Kela med hon nu?
Har haft kaninen i buren några timmar nu. Hon andas lugnt och sover lite grann.. imellanåt går hon runt och. Gräver i spånet äter lite hö. Foder. Har inte sett nå kiss eller bajs i buren en. Får man ta upp kaninen och kela lite med den nu?:)
Jag är inte så bra på kaniner men du borde låta henne vara i en dag till
Hon är så himla sööt ju;)
Jag brukar vänta någon dag.
Men sedan beror det på kaninen också, sitter man t.ex på golvet bredvid buren med kaninen i famnen och kaninen inte är stressad eller så, är det ingen fara 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som jag skrev:
Känner du att kaninen är trygg och den inte blir stressad när du ska ta upp den går det bra, Börja med att sitta lugnt och prata med den. Har du en morotsbit kan du försöka locka till dig kaniner och du kanske kan klappa den och ta upp den osv :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Jag tog upp henne och kela med hon sen fick hon springa på golvet hon var jätte glad hon skutta runt och sprang på mitt rum. Hon gick i tunneln jag har och ett stort kartong hus. Hon kom och pussade mej och slicka på min fot. Hon nosade på mej och ibland kom hon när jag sa hennes namn me ljus röst.. Bra tecken eller?:D
#5 Det är bra tecknen att din kanin är lugn, Men ändra inte för mycket för henne i början. Tex flytta buren osv
Va mysigt att hon kom o pussa dig 😊
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Nej buren får stå där den står:D
visa gärna lite bilder 🙂
Frida
Imorn issåfall