackare :( Det har inte hänt mig, jag har ju inte haft min kanin så länge. Men om hon inte litar på dig längre så försök att sitta typ framför buren och prata lungt med henne om allt möjligt. Sen kan hon få nosa på dig och hon får godis eller grönsaker. Men hoppas att du och Ninja mår bättre snart <3

#18 Jasså?
Men äre inte så att om en katt kommer in på min gård och ger sig på mina djur så har jag typ rätt att skjuta den? Har hört att det är så iaf…inte för att jag har nåt å skjuta med men ändå :b
Priser och info:
#20: Vet inte.. jag läste det iaf att kattägare inte har fullt ansvar, för "katters vilja att ströva fritt" eller något :P Men om en katt kommer in på min tomt och skadar mina kaniner så häller jag en hink vatten över den :P
#21 xD
Alpha trasslade in sig lite en gång när vi var ute, kopplet kom under henne typ. Hon blev såklart jätterädd, men jag tog av någon konstig reflex kopplet mot marken men höll kvar samtidigt som jag gick fram till henne. Hon kunde alltså inte springa utan bara skutta sakta framåt, för jag höll emot lite. Det gick bra som tur var.