Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 818 ggr
niby
0

Hämta kaninen

hej. En snabb fråga…. Vad kan man hämta en kanin i förutom en riktig transport bur. Jag har inte hunnit köpt en .

SötnosenSantos
0

Låna av en kompis eller liknande. Jag lånade av grannen när vi skulle hämta vår kanin och av kompisen när vi skulle till vet första gången. Båda har katt men vi tog en handduk i botten och det funkade jätte bra

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

CorneliaAndersson
1

Annars om man kan tänka sig att ha kaninen i knät är man kör hem så kan man ju ha den i en vanlig papplåda !:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

niby
0

Kan man ha den i knät det är ju inte jag som kör:)

CorneliaAndersson
3

Jag hade nog inte haft den lös  knät, just eftersom ni kanske inte känner varandra så bra ännu och kaninen kanske blir stressad.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

niby
0

okej:)

Fridaaaa
2

#3 Nej det är absolut inte bra.Skulle ni krocka osv så är det inte bra (man vet aldrig, oavsett hur kort sträckan är) samt att kaninen räknas som "last"  = måste sitta fast på något vis = transport eller liknande som man har satt fast (att hålla fast i famnen räknas dock inte), papplåda kan duga så länge bättre än i famnen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Fick hem min kanin i en lite kartong som var fyllt med tidningar i botten sen lite halm och sen gräs :)

farvendal
0

Kartong med lite underlag i fungerar fint

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

niby
1

Först en handduk sen lite hö funkar väll

Moppie
0

#9 Japp, Det går utmärkt :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

zezagena
0

En rymlig kartong funkar annars en sk klappbox som man sätter nät över 😉

niby
0

Har haft kaninen i buren några timmar nu. Hon andas lugnt och sover lite grann.. imellanåt går hon runt och. Gräver i spånet äter lite hö. Foder. Har inte sett nå kiss eller bajs i buren en. Får man ta upp kaninen och kela med den nu?:)

Moppie
0

#12 Känner du att kaniner är trygg och den inte blir stressad när du ska ta upp den går det bra, Börja med att sitta lugnt och prata med den. Har du en morotsbit kan du försöka locka till dig kaniner och du kanske kan klappa den och ta upp den osv :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3